Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '14

 
Kategori
TV Programları
 

Kara Para Aşk Dizisinin hikayesi resmen akıyor...!

Kara Para Aşk Dizisinin hikayesi resmen akıyor...!
 

Kara Para Aşk - Tuba Büyüküstün ve Engin Akyürek


İlk bölümden bir dizinin seyirciyi yakalaması çok zordur… Genelde karakter tanıtımları ile geçen bir süreç zarfında yep yeni bir hikayeye adapte olma  süreci zordur. Engin Akyürek ve Tuba Büyüküstün gibi star oyuncularınız olsa bile bu zordur…

20 Dakika ve Kurt Seyit ve Şura dizilerinin ilk bölümlerini hatırladım… Bu diziler benim başlangıç noktam için bir hayal kırıklığıydı….

Bu yüzden ekran karşısına geçerken bu sefer çok fazla umut bağlamadım…

Beni yine ağır aksak ihtişamlı görüntüler karşılayacak ve sonrasında 2. haftasına geldiğimizde hatır niyetine 2. bölümü izleyeceğimi sandım…

Ama gelin görün ki resmen nutkum tutuldu…

Eylem Canpolat…! Sema Ergenekon…!

Önünüzde saygıyla eğiliyorum… Bana uzun zaman sonra keyifle ve heyecanla izleyebileceğim bir dizi armağan ettiğiniz için…

Diziyi zamanında izleyemedim… önceden yapılması gereken  iş güç arasında saatler aktı gitti ve ben saat 1.30 civarında  Resmi sitenin youtube sayfasından diziyi izlemeye başladım… Eee! Ne de olsa bir nevi görev addediyorum bunu…

Gece kemale ermiş… yorgunluk baş göstermiş…

Uzun zamandır belki de televizyon dünyasının bana hitap şeklini bildiğim için; bir refleksle mouse’u kavradım  ve bilgisayar ekranımdan bana hitap etmeyen sahneleri atlamaya niyetlendim…

Ama gelin görün ki 2 saat 4 dakika 42 saniyelik uzun bir ilk bölümün tek bir sahnesini bile atlamadan sabah ayazına teslim oldum…

Bu heyecanla gözümden akan uyku beni bu satırlara yazmaya itti… Dediğim gibi gözümden uyku akıyor ama yine hissettiklerimi bir şekilde kaleme almam gerekli diye düşündüm…

Başlıkda da belirttiğim gibi… İnsanı baştan sona içine alan, sıkmayan ve resmen şırıl şırıl akan, çok güzel bir hikaye örgüsü kurulmuş… Karakterler olsun, oyunculuklar olsun… dizinin ivmesini artırmayı fazlasıyla bilmiş…

Çok uzun zamandır kampanyalar yapıldı… Bende bana gelen mailler neticesinde bu kampanyalara tanıklık ettim. Engin Akyürek ve Tuba Büyüküstün kimyasından bahsettiler.. Onları bir dizi de görmek istediklerini yeri geldiğinde sosyal medyada, yeri geldiğinde yayınlanan haberlerde izledik… Demek ki bunu isteyenlerin gerçekten bir bildikleri varmış…

Engin Akyürek ve Tuba Büyüküstün‘ün bu hikayeyi sırtlayabilecek önemli bir uyum içerisindeler… Bu dizinin inandırıcılığı için gerçekten çok önemliydi bir kere… Bu noktada bile izleyen kesim için bu dizi “izlenecekler” listesine çoktan girmiştir…

Öte yandan cinayet ve aşk kavramlarının seyirciye geçen başarılı bir örneğini aslında Karadayı dizisinde izliyoruz… Anlaşılan o ki aynı ekip bu başarıyı Kara Para Aşk dizisinde de sürdürmeye kararlı…

Tuba Büyüküstün çoğu zaman oyunculuğu ile eleştirilirdi… Bu kez ise Kara Para Aşk dizisi ile zamanla beklenen oyunculuk sıçramasını yapacak görünüyor. Oldukça hareketli sahnelerin yanında seyirciyi içine alacak aşk sahnelerinde çok başarılı performanslar ortaya çıkaracağını ilk bölümden izleyiciye gösterdi…

Engin Akyürek gizemli bir aktör olarak çok geniş bir hayran kitlesine sahip olduğunu biliyordum. Bu denli geniş bir hayran kitlesine neden sahip olduğunu Kara Para Aşk dizisi ile daha iyi anladım… Bakışları ile bile çok şey anlatan oldukça rahat bir anlatım dili kullanıyor ve oldukça başarılı bir performans ortaya koyuyor. Bundan önce ki dizisinin bu zamana kadar geçen süreyi de sayarsak çok inandırıcı bir Ömer karakteri ortaya çıkarabiliyor… Bilmiyorum ama olur da televizyon dünyasının terazisi bu kez şaşmaz ise Kara Para Aşk dizisi ile hem Engin Akyürek, hem de Tuba Büyüküstünbaşarılarına başarı katmaya devam edecekler… Çünkü halkın sevdiği ve kitlesi olan bu oyuncular, oldukça akıcı bir hikayenin kahramanları durumundalar.

Dizide başarılı performanslar ortaya konmuş. Yani herkes elinden gelenin en iyisini yaparak bana göre karakterlerini en yalın şekli tek bölümde anlatmayı çok iyi bilmiş. Dizinin gizemlilerii ak ve karaları ortada . Güler Ökten, Erkan Can ve Nebahat Çehre için çok fazla yazmak çizmek anlamsız… Oyuncuuklar zaten ortada…

Ama özellikle Ömer‘in abisi Hüseyin‘i canlandıran Burak Tamdoğan‘ın oyunculuğu dikkat çekici.. Oldukça samimi bir anlatım dili tercih eden Tamdoğan, duru ve rahat oyunu ile benim dikkatimden kaçmadı. Bana göre belki de bu dizide ki karakteri ile bir çok izleyicinin belleklerine yer edecek önemli bir fırsat yakalamış görünüyor. İzleyici bence uzun zamandır dizilerde rol alan Burak Tamdoğan‘ı Kara Para Aşk dizisi ile keşfedecek…

Saygın Soysal… bu dizi ile fenomen olacak… demedi demeyin. Bunca dizi içinde karakter karakter dolaş gel Kara Para Aşk dizisinde bu arızalı tiple aklımızda yer et… Acımasızca belki ama bu böyle… Gerçekten tebrikler…!

Sonuç olarak bu kadar beğeni  arasına bir nazar boncuğu sığdırmak gerekiyor… Dizi de benim dikkatimi çeken ve sırıtan tek bir nokta fark ettim. Belki de daha bir çok irili ufaklı detaylar vardır… Ama sabahın köründe  benim gözüme bir tek şive konusu battı diyebilirim…

Ömer ve annesi oldukça yalın bir İstanbul Türkçesi ile konuşurken, Hüseyin aynı çekirdek ailenin bir bireyi olarak şiveli konuşuyor. Belki rahmetli babasının ağzı ile konuşuyor olabilir ama yine de bana bu kısım gözüme battı desem yeridir.. Sanki Hüseyin başka yerde, Ömer ve annesi başka yerde yaşamışlar gibi duruyor…

Sonuç olarak uzun zamandır beklenen ve star oyuncuların yer aldığı Kara Para Aşk dizisi başladı. Ben izlemekten keyif aldım… ve 2. bölümü iple çekiyorum… Dizi bu reyting kargaşası içinde kendine yer bulabilecek ve hak ettiği yere gelebilecek mi bilmiyorum. Ama diziyi izleyenlerin ve izleycek olanların dikkatininden kaçmayacağına, zamanla bu tempoyla devam ederse Muhteşem Yüzyıl‘ın yerine çarşambanın yeni zirve dizisi olacağından eminim…

Volkan Türkcan

vturkcan@televizyondizisi.com

https://twitter.com/yerlidizi

 
Toplam blog
: 57
: 3584
Kayıt tarihi
: 07.01.12
 
 

Ege Üniversitesi Bilgisayar Programcılığından mezun oldum. Bilgisayar ve İletişim sektöründe çalı..