Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '06

 
Kategori
Eğitim
 

Karabasanın yeni yüzü ÖSS

Karabasanın yeni yüzü ÖSS
 

Dünyanın en çok kullanılan arama motorunda arandığında,kendisi hakkında 4.870.000 sonuç çıkması mıdır ÖSS'yi bu kadar ünlü yapan yoksa Anayasasında ''18 yaşından küçük olan herkes çocuktur'' maddesini taşıyan bir ülkede, 18'e adım atmayanların karabasanı haline gelmesi mi bu kelimeyi bu kadar bilindik yapan. Bu sorunun cevabını hepimiz biliyoruz ve bu durumun içinde olmak emin olun karşıdan seyirci kalmaktan çok daha farklı.

Yakın bir arkadaşımın anlattığı bir olay sanırım bu durumun en iyi göstergesi. Henüz 4. sınıf öğrencisi olan küçük bir çocuğun dershanede yaşattıkları bence gerçekten içler acısı. ''Özel bir eğitim kurumunda yeni iş bulan öğretmen Esra hanım, öğrencilerine içten sevgi beslemektedir. Onların 10'lu yaşlarda olması aynı zamanda minicik sıfatını da ekletir öğrencilerine. Oldukça yoğun bir matematik konusunun anlatımı sırasında öğrencisi Gökhan'ın bir sorusuyla donar ansızın; ''Öğretmenim ne zaman oyun oynayacağız?''.

Size böyle bir soru yöneltilmiş olsa ne yapardınız bilmiyorum ama bana yöneltilseydi cevap verebileceğimi hiç sanmıyorum. Henüz oyuncaklarından kopamayan bir çocuğa 4 yıllık fakültelerden mezun olan milyonlarca insan açık da kaldığı için sizleri de bir yarış atından farksız olarak daha fazla kamçılıyoruz diyemezsiniz; değil mi?

Lise dönemi, insan hayatının psikolojik açıdan en zorlu dönemlerinden biri. Birey olma yönünde ilerlemelerden tutun, kimlik kaygısına kadar bin bir derdin bulunduğu bir dönemde gözlerinizi her kapattığınızda aklınıza hayatınıza yön verecek bir sınavın sizi beklediği geliyorsa, hayatınızda baharında size neler yüklendiğini düşünmekten kendinizi alamazsınız.

''Bugün kaderimizin efendisi olduğumuzu, bize verilen görevin gücümüzü aşmadığına ve onun ıstırap ve zahmetlerinin benim dayanıklılığımın ötesinde olmadığına eminim. Kendi nedenimize inandığımız ve kazanmak için yenilmez bir iradeye sahip olduğumuz sürece zafer bize uzak olmayacaktır''

Şimdi ben bu sözle kendimi mi kandırıyorum,yoksa sizi mi? Ne oldu nutkunuz mu tutuldu?

 
Toplam blog
: 13
: 1077
Kayıt tarihi
: 27.10.06
 
 

''Bir önyargıyı yok etmek, bir atomu parçalamaktan daha zordur" demiş deha Albert Einstein. 1990 doğ..