Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mayıs '09

 
Kategori
Güncel
 

Kardelenlerin boyunları büküldü bugün.

Kardelenlerin boyunları büküldü bugün.
 

Kalbimizde yaşayacaksın


Sabah 7.30 civarında uyandım. Yatağımda oturmuş Türkân Hanımı düşünüyordum. Nedense sabah sabah aklıma ilk o gelmişti.(Abdal’a malum olur derler ya, doğruymuş.)

Sıcak olduğundan kapım açıkta yatmıştım. Bu sırada ev arkadaşım Saadet lavabodan dönerken bana acı haberi veriverdi. Boğazıma bir yumru tıkıldı sanki. Aslında kaç gündür beklediğim bir haberdi bu.

Kendimi alıştırmak istiyordum onun bu dünyadan ayrılacağına.. Ama gelin görün ki insan alışamıyormuş.

İçimde küçükte olsa, iyileşeceğine dair ümit besliyormuşum meğer.

İnsan, hep ümit ediyor ama ne yazık ki beklenen sondan kaçamıyor. Bunu, kaybettiğim canım kızımdan biliyorum. İşte şimdi sözün bittiği yerdeyim…

10 senedir kanser denilen illetle uğraşmaktan yorgun düşen sevgili Saylan da sonunda bu canavara yenik düşerek bir daha uyanmamak üzere uykuya daldı.

Aslında, sadece bedeni aramızdan ayrıldı.. O, her zaman, kaybettiğimiz diğer değerlerimiz gibi kalbimizde yaşayacaktır..

Üzgünüm…

Binlerce Kardelene ışık olmuştu.

Son nefesini vermeden önce dahi, onlar için daha çok çalışmalarının gerektiğini söyleyebilen güzel insan, rahat uyu sen. Bıraktığın eser ebediyen senin isminle yaşayacaktır.

Çağdaş ve aydınlık bir Türkiye için yıllardır emek veren, binlerce hastasına şifa olan, onlarca ödül sahibiydi Profesör Dr. Saylan. İşte bu gün, çok sevdiği Kardelenlerinden ve aramızdan istemeyerek ayrılıverdi.

Kardelenlerin boyunları büküldü bu gün.

Üzgünüm… Binlerce çocuğun manevi annesi olan sevgili Saylan’ı CHP olarak yılın annesi seçmiştik.

10 Mayısta ona plaket verecektik.

İl Kadın Kolu Başkanımız Sn .Oya Tümer ve Yönetim Kurulu üyelerimiz yakınları ile görüşmüşlerdi. Bu düşüncemizden ötürü çok memnun olduklarını, sadece bu günlerde ağırlaştığını ve biraz rahatladığı zaman bunun olabileceğini söylemişlerdi.

Üzgünüm… Ödülünü veremedik…

Bizler ödülünü veremedik ama ne mutlu ki o, ardında binlerce aydınlanmış genci ödül olarak bıraktı. Bunun için, ona şükran borçluyuz.

Kendisini çocuklara ve insanlığa adamış, hayatı bu uğurda mücadele içerisinde geçmişti.

Çağdaş Türk Kadınının profili olan büyük değer, sevgili Türkan Hocamızdı o bizim.

İnanıyorum, hissediyorum. Onun açtığı yoldan, arkasında bıraktığı gençliği bayrağı devir alacaktır..

Rahat uyu sen sevgili hocamız. Gözün arkanda kalmasın.

Acımız büyük ama eserin yaşayacak ve senin istediğin gibi tam hedefe varacaktır. Bunun için elbirliği ile çalışacağız. İşte bu düşünceler ile teselli buluyoruz.

Onu seven, onu anlayan tüm insanların başı sağ olsun.

 
Toplam blog
: 375
: 801
Kayıt tarihi
: 30.04.08
 
 

İstanbul Kadıköy doğumluyum. Herhangi bir menfaat grubuna bağlanmadan, açık fikirli, dürüst, önya..