Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '22

 
Kategori
Bayramlar
 

KARDEŞÇE BAYRAMI YAŞAMAK

Mübarek Ramazan ayı Hicri tarih: 01 Ramazan, Miladi tarih olarak 02 Nisan Cumartesi 2022 ‘den bu yana yaklaşık bir aydır ramazan ibadetiyle birlikte yaşıyoruz. Bu ramazan ayını huşu içinde hiçbir kimseyi kırmadan ibadetini her türlü gösterişten uzak kalarak yaşayanlara selam olsun. Kısmet olursa önümüzdeki 02 Mayıs pazartesi günü ramazan bayramının birinci günü olarak kutlayacağız. Bu mübarek günlerin tüm İslam âlemine ve güzelim yurdumuzun saygıdeğer insanlarına hayırlı ve uğurlu olsun diliyorum. Bayramın barışa, kardeşliğe, sevgiye ve berekete vesile olmasını gönülden diliyorum.

 

Bayramın önemi bağlamında bir şiirimde özetle şöyle yazmıştım:

 

Fakiri, zengini bir tutmak güzel,

Şu nefreti kini,  unutmak gazel

Üç günlük fani ve yalan dünyada

Kardeşçe  bayramı kutlamak güzel.

 

 

Yüce dinimizin şartlarından biri de oruçtur. İki cihanserveri Hazreti Muhammed  (a.s) bir sözünde şöyle der: Her şeyin zekâtı vardır, Vücudun zekâtı da oruç tutmaktır. Kur’an-ı Kerim’de ise: Ramazan ayı doğruya ulaştıran helali, haramdan ayıran Kur’an-ı Kerim’in indirildiği aydır.  Sizden her kim bu aya erişirse onu oruçla geçirsin. (Bakara süresi. (185) Bunu idrak edenlere yaşayanlara ne mutlu. Günler su gibi akıp geçiyor. Gelecek Ramazanlara ulaşacağımıza kim ne bili?  Unutmayalım ki Ramazan sayılı günlerdir.

Ramazan günlerinde bir iftar duamız vardı:  onu önemi bağlamında yazmak istiyorum:  

 

Allah’ım!

Senin rızan için

Oruç tuttum.

Sana inandım, Sana sığındım.

Senin rızkın ile orucumu açtım.

Hamd olsun

Verdiğin nimetlere,

Sağlık ve  afiyete.

 

Allah’ım!

Beni, annemi,

Babamı, ailemi,

Milletimi ve bütün

İnananları koru.

Rahmetini ve yardımını

Üzerimizden esirgeme.

Bizlere yaşama ve

Dayanma gücü ver.

Senin her şeye

Gücün yeter.

Âmin…

 

Aslında her zaman yemekten sonra bu duayı söylemeliyiz ve de çocuklarımıza da öğretmeliyiz.

 

Özellikle Ramazan günlerinde sağımıza ve solumuza bakmalıyız. Yine peygamberimizin güzel bir sözünü daha yazmak istiyorum: "Komsusu açken, tok yatan bizden değildir" der…  Bilmiyorum başka söze gerek var mı?  

 

Kültürümüzde bayramların ayrı bir yeri ve değeri vardır. Bugünlerin kıymetini bilmeliyiz.  Milletçe bir bayramı daha birlikte kutlamanın sevinci içindeyiz, Bu bayram günlerinde çoluk çocuk, ana, baba, dayı, amca, hâlâ ve teyzelerimizi ve kuzenlerimizi birlikte ziyaret etmeliyiz. Özellikle yaşlıları ve hasta olanları unutmamalıyız.   Yakınımızda,    mahallemizde veya köyümüzde şehitler varsa onların ailelerini ziyaret etmeliyiz. Dargınlar varsa barıştırmalıyız. Bu arada yanımıza gelen ve elimizi öpen çocuklarımızı da unutmamalıyız ve çeşitli hediyelerle onları sevindirmeliyiz. Ayrıca bayram günlerinde yanımıza gelip maniler söyleyerek gelen davulcu dostlarımızı da asla ihmal etmemeliyiz. Bu gibi günlerde davulculara armağan vermek bir gelenektir. Toplum olarak geleneklerimizi yaşatmalıyız… Onlar namuslu ve onurlu insanlardır.

 

Sevinç ve huzur dolu bir umutla geldi Ramazan Bayramı. Bu güzel ayın mübarek bayramı bizlere mutluluk, huzur, güzellikler nasip etsin. Bütün Müslümanlara hayırlı ve bereketli bir bayramı diliyorum. Yaşadığımız tasalar sevince, hüzünler neşeye dönüşsün. En güzel anıları birlikte paylaşabileceğimiz zamanlara erişelim inşallah…  Sözlerimi bir şiirimle bağlamak istiyorum:

 

 

 

 

BUGÜN BAYRAM

 

Bayram bayram

Dostluk, kardeşlim, erdemlik

Yakın, derin ve uzak

Görünmesin tüm çirkinlikler

Her yer gün aydınlığınca sıcak

 

       ***   ***   ***

 

Duman tütsün her ocak

Kardeşçe dostça merhaba

Bayramın kutlu olsun ey dost

Güvercin mavisi aydınlık

Defne yeşili huzur

 

        ***   ***   *** 

 

Çocuklara salıncak

Ve her geline bir duvak

Bugün bayram

Küçük, büyük herkese

Candan diyorum merhaba

Tüm kötülüklere inat

 

En kötü günün böyle olsun

Barışalım, görüşelim, kucak kucak

 

***   ***   ***

 

Dostça merhaba, uygarca

Kin ve nefret öte kalsın

Her şey gün aydınlığınca sıcak…

 

                         Abdülkadir GÜLER

 

  • Yaz Güneşi Bengisu (şiirler) Söke Cumhuriyet

 Matbaası 2004

  • Eylül Sonrası Abdülkadir Güler’in bütün şiirleri-

Söke,  2016   

 

  -------------------------------------------------------------------------

 

NOT: 1 Mayıs Pazar günü Emekçi İşçiler Bayramıdır.1 Mayıs İşçiler Bayramı kutlu olsun. 1971 yılında 1 Mayıs‘ta kanlı bir gün oldu. 34 vatandaşımız katledildi.100’den fazla vatandaşımız da yaralandı.  Aradan yarım asır geçti. Onları ve ailelerinin yaşadığı acı günleri unutmadık. Vefat edenleri rahmetle anıyorum. Bu acı günlerin bir daha yaşamamasını diliyorum.

( A.GÜLER)

 

 

Abdülkadir GÜLER

30 Nisan  2022- SÖKE

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..