Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Karnabahar sote...

Karnabahar sote...
 

Karnabahar, turpgillerden, çiçekleri etli ve tanecikli bir görünüşte olan, yaprakları lahana yaprağına benzeyen, sebze olarak kullanılan bir bitki.


Fosfat ve potasyum ihtiva eden ve içeriğinde, kadınları göğüs kanserine karşı koruyan 'indol-3 karbonal' bulunan karnabaharın, lahanadaki besin değerinin çoğuna sahip olduğunu bildiren uzmanlar, "Karnabahar çiçek olduğu için, bol bol fosfor ve vitaminleri, cinsiyet hormonu, bol E vitamini ve protein içerir. Bu maddeleri ile cinsel gücü arttırır, buna bağlı olarak kalp rahatsızlıklarını da giderir. Sinirleri ve beyni iyi çalıştırır, onların yıpranmasını önler" diyorlar.

Çocukluğumda evimizde pişen bir yemek olmadığı için tadını pek sevmezdim. Kokusundan dolayı da evde pişirmek istemezdim. Kışın yemek çeşidi bulmakta zorlanınca biraz el mahkum deneyeyim dedim. Vog tavayla sote şeklinde pişirdiğim zaman harika oldu ve evdeki herkes severek yemeye başladı. Tarifi çok kolay, fakat karnabaharları bıçakla doğramak yerine elde küçük küçük çiçeklere ayrıştırdığım için biraz zaman alıyor.

Bir küçük karnabaharı yaprak ve sapından ayırıyorum. Bıçak yardımıyla önce büyük çiçekleri elde ediyorum. Onları güzelce yıkayıp, sap kısımlarını keserek minicik çiçekler elde ediyorum. Çiçeklerinden ayırınca hem görüntü güzel oluyor, hem de ufalanmıyorlar.

Vog tavada isteğinize bağlı bir miktar kıymayı zeytinyağında soteliyorum. Kıyma suyunu çektikten sonra ince doğranmış soğanları ilave edip, bir süre de yüksek ısıda soğanları soteliyorum. Malzemenin yanmaması için sürekli karıştırıyorum. Karnabaharları da ilave edip 5-6 dk iyice soteledikten sonra, tuz, kırmızı biber ve kara biber koyuyorum. Acı sevenler için de herhalde acılı güzel olur. Bir su bardağı kadar domates suyu koyup, en küçük ocağa alıp altını iyice kısıp 40 dk pişiriyorum.

Afiyet olsun…

 
Toplam blog
: 111
: 5210
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

1997 yılında öğretmenliğe başlamış bir mühendisim. Bir oğlum var. Çocukları ve yaşamı seviyorum. ..