Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '07

 
Kategori
Mizah
 

Karnından sıpayı sırtından sopayı diyeti

Malum, yaz aylari yaklasiyor...

A-han da hemen spora ve diyete baslamali diye pacalarimiz tutustu.

Kisin keklerin boreklerin bol bol koktugu evlerden, simdi kalcasi gobegi genislemis kadinlarin imdat cigliklari yukseliyor.

Ben gazetelerin yalancisiyim.

Atkinsonundan, parkinsonuna, carpik bacakli unlulerin olum diyetlerinden, bol bol ye incel mucize diyetlerine kadar, bir diyet enflasyonudur almis basini gidiyor.

Biz de durdugumuz yerden trende uymazsak, olmaz!

Simdi ben Amerikalarda Avrupalarda okumus, memleketim gazetelerinde kendilerine bir kose kapmis, cok saygideger diyetisyenlerin fikirlerini toparlayip, harmanlayip „ben yazdim oldu“ diye karsiniza cikacak degilim.

Ulkemizde bir yasam bicimi olan ama diyet onerisi olarak simdiye dek kimselerin aklina gelmemis bir dahiyane fikir benimkisi.

Ne mutlu, kendine has ozgun fikirleri olan (benim gibi ustun ve yaratici) insanlara....

Gelelim diyetimize,

Yazinin basligindan anladiginiz uzere, bu tamamen dogal bir diyet.

En kiyak tarafi, SPOR YOK !

Onu yeme beni ye, et yerine mantar ye. Kalorini hesapla, alisverisi kes kasapla. Spor yap kalori yak, gumus kemeri ince bele tak. Yoga yap, dusuk belli jeani kap gibi can sikici oneriler YOK !

Tamamen dogal. (Diyetin yan etkilerini de aciklayacagim ilerleyen satirlarda !)

Diyete konu mankenlerimiz kadinlar dogal olarak. Ama baktik yaziya ilgi cok, erkeklerimiz de benim yaratici fikirlerime acil ihtiyac duyuyorlar, onlari da dahiyane fikirlerimle bir baska yazida bulusturabilirim. Sizlerden gelecek tezahuratlara bagli bu.

Cocuklugumda, bizim mahallede, Topal Zeynep derlerdi, sag ayagi hafif aksayan, dunyalar guzeli bir kadin yasardi. Anadan dogma sapsari saclari, dayak yemedigi zamanlarda cakir cakir bakan muhtesem gozleri, vardi. ( Kelle Haydar derlerdi kocasina, „armudun iyisini yer“ dedikleri cinsten bir adam azmani).

Topal Zeynep henuz otuzlu yaslarinin cok basindaydi ama yedi tane irili ufakli cocugu vardi. Semt pazarlarinda hamallik eden Kelle Haydar’in bunca nufusu nasil gecindirdigini bir Allah bir de kendisinden gayri kimseler bilmezdi.

Ben cogu asagi yukari yasitim olan bu cocuklarla oynamaya bayilirdim. Vaktimin cogunu kendi evimizden cok onlarda gecirirdim.

Bu yuzden bilirdim o evde olup biten herseyi.

Malzemesi olunca cok guzel yemekler yapardi Topal Zeynep abla ama siklikla bulgur kasiklardi cocuklar bir tencerenin icinden.

Topal Zeynep ablayi ise hic yemek yerken gormezdim. Cogunlukla sofrayi kaldirdiktan sonra, mutfakta bir parca ekmekle tencerenin dibini siyirisi aklimda kalan.

Mankenleri bile kiskandiracak bir vucuda sahipti.

Neden?

Kek yok, borek corek yok, cikolatanin adini bile duymusluklari yok... Yok yok yok! Sofrada bir zeytin tabagi dursa farz-i misal, cocuklar bir kere uzansa tabaga, bitti gitti iste zeytin. Topal Zeynep abla avcunu yalasin!

Topal Zeynep ablanin adam gibi karni doymuyor ama kelle Haydar onu her gun bir “baska sekil” yapiyor. Bir gun sol gozu morariyor, diger gun kasi patlamis oluyor.

Topal Zeynep ablanin ac kalktigi sofralarin aksamlarinda ne kadar cok dayak yerse karni o kadar cok sisiyor...

Yine de tig gibi yine de tig gibi...

Simdi, bu hikayeden cikarilacak kissadan hisse su;

Ne kadar cok cocuk yaparsaniz sofradan ac kalkma ve hic kilo almama sansiniz daha fazla. Butun gun onlarin arkasindan at gibi kosturdugunuz da cabasi. „Of! Bugun de egzersiz yapmayiversem“ derdiniz yok. Mesela, omrunuzce hic jean pantolon giyme sansiniz dahi olmamissa, „eski jeanlarimin icine giremiyorum artik“ diye zirlanma yok.

Diyet onerenlerin nedense pek çogu kilo sorunu olan insanlar. Buna benim gibi dahiyane fikirleri olanlar da dahil maalesef!

Denemedigim diyet yapmadigim spor kalmadi ama gun gectikce genisliyorum.

Son care olarak, Topal Zeynep abla kadar guzel olmasam da Kelle Haydar gibi bir “beyaz atli prensi“ dort gozle bekliyorum.

Beyaz atli prenslerinizi buldugunuzda aman ha, „tek cocukta kalalim, bir az olur ikide karar kilalim“ zirvaliklarini dinlemeyin. Tek cocuklu hanimlari goruyoruz cevremizde. Tombul yanaklarindan kan fiskiriyor adeta!

Siz beni dinleyin, yapabildiginiz kadar cok cocuk yapin. Aksamlari kendinizi yataga kulce gibi atma ihtimaliniz, garanti. Boyle bir tempoda hangi aralik bulup da yemek yiyeceksiniz, ya da abur cubur atistirabileceksiniz ki? Herseyden once zaten butceniz elvermez buna. Bir de Kelle Haydar gibi eli agir olursa herifin, degmeyin keyfinize. Daha iyisi can sagligi.

Gerci Topal Zeynep abla 4O’ini goremeden bu dunyadan goctu ama, oldugunde „mankenleri bile kiskandiracak bir vucudu“ vardi. (Bu arada diyetin yan etkisini de aciklamis oldum. Gozunuzden kacmasin hani ! Erken yasta cok dogum yuzunden olum riskiniz artiyor ama kimin umrunda, yeter ki yasarken guzel olalim).

Butun sismandas hanim arkadaslarima sevgiler gonderiyor, hepimizin en kisa surede Kelle Haydar’larina kavusmasi icin duaci oluyorum.

Yakinda astrolojiye de el atacagimin mujdesini vererek...

Saygilar sunuyorum.

Esen kaliniz!

 
Toplam blog
: 7
: 758
Kayıt tarihi
: 07.03.07
 
 

24 yaşımda dünyayı gezme hevesiyle İngiltere’ye doğru yola çıktım. O gün bugündür, yani 10 yıldır kı..