Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '09

 
Kategori
Kitap
 

Kayıp Sembol

Kayıp Sembol
 

Kayıp Sembol


Kitapları tüm dünyada 130 milyondan fazla satan Amerikalı yazar Dan Brown' un altı yılda yazdığını belirttiği son kitabı The Lost Symbol' un türkçesi, Kayıp Sembol adıyla Altın Kitaplar tarafından yayınlandı. Yeni kitabı ve Altın Kitaplar' ın 50. yılı sebebiyle bu ay İstanbul ' a gelen yazar, Kayıp Sembol' de İstanbul' dan da bahsediyor.

Hemen her Dan Brown kitabını bitirdiğimde olduğu gibi bu kez de tekrar tekrar geri dönmek ve bazı sayfaları gözden geçirmek durumunda kaldım. İşte aklıma “takılanlar” ;


Bu kadar tanınmış ve kitapları en çok satanlar listesinde 1 numara olmuş yazarın son kitabının kapağında “Da Vinci Şifresi yazarı” ifadesinin yeralmasına biraz şaşırdım. Aynı ifadeyi kitabın diğer dillerdeki kapaklarında da görünce “ neme lazımcı bir pazarlama” diye düşünmeden edemedim. Kitabın birkaç kapağı var. Bizde kullanılan için üzerinde en az masonik semboller olanı denilebilir.

Classified. Bu kelime için “ tasnif edilmiş, sınıflandırılmış ve gizli “ karşılıkları yeralıyor sözlüklerde. Ancak sözkonusu olan CIA veritabanı ise sanırım en uygun olanı kitapta yeralan “sınıflandırılmış” değil “gizli” olsa gerek. ( Bölüm 33, sayfa 160)

BlackBerry. Günümüzün popüler cihazının adı sık sık geçiyor kitapta. Ama biraz ilginç bir şekilde. CIA Güvenlik Ofisi başkanının BlackBerry' sinin adresinden bahsediliyor. Bence bir BlackBerry' nin iki şeyinden bahsedilebilir. Numarası ve e-posta adresi.

BlackBerry. Buna taktım sanırım. Kahramanımız Profesör Robert Langdon, Kongre Binasının bodrum katında, Kongre Binası dahili kablosuz bilgisayar ağının hizmet vermesine şaşırıyor. BlackBerryler push sistemi ile serverlarınızdaki e-postalarınızı avucunuzun içine taşır. Ayrıca web tarayıcısıyla da web tabanlı e-posta sağlayıcılarına ulaşabilirsiniz. İlki için kablosuz bilgisayar ağına ihtiyacınız yoktur. Yeterki cihaz, GSM – EDGE kapsama alanında olsun. Mailleriniz gelir. İkincisi için kablosuz ağı kullanabilirsiniz ancak CIA Güvenlik Ofisi başkanının web tabanlı bir mail serverına bağlanacağını düşünmek biraz garip olsa gerek. Velev ki kitapta anlattığınız öyküde birkaç kez resim transferi yapmak ihtiyacınız olmasın. ( Tamam tamam şimdi anladım bu BlackBerry için gizli reklam olsa gerek ) ( Bölüm 41, sayfa 186)

Kenetlenme istasyonu. Hayır. Bu uzay araçlarının kullandığı bir şey değil. Bilgisayarın ekranında beliren bir işaretmiş. Ben ne olduğunu anlamadım. ( Bölüm 109, sayfa 418)

Değiştirilmiş Sikorsky UH-60. Malumunuz bu bir helikopter. ( Bölüm 75, sayfa 298 )
Neyin değiştirildiğini anlamanız biraz güç. Önceki işe yaramadığından yeni bir model mi ? getirildi diye düşünebilirsiniz. Taki Bölüm 109, sayfa 417' yi okuyana kadar. Çünkü orada “modifiye edilmiş UH-60” ifadesi yeralmış. Yani helikopterin bazı özellikleri özel amaçlar için geliştirilmiş.

Franklin Meydanı. Sanırım ne olduğu belli. Taksim Meydanı gibi bir tanım. ( Bölüm 90, sayfa 356) Ancak Bölüm 102, sayfa 395' te durum farklı. Franklin Karesi' nden bahsediliyor. Üstelik bir de dip not var. İnglizcede “meydan” anlamına gelen “square” sözcüğü, aynı zamanda “kare” anlamında da kullanılmaktaymış.

Hazreti İbrahim hangi oğlunu kurban ediyordu ? Sanırım bu hala tartışılan bir konu. Tevrat, İncil ve bizim kitabımız Kuran' da farklı noktalar var. Kitaptaki anlatım bize uymayanı.
Kayıp Sembol, Hazreti İbrahim' in ikinci oğlu Ishak' ı kurban etmeye niyetlendiğini anlatıyor. Oysaki biz kurban bayramını yüzyıllardır bildiğimiz usulde kutlarken, Hazreti İbrahim' in birinci oğlu İsmail' i kurban etmeye niyetlenmişken kendisine gökten indirilen koyunu kurban etmesini biliriz. ( Bölüm 119, sayfa 462)
Bu konuda Facebook' ta ilginç bir sayfa buldum.
http://es-es.facebook.com/topic.php?uid=190153811662&topic=13887


Alexander Graham Bell. İşte bu çok iginç. Kayıp Sembol kitabının 93. Bölümünün 367. sayfasında şöyle yazıyor. Alexander Graham Bell 1880 yılında ilk kablosuz telefon mesajını göndermiş. PES. Wireless yani !!!

Ve sonuncusu. Istanbul Kartal Soğanlık F tipi Cezaevi. Kitabın önemli kahramanlarından biri de Peter Solomon. Smithsonian Enstitüsü' nün başında. Aynı zamanda Amerika' nın en önemli mason locasında Üstadı Muhterem. Çok zengin ve saygın bir kişi. Oğlu Zachary Solomon ise kitapta şöyle tanımlanmış “ geç olgunlaşan, zayıf ahlaklı, uyumsuz, asi ve öfkeli”. Baba 50' li yaşların sonunda. Neredeyse 60. Oğlu ise 34 yaşında.
Baba, oğlunun 21 yaşında iken İstanbul' da Kartal Soğanlık F Tipi Cezaevinde dövülerek öldürüldüğünü sanıyor. Yani bugünden geriye gidersek 13 yıl önce.
Ben internette biraz araştırma ve birkaç hesap yaptım. Günümüzden geriye gittim, geri geldim işin içinden çıkamadım. Zira ülkemizde F tipi cezaevleri Aralık 2000 de gündeme gelmiş. Yani Zachary Solomon hapiste iken F tipi yok. Bunun olabilmesi için kitaptaki olayların 2014 yılında geçmesi gerekir. Acaba öyle mi :-)

Bu kitabı sevdim. Bundan sonrakileri de seveceğime inanıyorum.

 
Toplam blog
: 14
: 941
Kayıt tarihi
: 10.08.07
 
 

40 yaşındayım. Mühendislik okudum. Bir otomotiv şirketinde ihracatla uğraşıyorum. Şimdiye kadar düny..