Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '09

 
Kategori
Mizah
 

Kayseri' den derlemeler-2

Kayseri' den derlemeler-2
 


Merzukanım teyze, askerden gelen oğlana kız arama çalışmalarını başlatır. Evdeki konuşmaları dinleyelim:

baba- Üsüyün, gel baak oğlum bi gonuşak.Neydeceek, abiyelerini everdik, otur bakıyım şuruya.

Üsüyün- Niy gonuşacaak baba yav? Dur daha yeni geldim, hemen şiyt'miyin öyle.

Anne- Niy itmiyin Üsüyüün? Gözüm görürkenez, yuvanı guruyum yavrım. Zati hiç dadım yok, yanım bilim ağrıyor.Ne diyon, aklında bir gız var mı?

üsüyün- Yav yok ana, niy gızı olacak canım? İşte siz bakın saa sola, acelede itimiyin yani.

Hala- Merzukaanım, bizim damadın tükan gonşusunun bir gızı varımış. Öve öve bitiremiyor, nası iyice bir ayileyimiş.

Merzuka- Kimlerdenimiş bi soruşdursak, benim yavrım melake gibi biliyon halası, bilindik bir ayile gızı ossun.

Baba- Canım, bilindik ayile amma, şinciki gızlara güven mi var? Gızı iyi annamak ilazım. Bak, bizim basdırmacı Hacının oğlan gitti, abugat gız aldı geldi İsdanbuldan. Şimdi nası pöşmancalık çekiyollar. Babıç gibi dili varımış gelinin, bişiye yaramaz yani.

Üsüyün- Yav baba, ben orta terk bir senayi bebesiyim. Abugat gız mı alacaam allaseversen?

Merzuka- Aman guzum, önnek gösderdiyor buban. Niy abugatıymış canım? Dört dene gelin aldım, çok şükür hepisi de nası has ayile gızları.Gerçi Memedinki birez çeneli amma, idare olunuyor.

baba- Lan olum, ben ananı bir dafe gördüm, temam dedim çıktım. Evelden annaşma mı varıdı, bir görmeyinen vir cüvabını getsin.

merzuka- Sakın ha olum, keşke annaşma olaydı.Neler çektim ben bu bubandan herkeş bilir, iyice annamadan sakın alma.

baba- Niy çektin gız irezil? Anayın evinde olmuyanları benim evimde gördün namiköllük itme, vallaha depene inerim bak haa!

merzuka- Al işte, bak 40 senedir aynı çene. Babamın evinde niy yoğudu da sende gördüm söyle bakıyım miymenetsiz herif?

baba- Lan, isdemiye geldik de, filcan dakımını gonşudan aldık diyen sen deelmisin?

merzuka- Allah canını alasıca yamık, söyler söyler bunu söyler. Senin anan da, allahın bir eşarbını bulamamış da

inhisar müdürünün avradından öndüç almamış mı? Filcan dakımı batsın, gayfeyi sevmezik ayilecek.Bunun üçün eve alınmamışıdı, bu mu gabahat?

Üsüyün- Al işte hala, bunlar mı beni everecek? Yav bu eve gelin mi getirilir? Yazık günah elin gızına, bu yedi delilere kim gelir?

baba- Oğlum görmüyon mu yav? Dururken bir şebit atıyor ortalığa.

Merzuka- Süs o zaman, deşme eskileri.

Hala- Aman merzuka, vallaha osandık sizden. Benim anamın eşarbı olmadıından deel, niye düvamlı baş hakıncı oluyor bu durum, ayıp deel mi canım?

merzuka- Senin gardaşının yapdıına ne diyek? İki dene kötü cıncık filcan üçün hatırıma değiyor ya?

Üsüyün- Ana, Rıfat abiyiminen barışdınız mı?

hala- O ne gı? Rıfadınan küsmüydünüz ki?

merzuka- Küsüdük ya, ömrü kesilesice avradına iki kelime söyledim diyi neler yaptı bana. Geçen gün barışdık.

baba- Bak annatsın manyak oğlunu, ne yapmış? Analı oğullu deli bunlar bacım.

Merzuka-Sensin deli, senin döllerin nolacak. Bir aydır küsüdük bacım. Geçen hafta, saat gecenin ikisi. Bu benim fikirsiz oğlum çıkdı geldi. Sokak gapısından ulum ulum uluyor, anaa aç gapıyı! Ahaliden utandım, mecmur açdım gapıyı. Yanında pullu entarili boyalı bir gadın. İçeri girdiler, ben hiç seslenmiyom. Benim bebelerim hep arızalı bacım, gadını oturttu goltua. Söyle lan dedi. Al bakalım, avrat başladı yanık yanık bir türkü:

Rastlarsan gözleri yaşlı yavruunaa/ suçunu bağışlaaa sarıl boynunaa/ biz bize yaşarken geldik oyuunaaa/ eller kadir kııymeet bilmiyor aanneem/ senin kadar kiimsee sevmiyor aanneeem.. Amanın ben bunu dinneyincik bi kötüleniyim mi? Yavrııım diyi bi sarıldım, bir meleşdik görmen ilazımıdı bacım. Hadi bakıyım, türkücü gız da biziminen beraber ağlıyor mu? Neyise, bir çay gaynattım, bunlara sofra goydum.Yidiler içtiler, bu şekil barışdık işte.

Üsüyün- Yav ana, sen bana şu gız arama işini birez ertele. Ben bu eve gelin getirmeyi birez daha düşünüyüm bakıyım.

Merzuka- Amaan, bu da iyice yınnaşdı ha! İster evlen ister evlenme lan! Galk bacım, Hacer hanımın bağda daveti var gel gidek.Bu müzumsuzlar otursunlar bubalı oğullu.Evlenmez ossun, bu eve gelin gelmezimiş. Başka ana buba bul madem, oruya gelin götür..

baba- Allaah, açıldı gayrı bunun çene, töbe susmaz. Ben de gidiyom Üsüyün, gaderine ala ne diyim oğlum?..

 
Toplam blog
: 95
: 736
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Emekli öğretmenim, 52 yıllık hayatımdan amatör mizah, bağlama, sürrealist resimler, yitikler, sev..