Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '13

 
Kategori
Psikoloji
 

Kazanmak için herşeyimiz var

 Siz kimsiniz? Kim olmak istersiniz? Herkesin bir pusulası var hayatta, kutup yıldızı gibi.. Hepsi gösteriyor insanlara yolları. Hepimiz de seçiyoruz, iki yoldan birini. Yüksek bir dağdan yukarılara ve aşağılara giden iki yol. İşte bu yollardan birini seçiyoruz. Kendine güvenen, vazgeçmeyen ve elindekilerin değerini bilenler çıkıyor yukarılara? Öyleyse, bugün yeni bir karar alıyorum hayatımda. Bu kararı alırken kum saatindeki kum tanelerinin akışından daha hızlı olmalıyım. Çünkü, çok fazla zamanım yok. Hayat akıp gitmekte durdurulamazcasına. Geriye dönüp baktığımda elimde güzelliklerin olmasını istiyorum. Ben, doğadaki milyarlarca canlının arasında tek isem, benim bir eşim benzerim daha yoksa ve ben bunun farkındaysam, içimdeki güzellikleri her açıldığında kör kuyulara bırakmayacağım, bundan sonra. Ben sınırsız bir güce sahibim, aynı şekilde diğer kardeşlerimde. Dünyadaki bütün santrallerden daha hızlı çalışan bir beynim var. Ben bunun ne kadarını kullanıyorum ki? Beynime hak ettiği değeri vermiyorum. O, benim için öyle büyük fırsatlar sunuyorken, ben kendimi suçlu hissediyorum. Sınırları aşacağım artık, hemen şimdi. Ben kendi kurallarımı oluşturmak istiyorum artık. Bunun için de fazla değil; boşa geçirecek hiç vaktim yok. Sessizliğin sesini duyup, bunu başaracağım. Fark yaratacağım. Dev gibi bir fark... Böylece her başarımda daha sıkı sarılacağım, yaşamın güzelliklerine.
 

Bugünden itibaren sabırlı olacağım. Karşıma çıkan büyük engellerin, beni yolumdan çevirmesine izin vermeyeceğim.  Her çabamda bir tohum daha atacağım  toprağa., geldiğim yerlere. Benden bir tane daha yok çünkü.  Ağaca yakın olan dala değil, uzak olan dala uzanmaya çalışacağım. Aşılması güç hedefler belirleyip ne kadar güçlü olduğumu göreceğim. Potansiyelimin sınırlarını zorlayacağım. Bakarsınız onlar vazgeçer önüme engel olarak çıkmaktan. Pes ederler. Ne bilsinler karşısındakinin bu denli azimli olduğunu. Böyle olacağım artık. Engeller beni savuramayacak, ben onları savurup atacağım artık.
 Bugün hayatımdaki en güzel gün olmalı. Hayatımın sayfalarını çevirdiğimde her günün üzerinde en iyi günün yazdığını göreceğim.  Bu günden sonra kendimi daha çok seveceğim. Bütün insanları ve evreni seveceğim. Bize bu kadar hizmet veren ağaçları , hayvanları  ve canlıları düşüneceğim. Düşünüp değerlerini anlayacağım?
 Zorları, beni güçlendirdiği için seveceğim.
 Karanlığı, aydınlığı göstereceği için seveceğim.
 Kötüleri, bana deneyim kazandırdıkları için seveceğim.
 Yalnızlığı ve sessizliği beni düşündüreceği için seveceğim.
 İkilemleri bana seçim yapma hakkı verdiği için seveceğim.
 Hayatı seviyorum engelleri aşma kudretini bana verdiği için. Yaratıcıyı seviyorum  bana yaşama hakkı ve kendimi ispatlama hakkı verdiği için.

 Koşmaya Başlasanız İyi Olur
 Her sabah  Afrika?da bir ceylan uyanır.
 En hızlı aslandan daha hızlı koşması gerektiğini bilir; yoksa ölecektir.
 Her sabah Afrika?da bir aslan uyanır.
 En yavaş ceylandan daha hızlı koşması gerektiğini  bilir; yoksa ölecektir.
 Aslan veya ceylan olmanız fark etmez. Güneş doğduğunda koşmaya başlasanız iyi olur.(Afrika öyküsü) 
 

Erdoğan ERCAN
 Uzm. Psikolojik Danışman

 
Toplam blog
: 3
: 2585
Kayıt tarihi
: 08.05.12
 
 

1973 Ulus doğumluyum. Eğitimimi Psikoljik Danışma ve Rehberlik  alanında yaptım. Psikoljik Danışm..