Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '16

 
Kategori
Deneme
 

Kefir nedir, yararları nelerdir?

Kefir nedir, yararları nelerdir?
 

görsel netten


Kefir, çok eski zamanlardan bu yana kullanılan sütün fermente olması ile oluşan bir gıdadır. Eski zamanlarda Kafkasya halkı tarafından kullanılmaya başlanmıştır.  

Geçen ay mide ve bağırsak hastalığından çok çektim. Arkadaşım bir şişe içinde yapmış olduğu kefiri bana getirdi. Düzenli olarak içtim çok yararını gördüm.. Sizler kefir içmeye kalkmadan bir doktora danışınız derim. Ben doktora danışıp öyle içtim. Benim bünyeme iyi gelebilir bünyeler farklıdır. Bana yararı olan kefiri araştırdım ve aşağıdaki yararları hakkında bilgilendim:

 

 Özellikle sindirim sisteminde çeşitli sorunları olanlara kefir önerilir. Kabızlık, hazımsızlık gibi sorunlarını giderir. Bağışıklık sistemini kuvvetlendirmesi, sindirim sisteminde olan bakteri ve mikropları temizlemesi, mide ülserine neden olan helikopter pilori isimli bakteriyi öldürmesi, antibiyotik özelliği vardır. İçeriğinde B12, B1, K vitamini, kalsiyum ve magnezyum bulunur. Bu nedenle, kemikler, dişler ve ruh sağlığına da etkileri vardır.

Düzenli olarak kefir içildiğinde, tümör gelişimi yavaşlar, kanserin ilerlemesi durur. Antibiyotik etkisi ile iltihapları tedavi eder, Fazla ödem ve tuzun atılmasını sağlar.  Bağırsakları temizler, bakteri ve mikropları öldürür, mide ülserini tedavi eder, Sinüzite, enfeksiyonlu hastalıklara, kolesterole engel olur,  egzama tedavisine sivilce oluşumuna akciğer enfeksiyonlarına ve mide kramplarına iyi gelir. İçerdiği kalorinin fazla olması kaynaklı kilo almayı sağlayabilir. Bu nedenle kefirin az yağlı olanlarını tercih etmelisiniz. Özellikle organik olan kefirler çok daha kuvvetli etkiye sahiptir. İlk olarak kullanıldığında bazen ishale neden olabilir. Bebeklerde kullanılması bu nedenle tavsiye edilmez.

 NAHİDE ÇELEBİ

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..