Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '17

 
Kategori
Kitap
 

Kemanla Yolculuk Kitabım Hakkında

Kemanla Yolculuk Kitabım Hakkında
 

 Kemanla Yolculuk isimli kitabım 11 Ekimde yayınlandı. Bu benim ikinci kitabım. İlk kitabım Gümüş Kaşıklar 8  Mart 2017 tarihinde yayına girmişti. Tuhaf bir raslantı. Birinci kitabım Dünya Kadınlar Gününde, ikinci kitabım Dünya Kız Çocuklar Gününde yayınlandı. Birinci kitabımda öykülerimin çoğunlukla kadın konulu olması, ikinci kitabımın ise bir kız çocuğunun başarılı yolculuğunu anlatması da tesadüf mü acaba?

 Kemanla Yolculuk isimli kitabımda minik bir kız çocuğunun yeteneğinin keşfi ile başlayan ve 23 yıl sonra doktor ünvanı alması ile devam eden zorlu müzik yolculuğu anlatılıyor. Yaptığım incelemelere göre gerek yerli, gerek yabancı yayınlar arasında başından sonuna bu tür bir yolculuğu en yakın kişinin kaleminden dile getiren bir ilk olma özelliği taşıyor bu çalışmam.

 Bu yolculuk İstanbul'da başlayıp, sırası ile Paris, Newyork, Şikago, Calgary ve Florida'da devam ediyor. Paris'te bulunduğumuz sıralarda yolumuzun kesiştiği Devlet Sanatçımız Verda Erman Hanım'ın çok rolü var bu eserin oluşumunda.

 Verda Hanım bir sohbetimiz sırasında ben İstanbul'da eşimi, evimi, arkadaşlarımı bırakıp Burcu'nun peşine takılıp buralara geldiğimi acıklı acıklı anlatırken bana 'Şımarıklık Yapmayın'.demişti. Sonra da sözlerine şöyle devam etmişti. Siz Paris'te Burcu ile oturuyorsunuz ama otomatıik telefon elinizin altında, eşiniz ile her gece görüşüyorsunuz. Eşiniz ve siz sık sık gidip geliyorsunuz. Bizim ebeveynlerımız, benim Suna'nın, İdil'in, Ayla'nın anne babası sizin kadar imkanlara sahip değildi. Onlar senede bir defa trenle gidiyordu, ayda bir gelen mektubu bekliyordu.'

 Verda Hanımın son söylediği cümle içime oturmuştu o anda. Değerli sanatçımız, hep kendi başarılarından söz edildiğini, yıllarca onlarla birlikte binbir zorlukla gurbette yaşamış ebeveynlerinin neler çektiğini kimsenin anlatmadığını söylemiş ve bana onların öykülerini anlatma görevini vermişti o günkü sohbette.

 İşte bu kitap bu görev fikri ile doğdu. Yıllarca blok yazısı olarak yazdığım yazıları kısaltarak hazırladım bu kitabı.

 Kitap yayınlandı ama şimdi daha zor bir durumdayım. Kitabın okura ulaşması gerek. Ulaşması için de duyurulması. Ben de kitap elime geçtiği günden bu yana bir çok kişiye yazarak duyurmaya çalışıyorum. Aynen yıllar önce Burcu Göker'ın Ülkesinde konser verme isteiğini duyurmaya çalıştığımız gibi bir mücadele içindeyim. O zamanlarda yüzlerce kişiye mesaj yazıp, cd göndermiştik . O kadar az kişiden cevap aldık ki o zaman. 

 Şimdi de geri dönüşlerin çok az olacağını biliyorum. Günlük gazetelerin Kitap ekleri, Kitap sayfaları belki yer vermeyecekler. Ama ben yılmayacağım. Gene önceki  yıllardaki gibi yazacağım, yazacağım, yazacağım.

 Burccu 27 yıl mücadele verdi bu yere ulaşmak için. Onun mücadelesi benim gücüm oluyor. O bu savaşında bir of bile demedi. Ben mı yılacağım yazmaktan, göndermekten.

 İyisi mi ben gene çalışmalarıma döneyim. belli mi olur belki bir cevap gelir.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..