Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '12

 
Kategori
Güncel
 

Kenan Evren: Mahkemeniz beni yargılayamaz!...

Kenan Evren: Mahkemeniz beni yargılayamaz!...
 

12 Eylül sanıklarının başı olan Kenen Evren ve Tahsin Şahinkaya aynı şekilde ifade veriyor. Mahkemeniz bizi yargılayamaz.

Evren ifadesinde şu sözlere yer verdi:

- Ben kurucu iktidar olan MGK'nın başkanıydım. 12 Eylül komuta zinciri içinde yapıldı. Yapılış nedeni Türk milletine bildiri ile açıklandı. Ben cumhurbaşkanıyım. 12 Eylül'ün hesabını millete verdim.

- Mahkemeniz bizi yargılayamaz. Biz kurucu iktidarınız, ihtilala teşebbüs etmedik, yaptık. İhtilal yapmayı suç sayan bir kanun yok.

- Demokrasinin olduğu yerde ihtilal olmaz, siyasiler beceriksizliklerini askere fatura edemez. Bugün olsa aynı şekilde ihtilal yapardık. TSK iktidar olmanın meraklısı değildir.

- Mahkemenizin sorularına yanıt vermeyeceğim. Ülke o günkü olaylara layık değildi, gerekeni yaptık. Beni ancak tarih yargılar. Görevim mahkemeye yardımcı olmaktı, sanık değilim. Savcılıkta verdiğim ifadeyi tekrarlıyorum. Sorularınıza cevap vermeyeceğim. Yaptıklarımız suç değildi, pişman değilim.

Tahsin Şahinkaya’da benzer şekilde ifade verdi. Her iki sanık da sorulara cevap vermeyeceklerini dile getirdiler.

Daha evvelde yazmıştık. Bu kişilerin yargılanmaları imkânsızdır. Yanlış anlaşılmasın. Cezalandırabilirsiniz ama yargılayamazsınız. Bir defa hukuki olarak bu mümkün değil. Kenan Evrenin dediği gibi kanunlarımıza göre darbe yapmak suç değil. Hemen bir kanun çıkarıp darbeyi suç kapsamına alsanız bile hiçbir kanun geri doğru işletilemez. Hele hele bu gün iktidarda olanlar böyle bir şeyi asla yapamazlar.

Anayasa referandumu döneminde bu maddeler sırf halk evet oyu versin diye konulmuştur. Yani sonuçta bir şey çıkmayacağı belli olan şeyleri yapacağız diyerek halk aldatılmıştır.

Dikkat edilirse mahkeme hastaneden telekonferans yöntemi ile yürüyor. Muhtemelen hâkim karşısına bile çıkaramayacaklarını bildikleri için alında görün, biz yargıladık demek için bu uygulama yapılıyor.

Yetmez ama evetçiler; Ham hayalciler, üç kuruşluk kömürü gıdayı alıp evet diyenler, nasılsınız, kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Aman sağlığınıza dikkat edin. Yarın birilerine mutlaka yine lazım olacaksınız.

İzmir 2012-11-21

 
Toplam blog
: 1508
: 1688
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

Yetmişiki yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflı..