Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '10

 
Kategori
Deneme
 

Kendini beğenerek rahatlayan insan grubu

Kendini beğenerek rahatlayan insan grubu vardır ya... Süperler yaaa… Bu insanlar komik olsun diye mi böyle davranıyorlar? Yoksa kamera şakası mı yapılıyor diye bazen düşünüyorum.

Bir insanın bütün mükemmel şeylere aynı anda sahip olması mümkün müdür? Hadi mümkündür diyelim. Bu maddi imkanları sınırlı bir kişi ise en azından ne kadarı mümkündür diye sorarım ben de. Bir memur maaşıyla karı koca çalıştığınızı düşünün. Bir ev ya da araba alsanız en fazla ne lükslükte ve mükemmeliyette olur? Maddiyatı da bir tarafa bırakacak olursak, insani özellikler yetenekler zeka ve diğer manevi nitelikler ve fiziksel özellikler konusunda nasıl bu kadar iddialı olabiliyorlar. Böyle davranarak kendilerini rahatlattıklarını, mutlu ettiklerini anlıyorum da acaba onlar bizi aptal mı sanıyor? Yani salak yerine konmak da çok ağırıma gidiyor.

Benim bir tanıdığım var. Tam bu tarif ettiğim gibi bir kişi. Evi mükemmel (o semtte ve öyle bir evde oturmak hiç istemedim), arabası harika (o marka arabam olsun diye hiç hayal etmedim), onun çocuğu en mükemmel(sıradan bir çocuk), çocuk özel okula gitmediği için özel okullar tü kaka…Zaten onun yapmadığı, daha doğrusu ulaşamadığı her şey ya gereksiz, ya da çok kötüdür. Onun sevmediği insanlar dünyanın en sevilmeye değmez insanları, onun eşi dünyanın en mükemmeli, o en akıllı, en bilgilidir. Parasıyla hava atıyor. Bu arkadaşım üniversite yıllarında devrimci geçinen hala da bu fikri hararetle savunurken nasıl olup da böyle davranıyor i-na-na-mı-yo-rum.

Çevrem bu tiplerle dolu. Parayla doğru orantılı olarak görgüsüzlük de hızla artıyor. Bu tipler markayla son derece yakından ilgileniyorlar.Ama bazen de inanılmaz derece de cimrilik mi desem kısırlık mı desem bir davranış tüm yaşamlarına hakim oluyor. Örneğin kendilerinin alışveriş etmediği(aslında paraya kıyıp ta edemediği) mağazaları kalitesizlik beş para etmezlikle, yine gitmediği özel hastane ve doktorları hiçbir şey bilmezlikle veya şu anda aklıma gelmeyen paralı özel bir hizmeti gereksizlikle suçlarlar. Fakat bir kere yapıp tadını alınca da en baş savunucusu kesilirler. Ay çok komik. Hatta komik ötesi komik. Büyüyüp geldiği ortam gereği zaten her şeyi ancak iş hayatına başladıktan sonra gören insanların yumurtadan çıkıp kabuğunu beğenmemesi çok üzücü…. Çok kişinin nenesi çarık giyerdi. Bunları unuttun mi demek istiyorum ve o türküye bayılıyorum. Çarık değil de altın ayakkabı giyse ne yazar? Muhitlerin en mutenası, arabaların en lüksü, tatil mekanlarının en moda olanları onlardan sorulur. Sanki biz hiçbir şey bilmiyormuşuz farz edip de bilmiş bilmiş konuşmaları yok mu, ne kadar itici göründüklerini fark etmezler.

Bu tiplerde her ne hikmetse inanılmaz bir yiyecek düşkünlüğü vardır. Bir yerde bir şey yendiğini her nasılsa hemen keşfeder ve oraya konuşlanırlar. İkramları hiç reddetmezler. Kimseyi düşünmeden ortalığı silip süpürürler. Allah akıl fikir versin.

Neyse bu konu uzar gider eminim herkesin çevresinde böyle böbürlenen ne oldum delisi tiplerden bolca vardır. Herhalde onları kendi dünyalarına terk etmek gerekiyor.Gülüp geçeceksin. Hiç olmazsa kimseye zararları yok. Kendi kendilerini mutlu edip yaşayıp gidiyorlar. Hasetlenip, dedikodu yapan zararlı haşerelere tercih ederim. Hepimize bol sabırlı ve neşeli günler diliyorum.
 
Toplam blog
: 80
: 640
Kayıt tarihi
: 06.07.10
 
 

Fizik Mühendisiyim. Ankara'da oturuyorum.Türkiye' radyoaktif kaynak giriş ve çıkışını takip eden bir..