Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '08

 
Kategori
Edebiyat
 

Keşke yalnız bunun için sevseydim seni

Keşke yalnız bunun için sevseydim seni
 

Bir çiçek duruyordu, orda, bir yerde,

Bir yanlışı düzeltircesine açmış;

Gelmiş ta ağzımın kenarında Konuşur durur.

Bir gemi bembeyaz teniyle açıklarda,

Güverteleri uçtan uca orman;

Aldım çiçeğimi şurama bastım,

Bastım ki yalnızlığımmış.

Bir başına arşınlıyor bir adam mavi treni

Keşke yalnız bunun için sevseydim seni
CEMAL SÜREYA

Kaybettiği bir iddia sonucu adından bir y eksilten adam.. Pek çok şey için iddiaya gireriz ama ismimizdeki harflerden biri için iddiaya girsek hangisini kurban ederdiniz acaba? Ben düşündüm düşündüm yok kıyamadım. Hepsi bir arada beni ifade ediyor çünkü. Vasiyetinde, iki tane halısını, kütüphanesini çiçeklerinin hepsini, büyük aynasını, bütün kitaplarının telif hakkının yarısını ve bütün notlarının yanında, karısına "kendini sana bırakıyorum” demiş şair. Özgürsün artık azat ettim seni. Kendini hep yalnız hisseden şairimiz öyle ki gittiği her yere de taşıyor yalnızlığını ve "ben hangi şehirde isem yalnızlığın başkenti orası..." diyen sair "Erkek kadını aldatır, herkes görür bilir ama sadece hayatındaki kadın fark etmez bunu sanki kalın perdeler çekmiştir aldatılmayı görmemek adına. Aldatan ise her an tedirgin kabuslar içinde vicdanı ile aldatmanın o tuhaf tadı arasında takılıp kalmıştır" bunu ise şairimiz; "Ağır uykusu aldatılmış olanın ve aldatanın delik deşik uykusu" dizesi ile kısa ve öz şiirle sanatsal anlatır bizlere.

Şimdi sen kalkıp gidiyorsun... git.

Gözlerin durur mu, onlar da gidiyorlar...

gitsinler oysa ben senin gözlerinsiz edemem bilirsin.

Eh be şairim bırak gözlerini bahane etmeyi dur de gözlerin sahibine, illa şair yönün öne mi çıkmalı. Haklısın işte bu kadar hoş anlatılır dur gitme kal diyebilmek. Bazen de etrafında ki büyük büyüklere takılır kafası Sureya’nın Bütün mimarlar yüksek oldu, mühendisler de

Bir tek alçak sen kaldın ey Sinan… der ve bizi derin düşünceye sevk eder utandırır. Güzelim yurdumuzu gezip dolaştıkça; Tanrım siz şu uzun Anadolu'yu Çocukluk günlerinizde mi yarattınız?.." Sevdiceğine; "Daha nen olayım isterdin Onursuzunum senin" demiş işi bitirmiş ustadır.

CEMAL SÜREYA ‘YA SAYGILARIMLA

 
Toplam blog
: 292
: 1094
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Yazmaktan hoşlanan... Kelimeleri renklendiren bir sihirbazım ben.. Bodrum'da yaşamaktayım.. Sev..