Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '15

 
Kategori
Anılar
 

Kibrit çocuk

Kibrit çocuk
 

Kibrit Çocuk //


...//

Yıl 1965

Urfa merkez  x köyü İlkokulunda  öğretmenim,

3. sınıf öğrencilerime Hayat Bilgisi dersinde 

“büyüyünce ne olmak istiyorsun”  diye klasik bir soru sordum

Öğrenciler sırayla yanıtlamaya başladı.

-doktor olacağım

-öğretmen olacağım

-asker

-avukat olacağım

-muhtar

-jandarma olacağım

-başbakan olacağım vb….

Orta sıraların birinde oturan  Halil

-ben kibrit olacağım öğretmenim  demez mi

-ne kibriti oğlum, insan kibrit olur mu hiç, kibrit olunmaz dedimse de,  öğrencim

-olsun öğretmenim, ben kibrit olmak istiyorum dedi !

Anlamadım ne demek istediğini ve yeniden sordum Halil’e

-emin misin Halil, kibrit olmaya kararlı mısın?

-evet öğretmenim

-neden kibrit olmak istedin Halil, bak arkadaşların büyük adamlar olmak istiyorlar ?

-öğretmenim, kibritimiz bitmiş, annem akşam gaz  lambamızı yakamadı, karanlıkta kaldık, erkence yattık dün akşam

-ee …

-dün verdiğin ev ödevimi  akşam yapamadım öğretmenim lambamız yanmadığı için

 Ev ödevini yapmamanın mazeretini duydunuz mu?

 İlah Halil yok musun ya, hiç unutmadım seni …

*muzaffer yıldırım

 (örtmenim-örtmenim)  

 
Toplam blog
: 1614
: 178
Kayıt tarihi
: 12.09.10
 
 

1945 Mucur Doğumlu. Emekli öğretmen, evli ve çocuklu Kırşehir/ Mucur'da  yaşıyor.. ..