Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '09

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Kilo verme

Kilo verme
 

Havalar ısınmaya başlamasıyla birlikte özellikle kadınlarda kilo verme çalışmaları hız kazandı. Kimi görsem nasıl kilo vereceğim diye soruyor.

Gerek kendi kilo verme stratejim, gerekse eğitimlerim esnasında öğrenmiş olduğum bilgiler ışığında kilo vermeyi kolaylaştıracağını düşündüğüm birkaç ipucunu paylaşmak istedim.

1- Öncelikle kendinize bir hedef belirleyin. Kaç kilo olmak istediğinizi, buna ne kadar zamanda ve nasıl ulaşabileceğinizi ayrıntılı bir şekilde düşünerek plan yapın.

2- Hedefiniz olan kiloya ulaşmış olduğunuzu imgeleyin. O zaman neler yapardınız, neler giyerdiniz ve insanların tepkisi nasıl olurdu gibi ayrıntılarla o resmi süsleyin.

3- Motivasyonunuzu artırmak ve hep o hedefin aklınızda kalması için o kiloda iken giymeyi planladığınız bedende kıyafet alın ve görebileceğiniz bir yere asın, o kıyafeti giydiğinizi hayal edin sık sık.

4- Mümkün olduğu kadar üzerinize dar gelen bir kıyafet giyin ki, kilo vermek isteğiniz hep aklınızda bulunsun. Hem daha az yemek yersiniz..

5- Yemek yeme stratejinizi bulun. En çok hangi zamanlarda daha çok yemek ihtiyacı duyuyorsunuz. Bazıları mutlu iken bazıları ise stresli iken daha çok yemek yemeyi düşünür. Bu zamanları bulunca yerine koyabileceğiniz başka şey var mı diye düşünün.

6- Yemek yemenin sizin için ne anlama geldiği hakkında düşünün. Gerçekten acıktığınız için mi yiyorsunuz yoksa can sıkıntısından mı? Yemek yerken “ben şimdi gerçekten aç mıyım” diye düşünmeye çalışın.

7- Yemek yemeden önce, bu yemeği yedikten 10 dak. sonra kendimi nasıl hissedeceğim diye düşünün. Yemek arasında da “şimdi doydum mu” diye arada kendinize sorun.

8- Ben çok az yiyerek hemen doyuyorum, sağlıklı ve çok kolay bir şekilde zayıflıyorum, ben zayıf olmayı seçiyorum gibi kendinize uygun olumlamalar bularak sık sık tekrarlayın.

9- Motivasyon şeklinize göre ya zayıflığın ne kadar güzel olduğunu ya da şişman olmanın kötü yanlarını abartarak düşünün. Mesela o kadar çok yiyip kilo almışsınız ki, artık kapıdan geçemiyormuşsunuz gibi düşünün..

10-En önemlisi kilo vereceğinize inanın. İnanç kısmında zorlanıyorsanız daha önce isteyip de başardığınız şeyleri düşünün onları yaptıysanız pekala bunu da başarabilirsiniz.

11-İnsan susayınca da açlık hissi duyar. O nedenle acıktığınızı hissettiğinizde öncelikle su için.

12_Yemek yemek sigara içmek gibi otomatik bir harekettir. Yemek yemeden önce” bu benim için faydalı mı? diye kendinize sorarak vakit kazanın. O otomatik davranışı kırmanızda yardımcı olacaktır.

13- Sizin bunu başarmanızda engel olabilecek durumları düşünerek, onları ekarte edecek yollar bulmaya çalışın.

Bu yazdıklarım genel şeyler. Kişiye özel farklı durumlar bulunabilir. Mesela kilo, birçok insan için, bir çeşit korunmadır. Yemek yeme isteğinin altında kişilere özel farklı sebepler yatabilir. İnsan en iyi kendisini tanıyabilir. İstiyorum ama yapamıyorum diye bir şey yoktur. İnsan isterse her şeyi başarabilir. Gerçekten kilo vermek istiyorsanız mutlaka başarırsınız.

Umarım herkes en kısa sürede ve sağlıklı bir biçimde ideal kilosuna kolaylıkla ulaşır..

 
Toplam blog
: 117
: 2437
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

1970 Tokat doğumluyum. İstanbul Tıp Fakültesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar bölümü mez..