Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '10

 
Kategori
Hayvanlar Alemi
 

Kimin umurunda

Kimin umurunda
 

Google`dan aldim


Türkiye şartlarında hayvanların en şanssızları atlar ve ayılardır. Atın hem gücünden yararlanılmak için sırtına birçok yük yüklenir, bu yetmiyormuş gibi birde ağzına gem vurularak kontrol sistemini oluşturmak için bu şekilde at ile iletişim kurma yoluna gidilir. Zavallı at o gün işi bitinceye kadar iskence altındadır. Bu durum atın ölümüne kadar devam eder. Ne yazık ki kimseninde umrunda değildir bu kahredici durum.

Ayılar için durum biraz farklıdır. Onların sırtına yük yüklenmez ama burnuna halka takılarak bu şekilde kontrol altına alınmasi sağlanılır. Hayvana bu işkencenin yapılmasına insanları eğlendirmesi için göz yumulur. Şehir merkezlerinde ayılara pek rastlanmaz ama onları aratmayacak burnunda halka olmayan düzgün giyimli yaratıklar onların yokluklarını hissettirmezler. (ayılar cüssece iri ve güçlü oldukları için bu yakıştiırmayı yaptım, yoksa onları aşağılamak gibi bir niyetim yoktu)

Hayvanların doğanın bir parçası olduğunu aklımızdan çıkarmamalıyız. Hayvan sevgisi ile büyümediğimiz için birbirimize karşı sevgi ve saygıdan yoksun şekilde davranıyoruz. Ülkedeki insanların birbirine güvensizliğin ve kutuplara ayrılmasının yegane sebebi kendimizden başkasını düşünemememizdir. Paylaşmasını öğrendiğimizde ileriye dönük önemli bir adım atmş olacağız. Hayvan sevmek için masraf etmek gerekmiyor. Birazcık beyini birazcıkta eğer varsa yüreği onlara açmak yetipte artıyor sevginin oluşması için.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...