Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kırmızı biber salatası

Kırmızı biber salatası
 

Kırmızı biberi yemeklerde, daha çok da dolma ve değişik salata yapımında kullanıyorum. Salçasının yapımı zaman aldığı için, vakit bulamıyorum. Eğer yemeklere tat versin diye kullanacaksam yıkayıp robottan geçirip yemeğe ilave ediyorum. Bu daha çok kolayıma gidiyor, onun içinde mevsiminde alıp robottan geçirip torbalara koyuyorum ve derin dondurucu da saklıyorum. Lazım olunca da kullanıyorum. Vereceğim tarifi hazırlayıp derin dondurucunuzda da saklayabilirsiniz. Tabii kullanmadan bir saat önce çıkarmanız, yada mikrodalga fırında çözdürmeniz gerekecek.

MALZEMELER:

2 adet fırın torbası

1 kg kırmızı biber

3 adet rendelenmiş domates

4 diş sarımsak dövülmüş

3 çorba kaşığı zeytinyağı

tuz

acı pul biber acı sevenlere

YAPILIŞI:

Bir kilo kırmızı biber iyice yıkadıktan sonra iki adet fırın torbasına yerleştirilerek ağzı sıkıca kapatılır. Fırın tepsisine koyulur ve 180 derecede üstleri iyice kızarana kadar pişirilir. Bu işlem biberlerin kabuklarının çok çabuk soyulmasına yardımcı olacaktır. Diğer tarafta bir kabın içerisine üç çorba kaşığı zeytinyağı ilave edilir, dövülmüş sarımsaklar da ilave edilerek bir iki saniye yağda kavrulur. Rendelenmiş domateslerde ilave edilir, domateslerin suyu çekilene kadar pişirilir. Közlenmiş kırmızı biberler piştikten sonra kabukları soyulur ve küçük parçalara kesilerek pişmekte olan domatese ilave edilir hep birlikte beş dakika daha pişirilir ve servis tabağına alınır. Dilerseniz torba yoğurdu da ilave edebilirsiniz. Afiyet olsun.

 
Toplam blog
: 56
: 2815
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendimi bildim bileli yemek yapmak benim için bir tutku. Turizm ve Otelcilik Meslek Lisesi'ne gir..