Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '07

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Kısır döngü

Kısır döngü
 

Kısır döngü, ne kötü bir şeydir bilirmisiniz. Dönüp dönüp durursun ama geldiğin yer hep aynı. Ne yapsan ne etsen çıkış yok gibi gelir insana. Sadece insan için değildir kısır döngüler. Toplumlar içinde çok çeşitli kısır döngüler vardır. Ama bu kısır döngünün farkında değildir toplumun büyük çoğunluğu. Bir kaç tane kısır döngüye gelin birlikte bakalım.

Az gelişmişlik kısır döngüsü ; Kişi başına düşen milli gelir düşüktür. Bu nedenle talep yetersizdir, bundan dolayı sermaye birikimi yetersizdir, bundan dolayı teknoloji kullanımı düşüktür, bundan dolayı da kişi başına düşen milli gelir düşüktür.

Sağlık kısır döngüsü ; Kişi başına düşen milli gelir düşüktür, bundan dolayı insanlar yetersiz beslenir, bundan dolayı bireyler çok sağlıklı değildir, bundan dolayı verim düşüktür, bundan dolayı gelir düşüktür ve bundan dolayı da kişi başına düşen milli gelir düşüktür.

Eğitim kısır döngüsü ; Kişi başına düşen milli gelir düşütür , bundan dolayı insanlar yeterince eğitim alamazlar, bundan dolayı verim düşüktür ve bundan dolayı gelir düşüktür ve bundan dolayı da kişi başına düşen milli gelir düşüktür.

Küçük ölçekli üretim kısır döngüsü ; Az gelişmiş ülkeler de küçük ölçekli üretim gözlenir, bundan dolayı verim düşük, maliyetler yüksektir, bundan dolayı küçük pazarlara yönelik üretim yapılır, bundan dolayı düşük yatırımlar yapılır, bundan dolayı da küçük ölçekli üretim gözlenmeye devam eder.

Emek kısır döngüsü ; Emek arzında fazlalık vardır, bundan dolayı zorunlu olarak emek yoğun üretim tercih edilir, bundan dolayı emek başına verim düşüktür, bundan dolayı karlılıklar düşüktür, bundan dolayı sermaye birikimi düşük kalır, bundan dolayı istihdam düşük kalır ve bundan dolayı da emek arzında bir fazlalık olur.

İşte bunlar kısır döngü halkalarından sadece bir kaçı. Bu kısır döngülerden kurtulmak gerçekten ama gerçekten çok zor. Bizim gibi okumayı, yazmayı, düşünmeyi sevmeyen ve çalışmadan köşe dönmenin mübah sayıldığı toplumlarda daha da zordur neden mi ? Şundan dolayı ; İnsanlar okuma yazmayı sevmezler, bu yüzden fazla düşünmezler, bundan dolayı çalışmadan zengin olma hayalleri kurarlar, bundan dolayı üretim seviyeleri düşüktür, bundan dolayı kişi başına düşen gelir düşüktür, bundan dolayı eğitim olanakları yetersizdir ve bundan dolayı insanlar okuma yazmayı sevmezler.

Daha neler neler yazılabilir ama fazla uzatmaya gerek yok. Hadi milliyet blogda niçin pek çok kaliteli yazının daha az ve abuk subuk yazılarında çok çok okunduğu kısır döngüsünü okuyucu kendisi düşünsün.

 
Toplam blog
: 166
: 1969
Kayıt tarihi
: 30.09.06
 
 

Sıcak bir Ankara yazında, 1975 yılında doğmuşum. İlk gençliğim Ankarada geçti. Üniversite yılları..