Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '12

 
Kategori
Kitap
 

Kitap sevgisi

KİTAPLAR VE HAYAT

Okumayı öğrenmeye başladığımdan beri beni en mutlu eden şey elime geçen bütün kitapları okumak oldu. Eskiden şimdi olduğu gibi okuma kitapları almak veya bulmak kolay değildi. Ortaokul ve lisedeyken yaşadığım kasabanın küçük kütüphanesinin üç beş müdaviminden biriydim. En büyük zevkim kütüphaneden özenle aldığım o kitapları okumakken annem çeyizim için bir şeyler yapmamda ısrar ederdi. Ne annemi kırmak ne de okuma merakımdan geri kalmak isterdim. O yüzden geceleri yatakta yorganın altında fener ışığında okurdum o güzelim kitapları. Evimizde ablamdan kalma içinde fabllar (hayvan hikâyeleri) bulunan kitabı okumaktan kitabı nerdeyse lime lime etmiştim.

Okumayı hala çok seviyorum. Bu yaz sizlerle okuduğum kitapları paylaşmak, onları sizlere anlatmak istiyorum. Çünkü her kitap bir dünya, kitaptaki karakterler sizlerden, bizlerden birileri gibiler. Her bir kitaptan ders çıkarılacak ve öğrenilecek o kadar çok şey var ki. Bilgi sonsuz bir kaynak ve hiç kimse “ben her şeyi biliyorum” deme lüksüne sahip değil. Kitaplardaki yaşanmışlıklar, bazen kurgu bazen gerçek olsa da alacağımız mutlaka birtakım dersler vardır içinde ya da bildiğimiz ama yeniden hatırlamamız gereken bilgiler.

Paylaşmak istediğim ilk kitap İSKENDER PALA’ nın  “OD” adlı kitabı. Kitabın kapağını ilk gördüğümde beni içine çeken bir şeyler vardı sanki. Kitap Yunus Emre’yi anlatıyordu. Ben içimden hani o hep bildiğimiz Yunus şiirlerini yeniden okuyacağım herhalde diye düşündüm ama kitabı okurken farklı bir Yunusla karşılaştım. Sevgi ve sevgili bu kadar güzel anlatılabilinirdi ancak. Bildiğimiz şeylerden ziyade farklı bir Yunus Emre buldum içinde. Oğlu ve eşiyle olan muhabbetlerine hayran kaldım. Yazarın ellerine sağlık.

Bu yıl hiç yapmadığım bir şey yaptım ve aynı yazarın üç kitabını peşi sıra okudum. KRISTIN HANNAH’ın ilk  okuduğum kitabı  “KIŞ BAHÇESİ”. İlk başladığımda karşılaştığım anne modeli çok sıkıntı verdi bana ama daha sonra detaylara girince müthiş bir hikaye okuduğumu düşündüm. Savaşlar her nerede ve ne zaman olursa olsun hep insanlara zarar vermiş, çile çektirmiştir.  Yaşamışlıklar ve savaşın korkunç yüzü güzel ifade edilmiş. Mutlaka okumalısınız diye düşünüyorum. Ardından aynı yazarın olağanüstü arkadaşlık dersi veren “ATEŞBÖCEĞİ YOLU” nu okudum. Dostluk üzerine yazılmış çok hoş bir kitap. Arkadaşlık ve sevgi neyle mücadele ederse etsin hep galip gelecek olanlardır. “GECE YOLU VE GERÇEK RENKLER” aynı yazarın okuduğum diğer kitapları.  Gece Yolu’nu gerçekten önerebilirim. İnsanın bir başkasını suçladığı ve yıllarca acı çektiği şeyleri sonra kendisinin yapması,  sevdiklerimizi affedebilme , affetmenin erdemi, acının gözümüzü kör edişi ve daha pek çok şey bulabilirsiniz.

Tarih öğretmeni ve tarihe aşık biri olan ablam bana tarihi kitapları sevdiren kişidir. Onunla her yaz mutlaka en az üç dört tarihi kitap okuruz. En son okuduklarımız ve beğendiğimizi sizinle de paylaşıyorum. C.W.GORTNER’in “SON KRALİÇE” adlı romanı tarihte prensler, prensesler, krallar veya kraliçelerin aslında nasıl da çetin ,zor hayatlarının olduğunu anlatıyor. Tarihte “Deli Juana” olarak anılan İspanya kraliçesinin yaşadığı ihtişam, ihanet, entrika ve ihtirası anlatıyor. Kitabı okuduktan sonra kendi kendime şöyle dedim : “ Allah’ım sana şükürler olsun ki eski yıllarda yaşayıp  bir prenses olarak doğmamışım”. İkinci tarihi roman ise SOLMAZ KAMURAN’ın “KİRAZE” adlı kitabı. 16. yy da İspanya’dan zorla ayrılmak zorunda bırakılmış  bir Yahudi ailesini anlatan enfes bir kitap. 16. yy’da Osmanlı’yı, İstanbul’u, sarayı  ve tabiî ki Avrupa’yı  anlatan çok şey öğreneceğiniz bir kitap. Yine aynı yazarın “MACAR”  adlı kitabı da İbrahim Müteferrika’yı anlatan çok ilginç bir roman. Hayalle gerçek arasında gidip gelen hikaye sizi şaşırtacak.

Bugün son olarak DEBBIE MACOMBER ’in “KÜÇÜK MUCİZELER DÜKKANI” adlı kitabından bahsedeceğim. İnsanın gerçekten de mucizelere inanası geliyor. Sevgiyle nelerin aşılacağını çok güzel dile getirmiş. Hiç tanımadığınız insanlara gülümserseniz, azıcık ilgi gösterirseniz, hayata olumlu bakarsanız, insanlarla ilgili hüküm vermeden önce onları tanımak için çaba sarf ederseniz, tesadüflere bir fırsat verirseniz nasıl bir mucize yaşayacağınızı ve yaşatacağınızı hayal bile edemezsiniz. Karakterleri tek tek anlatmış. Ben çok zevk aldım. Dilerim siz de zevk alısınız.

Sizlere anlatacak aslında daha çok kitap var aslında. Beni etkileyen çok daha önce okuduğum kitaplardan bir sonraki yazıda bahsedeceğim. Bol kitaplı günler sizlerin olsun.

 
Toplam blog
: 7
: 1178
Kayıt tarihi
: 13.08.10
 
 

1968 doğumluyum. Evli ve iki çocuk sahibiyim. İngilizce öğretmenliği yapmaktayım. Yazmayı ve sevdiği..