Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kıymalı yeşil domates yemeği

Kıymalı yeşil domates yemeği
 

Bu hafta anneannemin nostaljik yemeklerini çok andık. Teyzemin yaptığı paça çorbasından sonra ben de pazar günü markette gördüğüm yeşil domateslerden alıp yemek yapmaya karar verdim. Teyzem anneannemin yaptığı yeşil domates yemeğini her zaman ballandıra ballandıra anlatır ve ara sıra da kendisi yapar. Ben de daha önce birkaç kez yapmıştım ama bayağıdır aklıma gelmiyordu doğrusu.Markette bu hafta ne pişirsem diye sebzelere bakınıp dururken  domatesleri görünce birden kararımı verdim. Değişik bir lezzet oldu ve ev halkı tarafından da beğenilerek tüketildi.

Malzemeler:

6-7 adet orta boy yeşil domates ( 2-3 tanesini hafif pembe olanlardan seçtim)

3 yemek kaşığı kadar kıyma

1 orta boy soğan

2 diş sarımsak

1 yemek kaşığı biber salçası

1 yemek kaşığı domates salçası

2 yemek kaşığı pirinç

Bir miktar tuz ve karabiber

Yapılışı:

Soğan ve sarımsak iki kaşık kadar zeytinyağında hafif sotelenir. Daha sonra kıyma ilave edilerek iyice kavrulur. Salça, tuz ve karabiber  ilave edilip yemek harcı hazırlandıktan sonra büyükçe küpler halinde doğranmış domatesler konulur. Üzerini 2 parmak kadar geçecek kadar ılık su ilave edilir.Kaynamaya başladıktan sonra iki yemek kaşığı pirinç konulur. Pirinçler piştikten sonra yemek ocaktan alınır. Servis edilirken üzerine kırmızı pul biber serpilebilir.

 

Afiyet olsun

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 52
: 1959
Kayıt tarihi
: 24.08.13
 
 

39 yaşındayım. 7 yaşında bir oğlum var. Muhasebe, finans, dış ticaret işleri ile meşgulüm. ..