Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '12

     
    Kategori
    Ekonomi - Finans
     

    Kk ve hesap işletim ücretleri bilmecesi

    Kk ve hesap işletim ücretleri bilmecesi
     

    Kredi Kartı Bilmecesi


    Günümüzde neredeyse bankada hesabı olmayan ve/veya kredi kartı kullanmayan kimse kalmadı. Çoğumuzun hem hesabı var hem de kredi kartı. Hatta bazılarımızın bir kaç bankada hesabı ve bir kaç bankadan kredi kartı var. Bu durumun bize yarar mı, yoksa zarar mı getirdiğini herkesin iyice sorgulaması gerektiğini düşünüyorum. 

    Haksız ve kanunlara aykırı olarak hesaplardan alınan "hesap işletim ücretleri" (hem de yılda 2 kez ) ve "yıllık aidat", "kart bedeli", "kk kullanım bedeli", "kk üyelik bedeli" v.b. açıklamalarla kredi kartlarından alınan (hem de yılda 2 kez) bedellerin bir çok insana büyük maddi yük getirdiği ortadadır. 
     
    Kendime ait hesap ve kredi kartları ile ilgili olarak benden alınan hemen tüm ücretleri "Tüketici Hakem Heyeti"ne başvurarak geri aldım. Çevremde bir kaç kişinin almasına da yardımcı oldum. Hem de hiç bir masraf gerektirmeden.
     
    Ben geri almaktan yoruldum, bankalar benden hala bu ücretleri kesmekten yorulmadılar. İnatla geri almaya devam edeceğim. 
     
    Ancak burada önemli olan, kesilen bu ücretleri toplumun ne kadarının geri aldığıdır. Bu da bizim bilinç  ve eğitim seviyemizle ilgilidir diye düşünüyorum. Kimi bankayla uğraşamadığından, kimi önemsemediğinden üstüne düşmemiş. Rastladığım ve bu konudan bahsettiğim bir çok kişinin ise bu kesintilerden haberi bile olmamış. Halbuki Tüketici Hakem Heyet'leri neredeyse tüm başvuruları değerlendiriyor ve olumlu sonuçlandırıyor. 
     
    Son olarak beni asıl üzen şey bu konuda partilerin, televizyonların, hukukçuların, yerel yönetimlerin, sivil toplum kuruluşlarının, Hükümet'in, eğitimli ve bilgili insanların yeterince çaba sarfetmemeleridir. Sarfedilen çabalar minimum düzeydedir. 
     
    Aşağıdaki bir kaç soruyu herkesin kendine sormasını, araştırmasını, sorgulamasını ve çevresini bilinçlendirmesini diliyorum.
     
    1-) Türkiye'de kaç kişinin bankada hesabı vardır ve kaç kişi kredi kartı kullanıyordur?
     
    2-) Şimdiye kadar bu bankaların bu hesaplardan ve kredi kartlarından kesmiş olduğu tutar ne kadardır?
     
    3-) Bu kesintiler, çok basit bir şekilde bir dilekçe ve kesintinin yapıldığı ekstre fotokopisi ile Tüketici Hakem Heyeti'ne ücretsiz olarak başvurulmak suretiyle geri alınabilecekken kaç kişi başvuruda bulunmuştur ve geri alınan tutar ne kadardır?
     
    4-) Tüketici Hakem Heyeti tüm başvuruları kabul edip, neredeyse tamamını olumlu sonuçlandırdığı halde neden başvuru sayısı yeterli düzeyde değildir? Hele kimsenin kimsede 5 kuruşunu bırakmadığı günümüzde. Bankalara bu bonkörlük neden?
     
    5-) Bankalar, vatandaşın alın teri ile kazandığı, dişinden tırnağından arttırdığı ve bankaya yatırdığı paralardan haksız ve kanunlara aykırı alınan ücretleri alma cesaretini nereden bulmaktadır?
     
    6-) Her haberi bin kere tekrar ederek (özellikle magazin) insanları bıktıran medya, milyonlarca insanı ilgilendiren en önemli konuların başında gelen bu konuyu neden gündemde tutmamaktadır?
     
    7-) Bankaların karlarının yüzde kaçı yapılan kesintilerdendir?
     
    8-) Hukukçularımız bu konuda halka yardımcı olmak için yeterince çaba sarfediyorlar mı? Metazori olarak kesilen bu paraların gasp suçuna girip girmediği hiç araştırıldı mı?
     
    9-) Halk için var olan partiler, belediyeler ve sivil toplum kuruluşları milyonları ilgilendiren ve direkt olarak halka maddi fayda sağlayacak bu konuda yeterince çaba sarfetmişler midir ?
     
    10-) Her şeye gücü yeten, bir günde kanun çıkaran, genelgelerle ve kararnamelerle her türlü düzenlemeyi yapan, her türlü imkanı ve yetkiyi elinde bulunduran Hükümet'in milyonlarca insanı ilgilendiren ve direkt olarak maddi fayda sağlayacak bu konuda bankalara gücü yetmemekte midir? Eğer gücü yetiyorsa neyi beklemektedirler? 
     
    Saygılarımla,
    Gökhan ALTIN 
     
    Toplam blog
    : 1
    : 9259
    Kayıt tarihi
    : 09.04.12
     
     

    1962 Eskişehir doğumluyum. İlkokulu İtalya'da, ortaokulu ve liseyi Ankara'da okudum. 1980 yılında..