Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '12

 
Kategori
Ekonomi - Finans
Okunma Sayısı
940
 

İşletmelerin sürdürülebilirliğine paydaş katkısı

İşletmelerin sürdürülebilirliğine paydaş katkısı
 

isletmelerin surdurulebilirligine paydas katkisi


İşletmelerin iş süreçlerindeki paydaş katılımı ve diyalog geliştirme faaliyetleri, temel bir strateji olmaya doğru yol alır iken topluma yönelik politikaların ise merkezinde yer almaktadır. Küresel alandaki ekonomik ve sosyal gelişmeler de işletmeler açısından paydaşların belirlenmesi ve beklentilerinin karşılanması sonucunda değer yaratan sürdürülebilir uygulamalarının yaygınlaştığını doğrulamaktadır.

İşletmelerin, sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerinde başarılı olmalarının yolu farklı katılım uygulamalarından geçer. Paydaş katılım uygulamalarının mükemmelliği; güven, liderlik ve güçlü bir performanstan oluşur. İşletmenin güçlü performansı, paydaşların itibar zedeleyici faaliyetlerinden şirketi korur. Bazı paydaş grupları, işletmenin faaliyetlerinden zarar görmüş olsa dahi “katılım uygulamalarının” etkili olması dolayısı ile paydaş reaksiyonlarının alt seviyelerde kalmasını sağlar. Güven unsurunu sağlamış işletmeler ise paydaşlarının kendilerine karşı saldırılarından ziyade desteklerini alarak iş süreçlerini geliştirirler. Paydaşların güvenini sağlamak isteyen işletmelerin öncelikle paydaş haritalarını çıkarmaları, planlama yapmaları ve katılım sağlamaları gerekmektedir. Toplumsal hedeflerin başarılması ve itibarın güçlendirilmesi de işletmelerin liderlik çalışmalarına bağlıdır. Stratejik paydaşlar ile başarılı uygulamaların hayata geçirilmesi işletmelerin liderlik yeteneklerini ortaya koyarak performanslarını üst düzeyde tutar.

Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de iş hedeflerine ulaşmada paydaşların yarattığı değeri kabul eden birçok işletme, paydaşlarını belirlemiş ve iş süreçlerini paydaşlarını içine alacak şekilde genişletmiştir. İş süreçlerini belirli performans göstergelerine göre genişleten bu şirketler, Türkiye Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği’nin Kadir Has Üniversitesi’nde düzenlediği pazaryeri etkinliğinde paydaşları ile bir araya geldi. Kamu çalışanları, akademisyenler, müşteriler, iş dünyasının temsilcileri, basın mensupları ve öğrencilerden oluşan paydaşlarına sürdürülebilirlik uygulamalarını ve sosyal kalkınma hedefleri kapsamında geliştirdikleri sosyal sorumluluk projelerini sundular. Paydaşların görüşlerine başvurulması ve değerlendirilmesi için önemli bir fırsat olan Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çözümleri Pazaryeri Etkinliği’nde başarılı şirketler paydaşları tarafından ödüllendirildiler. Yüzlerce paydaşın oy kullandığı pazaryeri etkinliğinde kurumsal sorumluluk ve sürdürülebilirlik projelerini; etki, değer katma ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yöneten anahtar ve priz sektörünün lideri VİKO, paydaş kategorisinde birinciliğe sahip oldu. Çevresel sürdürülebilirliği amaçlayan “Aydınlık Bir Gelecek İçin” isimli projesi ile paydaşlarını iş süreçlerine dahil eden ve diyalog kurmayı başaran VİKO, sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk faaliyetleri dolayısı ile 2011 yılının en beğenilen şirketi oldu.

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çözümleri Pazaryeri gibi paydaşların işletmeler ile buluştuğu etkinlikler sonucunda paydaşların beğenisini kazanan şirketler güven ve itibar çalışmalarında bir adım öne çıkarak piyasadaki değerleri artıyor. Yönetim kültürlerini, paydaşlar ile işbirliğinde sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk üzerine kuran bu şirketler, piyasadaki risklerinin düşürmesinin yanı sıra sürdürülebilir büyüme için kırılma noktasının bir adım ötesine geçmiş oluyorlar.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 28
Toplam yorum
: 3
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 522
Kayıt tarihi
: 30.03.12
 
 

Göksel Topçu, Marmara Üniversitesi Kamu Yönetimi bölümünden mezun oldu. Şuan Çandarlı Belediyesi'..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster