Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Neslihan ERDOĞDU Serbest

http://blog.milliyet.com.tr/kariyerkoc

12 Mayıs '14

 
Kategori
Eğitim
 

Koçluk becerilerinin eğitimdeki yeri

Koçluk becerilerinin eğitimdeki yeri
 

Hiç bir canlı ve meslek aynı kalamaz,hep gelişir...


Altrnatif eğitimin konuşulduğu şu günlerde “alternatif okul”, “alternatif eğitimci” ya da “normal / normal olmayan okul” kavramları üzerinde  değişik görüşler ileri sürülürken, bu kavram ülkemizde  e- öğrenme, uzaktan eğitim, yurtdışı eğitim programları, kısa süreli gerçekleşen atölyeler, yaz kampları gibi eğitim pratikleri ya da alternatif eğitim içinde yer almayan okul sistemleri, eğitim yöntemleri olarak algılanmaktadır.

Alternatif eğitim daha özgün daha kendine has ve bireysel farkları önemseyen ve dikkate alan, öznel, öğrencileri birbirinden farklı gören, küçük ölçekli  yapılardır.

REGGİO EMİLİA , MONTESSORİ, WALDROF ,DEMOKRATİK yaklaşımları ülkemizde de örnekleri bulunan  alternatif eğitim yaklaşımlarıdır.

Reggio Emilla  yaklaşımından esinlenen okullarda çocuklar okula koşa koşa gitmektedir, çünkü eğitim sistemi çocuğu özgür yapısı içinde, zorlamadan, örselemeden, incitmeden eğitim vermeyi hedeflemekte ve çocuğu şekillendirmek yerine, çocuğun doğasına uygun olarak kendi eğitim sistemini şekillendirmektedir. Öğretmen çocukları dinler, bazen çocuğun arkasında onu anlamaya çalışarak, bazen çocuğun yanında onu direk destekleyerek, bazen de onun önünde onu daha ileri çekmek için provoke eder. Başarılı öğretmen projelerle meşgul olan çocukları keyifle gözlemleye devam eder ve yeni fikirleri görmeye çalışır.

Montessori eğitim çevresi çocuğa bağımsızlık kazandıracak şekilde tasarlanmıştır. Çocuğa yetişkinlerce yapılacak gereksiz yardım onun bağımsızlık kazanması önündeki en büyük engeldir. Oysa yetişkinlerin büyük çoğunluğu, çocukların kendi başına bir çok eylemi gerçekleştiremeyeceğini düşünerek onlara yardım eder, yapamayacağını düşündükleri eylemlerde ise onları engellerler. Bu bir yandan çocukları yetişkine bağımlı kılarken bir yandan da onların kendiliğinden etkinliklerini yok ederek kendilerini ve çevrelerini keşfetmelerini engeller. Bu nedenle Montessori öğretmeni sınıfta pasiftir ve çocuğa gereksiz yardımda bulunmaz.

Waldorf eğitimi asla bir program, bir reçete olarak uygulanamaz. Tersine daima ve sadece o anki somut ve bir kerelik çocuk-eğitmen ilişkisinden yola çıkar. Yaklaşım daima gelişme ve denemedir. Okul öncesi dönem için metodik-didaktik önerileri yoktur. O nedenle eğitmene sürekli kendini eğitme temelinde büyük özgürlük içinde bu karşılaşma ortamını sağlama görevi düşer.

Demokratik eğitim ” Hecht’e göre, okulu demokratik bir küçük evren (mikrokozmos) haline getirme çabasıdır. Bu çaba ise seçim, okul meclisi gibi demokratik prosedürlerin uygulandığı demokratik topluluğun yaratılması; öğrenenlerin çok yönlülüğünün kabulü, içsel motivasyonun öğrenmenin başlangıç noktası sayılması, öğrenenin öz yönetim ve sorumluluğunun kabulü, öğrenenin kendi öğrenme stratejilerini geliştirmesinin ve öz değerlendirmenin desteklenmesi, öğrenenin kendi öğrenmesini planlayabileceğinin kabulü gibi demokratik ilkelerin okul yaşamının parçaları haline getirilmesinden bahsedilir.”

 

Bu tip alternatif eğitim yaklaşımlarında hedeflenen kazanımlar okul öncesi ya da ilköğretimden diğer tüm sınıflara hatta her türlü eğitim kurumunda ve kademesinde ve her türden öğretmen için KoçlukYetkinlikleri ile mümkündür.

Koçluk yetkinliklerine sahip bir öğretmen tüm bu yaklaşımların ana ilklerine uygun davranabileceği gibi kendi yaşamı içinde ciddi bir değişim dönüşüm fırsatı yaratmış olacaktır.

Öğretmenlerin  kendini yenileyen, güncelleyen bu yaklaşımları hem kendileri  hem de eğitim verdikleri gençler açısından büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle ne öğrencinin 20 yıl önceki öğrenci, ne koşulların 20 yıl öncesine ait koşullar olduğunu unutmadan kendisini değiştirip dönüştürmek isteyen yeni nesil öğretmenler için ciddi bir araç olan koçluk yetkinlikleri için sürekli öğrenme ilkesi ile eğitim almak önemli olacaktır.

Hem kendine hem de mesleğine hem de öğrencilerini önemseyen öğretmenler için alternaif bir yetkinlik alanı olan koçluğu öneriyoruz.

Bu yazı ;http://www.egitimpedia.com/egitim-2/alternatif-egitim-nedir-2

http://www.alternatifokullar.com/ sitelerinden yararlanılarak yazılmıştır.

http://www.iddanismanlik.net/sertifikal-koc-olun/uzman-kocluk-programlari/ogrenci-koclugu.html

 
Toplam blog
: 157
: 876
Kayıt tarihi
: 10.09.07
 
 

HAYAT YÜZ ÇİZGİLERİ YÖNÜNDE İLERLER.. ..