Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Haziran '14

 
Kategori
Türk Mutfağı
 

Kolay pastane un kurabiyesi

Kolay pastane un kurabiyesi
 

un kurabiyesi


Un Kurabiyesi  Çok kolay gibi görünen malzemesi az ama tutturması çok zor bir Kurabiyedir. Benim de başarısızlıkla sonuçlanan çok Un Kurabiyelerim olmuştur. Ben size garanti bir tarif verek istiyorum ama bunun da kendi içinde başka püf noktaları var. Bu tarifi imalathanede çalıştığım dönemde öğrendim. Aslında herkesin bildiği bir tarif ama içindeki malzemeler pastane ve ev kurabiyesi arasındaki farkı belirliyor.Mesela kullanılan yağ bizim evde kullandığımız margarinlerden değil. Bana göre farkın asıl kaynağı kullanılan yağ. Eğer temin edebilirseniz mutlaka (biskin) ve (alba) marka yağ kullanın derim. O zaman ne demek istediğimi anlayacaksınız.

MALZEMELER:

- 250 gr. yumuşamış margarin, ( alba yada biskin olursa süper olur)

- 250 gr. pudra şekeri,

- 1 türk kahvesi fincanı sıvı yağ,

- 500 gr. un,

- 1 paket  vanilya,

- 1 çay kaşığı kabartma tozu,

HAZIRLANIŞI:

Yumuşamış margarini ve pudra şekerini  krema kıvamına gelene kadar karıştırın. Daha sonra vanilyayı ve azar azar un ilavesi yaparak  yoğurun. Un kurabiyesinin hamurunu yoğurmak gerçekten çok emek ister. sabırlı olun ve margarinle un özleşene kadar yoğururun. Hamurdan uzun uzun rulolar yapıp resimdeki gibi üzerini çatalla çizdikten sonra eşit aralıklarla dilimleyin. Yağlı kağıt serilmiş fırın  tepsisine dizdikten sonra önceden ısıstılmış 160 derecelik fırında pişirin. Pişirme süresini vermek istemiyorum bu sebeple siz kurabiyelerinizin pembeleşmesine fırsat vermeden pişririn. Pişip pişmediğini anlamak için tepsinin orta kısmından bi tanesini kaldırıp altına bakın hafifi pembeleşmesi pişdikleri anlamına gelir. Yumuşak gibi olduklarına aldanmayın. Fırından çıkardıktan sonra kıvamını bulacaklar. Kurabiyeler ılıyınca üzerine bol pudra şekeri eleyin.

 

Afiyet olsun.

 

kurabiye tarifleri

http://www.pratikpastatarifleri.org/kolay-pastane-un-kurabiyesi-tarifi.html

 

 
Toplam blog
: 205
: 2301
Kayıt tarihi
: 15.02.14
 
 

Adım Mert, 31 yaşındayım evli ve 1 çocuk babasıyım, hayattan öğrendiklerimi burada paylaşacağım. ..