Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '10

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Köşe yazarıyız veee gazeteciyiz...

Köşe yazarıyız veee gazeteciyiz...
 

Merhabalar olsun sizlere…

Bir selam, ne güzel ya!

Köşemi dün okuyanlar gazetecilik ve köşe yazarlığı hakkında yazdıklarımı hatırlayacaklar.

-Okuyucu dikkatlidir, tabi hatırlar Nefise aşk olsun.

Evettt..

54.yerel Basın Semineri’ne gidememiştim.

Orda bulunanlardan dinlediğimde “köşe yazarı gazeteci değildir”’e takılıp kalmış biraz da kırılmıştım.

Biraz mı?

Gazeteci tanımına uyarak köşe yazıyordum.

Köşe yazarlığını bir kalemde silip atmak, yargısız infazdı bu.

Üüüü…

Neyse… Uzatmiyim.

Köşe yazımı ve düşüncelerimi içeren bir mesaj ulaştırdım Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Sayın Orhan Erinç Beyefendiye.

Portakal, limon, turunç çiçeklerinin kokusunu da hediye olaraktan ekleyerek.

Sayın başkanımız akabinde cevaplandırdılar büyük incelik göstererek.

Teşekkür ediyorum kendilerine.

Aynen sizlerle yine kendisinin de izniyle yayınlayarak sizlerle paylaşıyorum.

(Algılama her insanda farklıdır. Kulağıma ikinci küpe olsun bu)

“Sayın Canaran

Sanırım bir yanlış anlama ve aktarma olmuş.

Kendisi de köşe yazarlığı yapan ve bu sıfatıyla da Türkiye Gazeteciler Başkanlığı görevini sürdürenbir gazetecinin , kendisini de gazeteci saymaması sonucuna varan bir cümle kurmuş olmasının gerçekle bağdaşmayacağını siz de kabul edersiniz..

Böylesine bir görüşü savunduğumu ve dile getirdiğimi anımsamıyorum.

Konuştuğum arkadaşlar da anımsamadılar.

Dilerim ki bu açıklamam, söylediğim varsayılan görüşün bana ait olmadığına sizi de inandırmış olsun.

Öncelikle mis kokulu hediyelerinize teşekkür ederim.

Betonlaşan Mersin'de eski güzelliklerin (ne yazık ki biz göremedik) kalmış olmasını sizden öğrenerek mutlu oldum.

(İletimi isterseniz kullanabilirsiniz.)

Ancak şunu da eklemeliyim.

Gazetecilik mesleğinden elde ettikleri ücretle geçinmeyen, esas işleri başka olan, ama uzmanlıkları nedeniyle gazetelerde kendilerine köşe verilenleri de unutmamak gerekiyor.

TGC’nin "Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi”nde şu kural da yer alıyor:

Bir yayın organında, sürekli veya zaman zaman gazetecilik kapsamına giren alanlarda faaliyet gösterenlerin asıl sıfatları, asli işleri uygun şekilde belirtilmeli, kamuoyu onların temel konumu hakkında bilgilendirilmelidir."

En iyi dileklerimi ve saygılarımı sunuyorum.

Orhan Erinç

 
Toplam blog
: 334
: 456
Kayıt tarihi
: 26.07.07
 
 

Yaşama değer veren bakış açısıyla biraz antika sayılabilecek düşüncelere sahip bir insanım. Geçmişte..