Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '17

 
Kategori
İlişkiler
 

KT100: Bursa Terminali'nden Aldığı Kitabı "Abla" Yol Boyu Tebessümle Okur.

Kitabın kapağında, iki iri, altı ufak kenarı çiçekli çerçevede kız portreleri olan mavi zeminde EN GÜZEL AŞK MEKTUBU ÖRNEKLERİ GENÇLERE yazılı. Erdal Kaya hazırlamış, İstanbul'da 1975'te basılmış. "Abla" çok eğlenceli bu kitaptan bazı paragrafları aynen aktarır:
 
Önsöz'de "...Aşk mektupları daha ziyade gençlikte yazılan mektuplardır... Aşkınızı şayet sevdiğiniz kimseye söylemeye korkuyorsanız. O zaman belkide kendinize güveniniz yok demektir. Reddedilmekten çekinip yanılabilirsiniz. Belki o da sizi seviyorsa veya o da sizin gibi çekiniyorsa o zaman her ikiniz birden ilk adımı atmış olursunuz..." denmiş bir de öneri eklenmiş: "...Canlı ve rengarenk desenli süslü kağıtlardan kaçının bunlara mektup yazmayın... Birde kokulu kağıt ve katiyen her iki tarafta parfümlü mektup yazmamalı daima bundan kaçınmalıdır. Bu tip şeyler basit insanların işidir..." denmekte.
 
Sıkılgan bir kızın mektubu: "Bayım, Uzun zamandan beri benim hareketlerimi süzdüğünüzü ve peşim sıra dolaştığınızı biliyorum. ...Ne yazık ki, ben sıkılgan birisiyim. Bunun için sizden kaçıyorum. Eğer bana söylemek istediğiniz bir şey varsa bana mektupla söyleyebilirsiniz. Yukarıda da yazdığım gibi ben sıkılgan bir kızım. FATOŞ" Fatoş'a cevap: "Sayın Bayan Mektubunuzu alınca hiç şaşırmadım. Sizin sıkılgan biri olduğunuzu daha ilk görüşte anlamıştım. ...En az sizin kadar ben de sıkılganım. ...Bir birimize karşı yakınlık duyuncaya kadar mektuplaşmamızda büyük bir yarar var." ...Utangaç dosttan utangaç dosta HALİL
 
Romantik bir delikanlı YÜCEL'den genç kıza: "...Eğer bana kızmazsanız bundan sonra size hep Minnacıkım diye hitap etmek istiyorum..." Kızdan YÜCEL'e cevap: "İnsan tanımadığı bir kimseye böyle saçma şeyler yazar mı? O münasebetsiz mektubunuz ve bana taktığınız o ismi hiç beğenmedim. ...herşeyden önce okulumu bitirmek istiyorum... kendinize başka bir eğlencelik kız arayınız." Sizden ve sizin gibilerden nefret eden NERMİN
 
Ateşli bir mektup: "Kalbimin Tanrıçasına ...Romancılarımızdan Mithat Düden'in de yazdığı gibi: Aşk cinsiyetleri farklı iki insanın gönül duygularının şahlanmasıdır... ben nasıl başkalarının olmanıza müsamaha edebilirim? ...beni tanıdıktan sonra beğenecek ve seveceksiniz. ...Ne olursunuz siz de beni seviniz ve bu fani dünyada beni yalnız başına bir mecnun gibi ortalıkta bırakmayınız." Uğruna herşeyini kurban etmeye hazır olan BEHZAT Genç kızdan BEHZAT'a: "Sayın Bay Behzat, Cüretkârhane bir şekilde kaleme alınmış olan mektubunuzu alınca, az kalsın hayretten küçük dilimi yutacaktım. ...Üstelik de kendisinin beğenileceğinden son derece emin olarak. ...Ateşli kelimelerle karşısındakini kandırma ve elde etme kuralları artık çok gerilerde kaldı. Hatta hatta çağ dışı kaldı bile diyebilirim." ...Çapkınlıklara gözü tok olan SEMRA
 
Tanışmak için yazılan mektup, Sevgiliye çağrı, Karşılık bulamayan aşka cevap, Dul bir kadının uyarı mektubu, Film yıldızına yazılan aşk mektubu, Bir ayrılık mektubu, Kaderine küsen bir gencin mektubu, Bir randevu mektubu, Evlenme teklifi mektubu, Hapishaneden sevgiliye mektup, Zengin bir kızla tanışma mektubu, Evli bir kadına mektup, Almanya'dan Türkiye'deki sevgiliye, İhanete uğrayan genç kızın mektubu, Evli erkeğe bir kadını mektubu, Bir erkeğin isyanı...
 
"Abla" iyi niyetle kaleme alındığı tartışılmaz masum kitabın, başlıklarına bakarak her durum için bir mektup örneği varmış gibi görünmesine karşın içeriklerinin biricik ve özel olduklarını görür.
 
Toplu sözleşme ile durumu düzelen işçinin, işçisine tutulan patron oğlunun mektuplarını da aktarmak ister "abla" ama 10 parmak yazma özürlüdür. Aralara serpiştirilmiş birkaç özlü sözü alıntıların tümünü aynen yazıldıkları gibi aktarmaya özenerek yazısına eklemekle yetinir.
 
Ağlamayan kadın haksızdır. Ağlayınca her kadın haklı olur. Aşk zenginler için bir eğlence, Fakirler için lüks bir uğraşıdır. Aşkla oynayanlar sonunda silahla oynayanlar gibi yaralanırlar. Aşk yapılırsa güzeldir. Anlatılırsa hiç bir işe benzemez.
 
Toplam blog
: 591
: 63
Kayıt tarihi
: 27.07.15
 
 

İstanbul'da 20 yıldan fazla, tasarımcı grafiker olarak çalışırken bir kız çocuğu da yetiştiren "a..