Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '13

 
Kategori
Deneme
 

Kuantum Fiziği Prototipin Çiziği

Kuantum Fiziği Prototipin Çiziği
 

Epey bir süre önce bir belgesel izlemiştim. Orada ışınlanma hakkında bazı deneylerden bahsediliyordu. Hep bilim kurgu filmlerinde gördüğümüz o ışınlanma olayı, aslında o kadar da uzak bir hayal değilmiş. Hatta ‘saçma’ olarak nitelenen, “bunlar ancak filmlerde olur” kafasıyla izlediğimiz o kurgular, aslında bilimsel araştırmaları da işaret eden ve bunlarla paralel olarak ortaya çıkmış çalışmalardır. Öz bir ifadeyle bilim kurgularda meydana gelen olağanüstü olayların aslında gerçek hayatta da bir karşılığı vardır. Ya da olacaktır.

Böyle bir giriş yapınca sanki ortaya detaylı bir bilimsel makale çıkacak izlenimi vermişsem, özür dilerim şimdiden. Ben o belgeselde izlediklerinden yola çıkarak bir alay yazısı yazmak istedim aslında.

Belgeselde en çok dikkatimi çeken konu, bir ışınlanma olacaksa ışınlanmanın son durağında ışınlanacak maddenin ya da cismin birebir bir prototipinin var olması gerektiğiydi. Yani ben buradan Atlanta’ya ışınlanacaksam o noktada benim aynımın hazır durumda olması gerekiyor.

Bu bizim gibi ülkeler için bir dizi sorun anlamına gelir. Yani bizde hiçbir prototipin zamanında hazır olması, aslına uygun hazırlanması mümkün olmayacağı gibi, boy, kilo, bel çevresi ve malum uzuv uzunlukları da doğru verilmeyeceği için iki taraflı bir sorun söz konusu.

Örnek diyaloglar:

“Usta bizim bir prototip vardı. Hazır mı?”

“Malzeme sipariş ettik abi, yarına hazır olur”

“Aman usta yarın oraya ışınlanacağım. Bir sorun olmasın.”

“Yok yok hallederiz. Sıkıntı yok.”

Böyle bir konuşma eğer “hallederiz, sıkıntı yok.” diye bitiyorsa, bilin ki bu durum çok ciddi sıkıntılara gebe.

“Usta makine çalıştırıldı, geliyorum.”

“Öğleden sonra gel al”

“Ne?”

“Alo,alo… Çocuklar bırakın kolu bacağı yerleştirmeyi. Birazdan burada olur. Üstünüze ışınlanmasın.”

Bu verdiği sözü yerine getirmeyen memleketimin insanının neden olduğu ciddi sorundan sonra, kendisi hakkında asla doğru bilgi vermeyen başka bir insanımızın ışınlanma macerası da felakete dönüşecektir.

Örnek diyaloglar:

“Abi sen 18 cm dememiş miydin?”

“Yolda çekmiş olmalı. Toparlayamaz mısın usta?”

“Yok, artık iflah olmaz bu.”

Dolayısıyla bizde ışınlanma teknolojisinin bu prototip zorunluluğunu aşması biraz zor olacak. Ne yazık ki verdiği sözü tutmamayı bir yaşam biçimi haline getirmiş çokça ‘usta’ olacağı gibi, kendisi hakkında yalan, yanlış bilgiler veren kompleksli insanımız da bolca mevcuttur.

Dolayısıyla bizde prototip hep çizikken, bize kuantum fiziği gelmez.

http://www.twitter.com/dgnozcn

 

 

  

 
Toplam blog
: 87
: 1141
Kayıt tarihi
: 28.11.12
 
 

Uludağ Üniversitesi İktisat bölümü mezunuyum. Ancak dört yıldır müzikle uğraşmaktayım. Trompet ça..