Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '07

 
Kategori
Kültürler
 

Kültür festivali

Kültür festivali
 

Eylül ayı Türkiye 'deki öğrenciler için okula başlama ayıdır. Okul hazırlıkları başlar önlükler alınır, kitap defter hazırlanır. Aileleri bir telaştır alır gider .

Burada okul yılı başlamasının farklı ayda olması nedeniyle eylül bizim için ikinci dönemin başlamasıdır. Ocak ayında ise ucuncu donem baslar . Eylul ayi bizim icinde telas ayidir . En onemlisi lise son sinif ogrencileri icin gidilecek universitenin secme kaygisinin basladigi aydir . Bircok ogrenci , ozel okula gidecek olanlar , okuldaki basari durumlarina gore okullarini sectiler bile . Bir kismi hala bekleme asamasinda , benim kizim gibi . her okulun sistemi farkli . Devlet universitesi giris sinavi ise ocak ayinda . Girmek oldukca zor .

Diger yandan ana okulundan liseye kadar ogrencilerin baska telaslari vardir . Birincisi Kultur gunu . Okulda her sinifin her kol faaliyetinin hazirladigi gosteri , oyun, dans vs . Bir digeri ise spor gunu. Hemen hemen tum ogrencilerin katildigi spor faaliyetlerinin sergilendigi , ana babalarin elinde kameralarla kosup cocugun faaliyetini goruntulemeye calistigi genellikle kizgin sonbahar gunesi altinda yapilan spor faaaliyetleri . hazirliklar nedeniyle cocuklar zaten bitap dusmustur ama yine de kirmizi ve beyaz sapka giyip bir tur kirmizi ve beyazin yarisi haline getirdikleri spor gosterileri alkisa deger . Gun sonunda kipkirmizi suratlar ve sonucta kendi grubunun puaninin yuksek olmasi ile duyulan sevinc . Veliler de katilir bazi oyunlara . Halat cekme yarisi , cocuklarla birlikte yukseklerde asili sepete kirmizi beyaz toplarin atilmasi ve sonra hangisinin cok oldugunun sayilmasi .Dinlemne saatinde evde hazirlanip getirilen yiyeceklerin yenilmesi bir zevk .

Dun kizimin okulunda Kultur Gunu vardi . Her sinif degisik faaliyetler hazirlamisti . Kimi yiyecek satiyordu , ornegin kizarmis tavuk , kimi Japon geleneklerinin tanitiminin yapildigi kol faaliyetlerini sergiliyordu. Kisa piyesler , dans gosterileri ....Iki gun surer genellikle . Ben ikinci gun gittim . Ortaokuldan liseye kadar olan degisik faaliyetlerin ancak bir kismini izleyebildim . Her yil kacirmadigim iki faaaliyet vardir biri CAY sunumun yapildigi faaliyet digeri ise eskiye ozgu bir ciltleme sanati . Severek oynadigim "GO " siyah ve beyaz taslarla oynanan bir zeka oyunu ...onu bu yil kacirdim ama cayimi ictim . Resimdeki sirin ogrenci bana cayi sunan kisi idi .

Cok yorulmustum eve dondugumde . Bir baktim oglum birlikte tenis oynadigi arkadaslarindan bes kisiyi eve getirmis . Aksam vakti . Sagolsun Kentucky Fried Chicken ! Esim onlar icin oradan yiyecek almis yedirmis bile .
Bu kez onlarla sohbet ..hepsi akli basinda sevimli ve de yakisikli cocuklardi ! Ogluma takildim tenis kolunda hep yakisiklilar mi var diye ....

Gelecek pazar kizimin okulunda spor gunu ...simdiden havanin nasil olacagi dusuncesi aldi hepimizi ....

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..