Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '17

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Kültür ve sanat keşfetmenin yoludur

Kültür ve sanat keşfetmenin yoludur
 

Mektup Edebiyat, Eğitim, Kültür-Sanat ve Düşünce Dergisinin ilk sayısında kültür ve sanatın cezp edici keşfinden söz etmek istiyorum. Öncelikle bana bu fırsatı sunan Sayın Çelebi Öztürk’e kalbi şükranlarımı sunuyor, kendisine başarılar dilerken, Mektup Edebiyat Dergisinin bu meşakkatli yolda uzun soluklu olmasını temenni ediyorum.
 
Kültür ve sanat bir birinin yoldaşıdır. Biri olmazsa diğeri de olmaz. İnsanoğlunun kuşaktan kuşağa kültürü sanatla ya da sanatı kültür öbeği içerisinde geleceğe taşıması ve yaymasıdır.
 
Birey, sosyalleşme sürecinde içinde yaşadığı toplumun kültürel özelliklerini, önce ana babasından yakınlarından, okuldan, sokaktan görerek ve yaşayarak gelenek ve göreneklerini öğrenir. Ben de aldığım kültürü, bilgi ve birikimlerimi becerilerimi şiirselliğimi sanatla, görsellerle gelecek tarihe bütün özellik ve güzellikleriyle aktarmaya çalışıyorum. Bu çerçevede ‘’Amasya Sevdası Tanıtım Turizm Kültür Sanat Eseri’’ni Tanıtmak için yaptığım etkinlikleri, gördüğüm yaşadığım zorlukları ve bu tür etkinliklere bakış açısına kısaca değineceğim.
 
Öncelikle iller de ilçelerde ve okullarda yaptığım organizasyonlarda mutlaka resmi izinlerimi alıyorum. Valilik, Kaymakamlık, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Belediye Başkanlıkları gibi makamlardan bazen olumsuz cevap aldığım oluyor. Bu tür kültürel etkinliklere yeteri kadar özen gösterilmiyor, önem verilmiyor. Oysa okullarda yaptığımız etkinliklerde öğretmen ve öğrencilerimizin bu tür etkinliklere ne kadar aç olduğunu görüyorum. Kültürel faaliyetlerden yoksun olan okullarımızda öğretmenlerin öğrencisini tanıyamadığını, çocuklardaki cevheri keşfedemediklerini anlıyorum.  etkinliğe susadığını yıllarca öğrencisini tanımayan öğretmenler, çocuklardaki cevheri keşfediyorlar. Ben, bu kapsamdaki faaliyetlerimle bu eksikliği gideriyorum ve çok mutlu oluyorum. Şiirle ve sanatla, anlatımlarla öğrencilerimizin içselliğine ve duygularına hitap ediyorum. Şiirle bütünleşmelerine vesile oluyorum. Yüzlerce insanın önüne çıkarak sahnede şiir yorumu yaparak sosyalleşmelerini sağlıyorum. Şiir okurken gözlerindeki o parıltıyı görmek çok önemli. Böylece sadece biz değil, öğretmenlerin, öğrencilerinin özel yeteneklerini keşfetmelerini sağlıyoruz.
 
Çalışan bir sanatçı olarak zor şartlar altında bu faaliyetlerimi yürütebiliyorum. Zaman zaman izin sıkıntısı yaşıyorum. Çalışan sanatçılarla aynı zorlukları yaşadığımızı biliyorum. Biz, bu şekilde sanatsal faaliyetlerimizi yürütmek yerine, keşke diyorum, Milli Eğitim Müdürlükleri, okullarında bu tür kültürel ve sanatsal faaliyetleri davet yöntemiyle gerçekleştirseler. Bunun karşılığında herhangi bir maddi beklentimiz yok. Ancak eserlerimizi imzalamak suretiyle buradan gelecek üçbeş kuruş ile faaliyetlerimizi kısıtlıda olsa sürdürebilme imkânına kavuşmuş oluruz.
 
Tabi özel yetenekli öğrencilerimize kitabımızı armağan ediyoruz. Kültür sanat faaliyetlerini organize etmek kolay değil. Emek ve para harcanması gerekiyor. Bu tür faaliyetlerle uğraşan sanatçılar maddi manevi olarak yıpranıyor. Sergiler için koşuşturma, yer, ulaşım, barınma ve iaşe gibi zaman, emek ve maddi zorlukların aşılması için devletin yardım etmesi, desteklemesi gerekiyor. Bugüne kadar bu anlamda devletten hiç destek alamadım. Eserimi reklam ve imza günlerinden elde ettiğim düşük gelirle çıkarabiliyorum. Bu yöntemle 5. Baskısını yapacağım eserimin en büyük destekçisi şüphesiz ŞÜSİYAD Başkanı Hikmet Okuyar’dır. Kendisine buradan teşekkür ediyorum. İki kez Kültür Bakanlığı Destek Projelerine başvurdum. Maalesef olmadı.  Projeleri neye göre değerlendiriyorlar, merak etmiyor değilim.
 
Özellikleri ve güzellikleriyle Amasya’yı tanıyor olmam yeterli görülmüyor. Memleketime sevdalı bir sanatçıyım. Yapmış olduğum kültürel ve sanatsal faaliyetlerime herkesin ama başta devletin çeşitli orgalarının, yerel yönetimlerinin saygı göstermesini bekliyorum.  Yürüttüğüm bu projem 444 sayfa olana kadar devam edeceğim. ‘Amasya Sevdası Tanıtım Turizm Kültür Sanat Eseri’ Proje Çalışmamın 61. Sergini Ankara ATO Concercium da İLESAM yerleşkesinde imza, sohbet ve tanıtım şeklinde yaptım. Tabii beş yıldızlı Amasya Elması tanıtımlarını da yapıyorum. Armağan ediyorum, ikram ediyorum.
Ayrıca Kültür Sanat Danışmanlığını yaptığım Türkiye Sevdasını da aynı anda tanıtıyorum. İl il,  ilçe ilçe, belde belde, köy köy Türkiye tanıtımını başarıyla yapan bu dergi yıllardır yayın hayatını sürdürüyor.
 
Evet,  Amasya Sevdası Tanıtım Turizm Kültür Sanat Eserini tanıtırken şairinden imzalı şiirleri de 1 liraya öğrencilere satıyorum. Öğrencilerle şiir yorumlamak, sohbet etmek, önemsenmek gibi duyguları, onların gözlerine baktığınız zaman görebiliyorsunuz. Bu faaliyetlerimizden aileler de memnun.  Çocukları okumaya, şiiri sevdirmeye teşvik ediyorum. Anı fotoğrafları çekiyoruz. Albüm yapıp sosyal medyada paylaşıyoruz.
 
Yaptığımız çalışmaları tarihi akışı içinde yerini alacaktır. Gelecek nesillere aktarıyoruz. Mustafa Kemal Atatürk’ün  ‘’Sanatsız kalan bir milletin, hayat damarlarından biri kopmuş demektir.’’ Sözlerine katılmamak mümkün değil.
 
Yazımı sonlandırırken, tüm sanat severlere ve hayranlarımıza en kalbi selamlarımı, sevgilerimi, saygılarımı sunuyorum.
 
Bir kez daha Mektup Edebiyat, Eğitim, Kültür-Sanat ve Düşünce Dergisinin çok yaşamasını ve çıkmış olduğu bu kutlu yolda başarılı olmasını temenni ediyorum.
 
ŞİMAL YILDIZI OL GÜL ŞEN AMASYA
 
Gözdesin Esençay, yatağını sar..
Gül yüzüne sevda yandığım ey yar.
Kültür sanat özde, gözde her şey var..
Şimal yıldızı ol gül şen Amasya.
 
'' Diyar - ı Aşk '' için söylenen sözler,
Amasya Sevdası volkanik özler..
Hizmet yarışına bağlandı gözler..
Şimal yıldızı ol gül şen Amasya.
 
Şahin Yaylası'nı, hiç unutmadık..
Kadını, kızanı, geri atmadık.
Meydanda, şeytanca taraf tutmadık..
Şimal yıldızı ol gül şen Amasya.
 
Yeşilırmak saklı gize ağladık..
Kelkit Vadisi'nde umut bağladık
Amasya Elması sembol eyledik
Şimal yıldızı ol gül şen Amasya.
 
Mihri Hatun başa gelecek dedik.
Keskin Ozan öncü, olacak dedik,
Şöhretler yerini alacak dedik..
Şimal yıldızı ol gül şen Amasya.
 
Çağrı yaptık duyan canlar el verdi.
Amasyalı bülbül söze gül verdi.
Amasya Sevdası vuslata erdi..
Şimal yıldızı ol gül şen Amasya…
 
Müzeyyen KESKİN
AMASYAŞAT Başkanı
 Kaynak:mektupedebiyatdergisi@gmail.com
 
Toplam blog
: 118
: 137
Kayıt tarihi
: 29.09.12
 
 

Müzeyyen KESKİN   AMASYAŞAT Başkanı Türkiye Sevdası Kültür Sanat Danışmanı Karadeniz Sevdası Kült..