Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '07

 
Kategori
Magazin
 

Kurt Cobain

Kurt Cobain
 

Yaşıtım .Şu sıralarda da nedense çok fazla hatırladığım bir insan. Sanırım bunun, müzayede yolu ile özel eşyalarının satılacağını okuduğum haberi ile ilgisi var. 27 yaş gibi genç bir yaşta bu dünyadan göçmeyi tercih etmeseydi bu gün 40 yaşında olacaktı. Nasıl bir tipi olurdu diye geçiriyorum aklımdan. Uyuşturucu onu ne hale sokardı? Bütün resimlerinde gözlerinde mutsuzluk var. Nirvana gibi dünyaca ünlü bir grubun, kurucusu, solisti, şarkılarının çoğunun söz yazarı dünyaca ünlü, kariyerinin doruğunda, her şeye doymuş, genç, yakışıklı bir adamın gözlerinde neden hüzün olur?

Her şey aşk olsaydı bu genç adam evli ve çocukluydu. Her şey para olsaydı bu genç adam servet sahibiydi. Her şey fizik olsaydı bu genç adam yakışıklıydı. Genel ekonomide şöyle bir kavram vardır; "İnsan ihtiyaçları sonsuz kaynaklar ise sınırlıdır!" Bu genç adam hangi tükenmeyen ihtiyacına cevap bulamadığı için sonsuz uykuyu tercih etmişti.

Son mektubu son derece ilgi çekici gelir bana.

Boodah'a
Daha çocukça şikâyetleri olan, tükenmiş, deneyimli bir ahmağın ağzından konuşuyor olmak. Bu bayağı kolay anlaşılabilir bir not olmalı. Yıllar boyunca, diyelim ki, cemiyetimizin serbestliği ve benimsemesi ile ilgili ahlak punk rock 101 derslerinden alınan öğütlerin ne kadar doğru olduğunu kanıtlamıştır. Çok uzun yıllardır okuyup yazmakla birlikte dinlemekten, yaratmaktan da olduğu gibi heyecan almadım. Bunlar için kelimelerle anlatılamayacak bir suçluluk duyuyorum. Mesela sahne arkasındayken ve ışıklar sönüp kalabalığın çılgın tezahüratı karşısında, beni hayran olduğum ve kıskandığım Freddy Mercury'e olduğu gibi etkilemedi. Gerçek şu ki sizi aptal yerine koyamam. Hiç birinizi. Bu basitçe ne sizin ne de benim için adil değil. Aklıma gelen en kötü suç, insanlara karşı sahtekârlık yapıp %100 eğleniyormuşum gibi görünerek dolap çevirmek. Bazen sahneye çıkmadan önce saati yumruklamak, zamanı durdurmak geçiyor içimden. Kulisteyken, ışıklar söndüğünde duyduğum çığlıklar da etkilemiyor beni.

Gücümün yettiğince değer vermek için her şeyi denedim ve deniyorum. Tanrım, inan bana deniyorum, ama bu yeterli olmuyor. Benim ve bizim birçok insanı etkilediğimiz ve eğlendirdiğimiz gerçeğine saygı duyuyorum. Elden kaybolduktan sonra kıymet veren biri, o narsistlerden biri olur. Ben çok hassasım. Bir zamanlar bir çocukken sahip olduğum hevesi yeniden kazanmak için biraz uyuşmaya ihtiyacım var. Son üç turumuzda şahsen tanıdıklarıma ve müziğimizin hayranı olan tüm insanlara daha çok değer verdim, ama hala herkes için beslediğim asabiyet, suçluluk ve anlayışı aşamadım. Hepinizin içinde iyilik var ve sanırım insanları çok fazla seviyorum. Öyle çok ki bu beni mutsuz hissettiriyor. Üzgün, küçük, hassas, değer vermeyen balık burcu. İsa oğlum! Neden tadını çıkarmıyorsunuz? Bilmiyorum! İhtiras ve anlayış yemini eden cazibeli bir karım var ve bana eski halimi çok fazla hatırlatan bir kızım. Sevgi ve neşe dolu, her gördüğü insanı öpüyor çünkü herkes çok iyidir ve ona kimse zarar vermez! Frances' in üzgün, kendine zarar veren, ölü bir rock’çı olduğumu düşünecek olmasına dayanamıyorum. İyi yapıyorum, çok iyi Ve minnettarım, ama yedi yaşından beri insanlara karşı genel bir nefret duydum... Sırf insanlara iyi geçinmek ve anlayış sahibi olmak çok kolay görünüyor diye. Anlayış! Sanırım sadece insanları çok sevdiğim ve onlara çok üzüldüğüm için. Geçen yıllar boyunca mektuplarınız ve ilginiz için alevler içindeki mide ağrısı cehenneminden hepinize teşekkür ediyorum. Ben çok kararsızım, ümitsizim! Artık eski tutkum yok ve şunu hatırla, sönüp gitmektense yanmak daha iyidir(bu sözler, Neil Young'ın hey, hey, my, my... Adlı şarkısındandır). Barış, sevgi ve hoşgörü dileğiyle...

Francis ve Courtney ben sizin yanınızda olacağım.

Lütfen Courtney devam et Francis için Onun hayatı için ki ben olmadan daha mutlu olacak. Sizi seviyorum, sizi seviyorum…" Kurt Cobain

Kurt Cobain'in ölümü müzik dünyasının en şok edici ölümlerinden birisidir. 27 gibi genç bir yaşta Nirvana'nın bu kadar büyümesini, listeleri alt üst etmesini, zirvenin en tepesine oturmayı hesab edememiş olmasının payı var mıdır bu ölümde?

Kurt Cobain gibi bir efsane büyüyük bir cesaretle hayata, zirveye, şana, şöhrete, meydan okuyarak ölümü tercih etti.

30 Nisan 2007 de kendisine ait özel eşyaların satış çıkarıldığını okuduğumdan beridir kafama yine takıldı bu adam.

Kurt Cobain, ölümünün ardından pek çok soru işareti bırakmıştı. Uyuşturucu bağımlısı olduğu ve tedavi gördüğü gerçeği göz ardı edilmemekle beraber ölümünün ardından eşi Courtney Love'ı da kuşku ardında bırakan bazı komplo teorileri gündeme gelmişti. Cobain öldürücü dozun üç katı eroin ve pompalı tüfekle ağzına ateş edilmiş bir şekilde bulundu. Bunları kendi kendine yapması mümkün değildi. Bıraktığı veda mektubunun sonunda Courtney Love'ın el yazısı ile yazılar yazıldığı bulunmuştu. Konu aydınlığa kavuşmadı.

Şimdi de Courtney Love, Christie's müzayede salonunda bir açık artırma düzenleyeceğini ve eşinin özel eşyalarını müzayede yolu ile satacağını açıklarken, ''Evim bir türbe gibi, kızımın da bu eşyanın çoğuna ihtiyacı yok, üstelik arkadaşlarım açık artırma fikrini destekliyor" diyebiliyordu.

Sonuçta bu dünyadan bir de Kurt Cobain geçti. İnsanlar dinledi, beğendi, sevdi, eleştirdi, ölümüne üzüldü.Hayat devam etti. Ardında kalanlar açık arttırma yolu ile satılıp birilerini zengin, diğerlerini mülkiyet duygusu ile mutlu etti. Bense her daim O'nun gözlerindeki hüzne takılı kaldım.
 
Toplam blog
: 167
: 1867
Kayıt tarihi
: 20.04.07
 
 

01/06/1967 Rize/fındıklı doğumlu olmama rağmen doğum yerimi hiç görmedim. Türkiye'nin hemen her ilin..