Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '09

 
Kategori
Siyaset
 

Kürt demokrasisi

Kürt demokrasisi
 

Kürtler, siyasetten anlamıyorlar. Bu, kapatılan kaçıncı partileri, saymayı unuttum. HEP, DEP, HADEP. Bu kez, kafiye uymadı, ama DTP yi de, kapattırmayı becerdiler. DTP, bir siyasi parti değildi. Bence PKK nın ta kendisiydi. Eş Başkan, Ahmet Türk, gider ayak demiş ki: DTP yi çok ararsınız. Biri, dağa çıkarız diyor. Biri bu günleri ve bizi ararsınız diyor, Öteki, PKK ile halk bağlantımız var diyor. Öcalanın hücresi, 17 cm küçüldü, Bir tarafı dışarıda kaldı, deyip, yakıp yıkıyorlar. Ardından, siyasi parti kapatılırmı, bu nasıl demokrasi deyip, ağlaşıyorlar. Vallahi ben de anlamadım. Bu nasıl demokrasi.

Yak, yık, vur, kır, kurşunla, mayınla, öldür. Bunlar demokrasiye sığıyor. Bunları yapanların inlerini kapatınca, bu demokrasiye sığmıyor. Kürt demokrasisi, böyle bir şey demekki. Kürt demokrasisinin, şahini, Emine Ayna, valizini hazırlamış, Tüylü çizmelerini giymiş, dağ yoluna düşmüştür. Bu soğukta da Kandil çekilmez ki. Uludağ olsa neyse.

İnsanlar ne için siyaset yaparlar? Halkının refahı, mutluluğu ve geleceği için. DTP ve Millet vekilleri, bunun için mi meclisteydiler, Seçildikleri bölgeye, şehirlere, ne gibi yenilikler getirdiler? Vatandaşlarına, hemşehrilerine, ne gibi yararları dokundu? Bana göre, DTP liler, bilerek ve isteyerek, partlerini kapattırdılar. Kargaşa ve kaos için. Ayaklanmayı hızlandırmak için. Bölünmeyi çabuklaştırmak için. İşte Apo nun yol haritası. 17 santimi dışarıda kalan Apo nun müritleri, haritaya göre hareket ederek, amaçlarına ulaşacaklarını sanıyorlar, ama yok öyle. Demokrasi evrenseldir. Kafana göre takılamazsın. Terör ile, demokrasinin bağdaştığını, gören, duyan, bilen var mı? Terör ile, bir sorunun çözümlendiği görülmüş mü?

Adam gibi adam olun. Adam gibi bir siyasi parti oluşturun. Adam gibi meclise gelin. Terörü birlikte bitirelim. Demokrasiyi birlikte kuralım. Bu gine kadar ezilen, güney doğu halkını, birlikte ihya edelim. İşsizliği, yoksulluğu, geri kalmışlığı, birlikte halledelim. Ben de diyorum ki, böyle yapmazsanız, sizde bu günleri çok ararsınız.

 
Toplam blog
: 820
: 326
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Nerede, nasıl, ne zaman, umursamıyorum. Bir şekilde dünyadayım, yaşıyorum. Hayatı seviyorum. Tanr..