Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '09

 
Kategori
Güncel
 

Kürt meselesi üzerine!....

Kürt meselesi üzerine!....
 

kürt sorunu


Son günlerde kimin ağzını dinleseniz bu konuyu konuşuyor.

Hangi televizyonu açsanız yine aynı konu.

Gazetelere ve internet siteleri bu konuda aldı başını gidiyor.

Haber programlarının ve açık oturumların ana teması da bu konu.

Bu neden ile bende bu konuyu şöyle bir irdeleyeyim dedim.

Malum bende köken olarak kürdüm.

Ama gerçek bir Türkiye sevdalısıyım.

Çok da güzel Kürtçe konuşurum.

Adıyaman şivesi olanı konuşurum.

Bazılarına bakıyorum da kuzey Irak Kürtçesine özenti duyuyorlar.

Ben bunları da şiddet ile kınıyorum.

Madem özümüzün kökümüzün mücadelesini veriyoruz diyorsunuz,

Aslınıza, köklerinize ihanet etmeyeceksiniz.

Köklerinizin anne ve babanızın, dedelerinizin konuştuğu şiveyi konuşacaksınız.

Maalesef şimdi konuştuğunuz veya taklidini yaptığınız şiveyi annelerimiz anlayamıyor.

Kürt sorunu bu dili konuşmak ise buyurun konuşun.

İstediğiniz şiveyi konuşun.

Kimse size engel olmuyor.

Ana dilde eğitim dediniz de aklıma geldi.

Birkaç yıl önce Batman ‘a bir ziyarete gitmiştim.

Bu ziyarette bir bina gösterdiler;

Burası Kürtçe dil kursu.

Sevindim.

Demek insanlar Kürtçe yazı yazmayı ve edebiyat öğreniyorlar diye.

Söyleyen arkadaş yok abi ya dedi.

Adamalar iflas etti

Kimse kursa ilgi göstermedi ve bu günlerde kapatıyorlar, dedi.

Hayret bir şey değil mi?

Yıllarca bir şeyin mücadelesini veriyorsunuz ve elde ediyorsunuz.

Ne mutlu size diyeceğim ama, elde etiğinizin kıymetini bilememişsiniz.

Kürtçe eğitimde de aynı şeyler olacaktır.

Bu gün için.

Alt yapı hallolmadan başarı sağlanamaz.

En azından orta öğretim ve yüksek öğrenimde büyük sorunlar olacağı için tercih edilmeyecektir.

Barış sürecine gelince.

Muhatap kim olacaktır.

DTP ‘mi?

PKK ‘mı?

DTP bu gün için adres olarak eski pkk liderini gösteriyor.

Kendisini dışarı da gösteriyor veya tutuyor.

Bana göre konunun muhatabı direkt olarak DTP olmalıdır.

Devlet yargıladığı ve mahkum ettiği bir mahkum ile pazarlığa oturmaz.

Elinde silah olan terörist ile de aynı masaya oturmayacağına göre,

Tek muhatap DTP olmalıdır.

Ahmet Türk bu partinin lideri olarak taraf olmalıdır.

Bu misyona sahip olduğuna inanıyorum.

Ayrıca dün toplanan kürt çalıştayı,

Hükümetin bu konuda ne kadar kararlı olduğunu göstermektedir.

Diğer taraf da işin ciddiyetini kavrar ise sorun bir an önce hallolacaktır.

Tabii bu arada hükümetin olduğu kadar, muhalefetin de bu konuya katkı sunması gerekmektedir.

Hükümetin kararlı tutumun adetsek olmak yerine köstek olurlar ise iş rayından çıkar ve tıkanır.

Bu da bu sorunun çözümsüzlüğü anlamına gelir ki hüsran olur.

hidayetozdemir_0266@hotmail.com

 
Toplam blog
: 72
: 652
Kayıt tarihi
: 11.06.08
 
 

1966 Adıyaman doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimimi aynı şehirde okudum. Ankara Üniversitesi'nden..