Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '14

 
Kategori
TV Programları
 

Kurt Seyit ve Şura / Seyit; “Şura benimle evlenir misin?”

Kurt Seyit ve Şura / Seyit; “Şura benimle evlenir misin?”
 

Star Tv.in aşk ve macera dizisi “Kurt Seyit ve Şura” da, Seyit’i Barones’den kıskanan Şura derin bir düşünce ve üzüntüye kapılır. Seyit’in kendisine yalan söylediğini zanneder, Petro fırsatı ganimet bilir. Şura’yı teselli etmek maksadıyla iyice yaklaşır.

Sevilen dizinin 9.bölümü reytinglerinde, AB’de 4.sırada, Total’de 8.sırada yer aldığını gördük.

Seyit, otele sıkıntılı döner. Yaptıkları için, ağzını sevgilisi Şura’ya bile açmaz. Şura’nın bu halini gören Seyit, onu teselliye çalışır. Şura, bütün bu yalanların içinde kendimi nasıl güvenli hissedeceğim lafı, Seyit’in ağırına gider. Çıkar oteli terk eder, Celil peşinden koşar. Celil, senin için buralara peşinden gelmiş, kendi hayatından vazgeçmiş. Seyit; Ben onun uğruna babamı küstürdüm, haklarını helal etmeden öldüler. Celil, ikimiz de aynı sebeplerden, kaybettiklerimizden değiştik. Celil, git konuş Şura ile. Seyit; Hayır, sorgusuz sualsiz bana güvenecek, ne olursa olsun bana güvensi lazım der kestirir atar. Celil, gerçekten inatçısın, der.

Küçük Sabri, gördükleri, duyduklarını mutfaktakilere anlatır. Ali Dayı, sus dedi kodu yapma dese de, Şura ile Seyit’in kavga ettiklerini, Seyit’in bırakıp gittiğini, Petro’nun odasına girdiğini söyler.

Ekran Alıntısı.PNG 9.1

Petro, Şura’nın odasındadır. Petro, Şura ben seninle konuşmaya geldim, bana oynamana gerek yok. Şura; Konuşmak istemiyorum. Petro; Seyit’in seni üzmesini asla izin vermeyeceğim. Seyit beni üzmez Petro, o benim ancak mutluluğum olur. Petro, Barones Seyit’e her şeyi yapar, bileklerini bile keser deyince, Şura yeter artık diyerek kestir. Petro, ben senin gerçek dostunum der ve gider.

Ekran Alıntısı.PNG 9.2

Rıza’yı yüzbaşı konuşmak için çağırır. Gönderdiği asker ile gideler. Rıza, Yüzbaşı Billy ile ortak iş yapıyordur. Rıza, yüzbaşıya hesap verir, bu üretilen içkinin parası, bu da sevkiyatlarının parası diye atar önüne. Billy gelen parayı az bulur. Rıza, oteldeki davet gecesinde taşınan küfelerle ilgili bir şeyler karıştırdıklarını anlatır. Billy otele yeni gelenlerle ilgili bilgi ister.

Ekran Alıntısı.PNG 9.3

Petro, Barones’e hesap sorar, Seyit ile aranızda ne var. Petro, hem Türk’lere hem İngiliz’lere ikili oynadığın ortaya çıkar. Bu yüzden beni karşına alma. Barones; Sen Şura’yı, ben Seyit’i istiyorum. Ben senin sonunu göreceğim, kendinden başka satacak hiçbir şeyin olmayacak deyince Barones, tokadı Petro’nun yüzüne vururken, elini tutar. Hemen evimi terk et, hemen.

Ayla, İngilizlerin Rıza Beyi götürdüklerini, Ali Dayı ve Ahmet Yahya’ya gelir anlatır. Ali Dayı, Ayla’ya tedirginlikle dinler.

Ekran Alıntısı.PNG 9.4

Şura mutfağa iner, kadınlara yemek yapmalarında yardım eder. Rusya’daki kendi mutfaklarını, ailesini anlatır. Seyit ile tanışmalarını, Seyit’in savaşa gittiğini, 9 ay onu beklediğini anlatır.

Daha önce otelde keman çalan Yusuf, Ali Dayıdan iş ister. Ali yapacağı işleri gösterir. Ama, sonra ortadan kaybolur.

Ekran Alıntısı.PNG 9.5

Seyit elinde bir demet beyaz gül ile gelir. Ali Dayıya, Galip’i sorar. Ahmet, Rıza’nın yüzbaşıya gittiğini, içki yapımında Billy’nin de parmağı olduğunu konuşurlar. Odaya çıkar, gülleri vazoya koyar.

O sırada Şura odaya gelir, güzel çiçekler der. Seyit, bak Şura zor zamanlardan geçiyoruz. Başka kadınlar yüzünden hayatımızın bozulmasına gerek yok, benim hayatımda bir tek sen varsın. Şura, eğer bana söylemiyorsan bir sebebi var diye düşünürüm.

Akşam yemeğini hep beraber yerler. Ahmet Seyit, karsısı Güzide’yi Celil’den kıskanır. Yemekte Celil ile Güzide’nin göz göze geldiklerini fark eder. Sabri, Şura abla bana senin isminin neden Kurt olduğunu söyledi. Seyit’e Boranes’den bir not gelir. Petro, evden ayrıldı. Nerede diye soruyordur.

Ekran Alıntısı.PNG 9.6

Şura ile Seyit odalarında konuşurken, Şura Petro’nun iyi niyetinden şüphesi olmadığını, beni korumak istiyor der. Seyit, seni benden mi koruyor diyerek sinirlenir. Gene odayı terk eder. Ali Dayı hayrola oğlum, der. Seyit biraz etrafı dolaşmak istedim.

Billy ile Petro ile yemektedirler. Aralarındaki dostluğa içerler.

Celil, hayatını küçük Sabriye anlatır. Celil’in geçmiş hikayesi Sabri’nin çok hoşuna gider. Ahmet Yahya’nın bu sohbeti karısının da dinlemesi hoşuna gitmez. Ben bu adama güvenmiyorum diye Binnaz’a söyler.

Celil sokak boyu yürür, Ayla kapıyı kapatırken karşılaşırlar. Celil, benim de işe ihtiyacım var. Rıza Bey beni de işe alır mı diye sorar.

Ali Dayı ile, Seyit baş başa oturup konuşur, bir iki kadeh bir şeyler içeler. Şura’nın durumunu, yakışmadığını, boynu bükük kaldığını, gel sen bu işi bir an önce bitirir. Nikahlanın demek ister. Seyit deniz kıyısında düşünür. O gece otel odasına gelir, Şura’ya sen benim her şeyimsin. Benim evlenmeye hayal ettiğim yegane kadınsın. Artık zamanı gelmedi mi, benimle evlenir misin Şura? Evet, seninle… Seyit parmağındaki kendi yüzüğünü çıkartır, Şura’nın parmağına takar.

Sabah da, Ali Dayı ile Ahmet’e nikâh işlerini halletmeye gidiyoruz. Bunu duyan Sabri, bütün otel içine yayar. Nikâh işlemleri hallederler. Daha sonra da Pera’ya gelinlik bakmaya giderler.

Petro parlarını bozdurmak için kuyumcuya gider. Orada, Şura’nın ablasının broşunu görür. O broşu da satın alır.

Ekran Alıntısı.PNG 9.7

Billy, askerleriyle otele gelir, köşe bucak arama yaptırır. Güzide, Celil’e İngiliz’ler geldi, oteli arayacaklarmış, der. Otelde kaçak içki yapıldığı ihbarını almışlardır. Galip’in kaldığı odanın anahtarı aranır, bakarlar. Galip saklandığı için bulamazlar.

 Billy Ahmet’e, bakıyorum Kırım’lı misafirlerinizden sonra, sesiniz farklı çıkmaya başlamış. Celil, ne oluyor diye sorar. Billy, seni ilgilendiren bir durum yok. Kalan aileler rahatsız olmaya başladı. Billy, aileler derken Seyit Eminof ile metresinden mi bahsediyorsunuz deyince, Celil Billy’nin çenesine şiddetli bir yumruk indirir. Billy yere yuvarlanır. Billy, bittin sen der ve götürün şu herifi diye emir verir.

Ekran Alıntısı.PNG 9.8

O sırada Seyit gelir, nereye götürdüklerini sorar. Bilyy, arkadaşına veda et, gemi ile geri gidecek.

Güzide, Celil’in götürülmesini sebep olduğu için çok üzülür. Binnaz abla bir şey yalpım der. Seyit, Yüzbaşı Billy’e gider, gönderilmemesi için ricacı olur. Billy, çıkabilirsin diyerek Seyit’i odadan kovalar.

Seyit, Dolmabahçe’ye gider, Binbaşı Vedat ile konuşur. Binbaşı, ne resmi, ne de gayrı resmi yardımcı olamayız der. Ancak size Barones yardımcı olabileceğini söyler.

Şura, Petro’ya Celil’i hapse attılar diyerek yardım ister. Petro, ben elimden geleni yapacağım. Parmağında Seyit’in yüzüğünü görünce, Şura Seyit ile evlenmeye karar verdiklerini söyler. Petro, satın aldığı broşu verir, ablanı bulduk. Şura çok sevinir. Petro’nun boynuna sarılır.

Petro, Şura ile Seyit’in evlenme kararlarının şokundan kurtulamaz. Konsolosluğa gider, bir pasaport ile nasıl evlenebileceklerini sorgular. Daha sonra da Billy’e gidip, onunla da konuşur, yardım ister.

Billy, Rıza Beyle konuşur. Kaçak içlerinin tadını Billy’e tattırır. Seyit, Rıza Beyin kapısına gelir. Kaçak içki imal ettiğini, Billy duyarsa hemen burayı kapatır. Konuşmayı duyan Billy, her şeyi biliyor, resmen tehdit etti, der.

Yüzbaşı Billy, Celil’i serbest bırakır. Rıza Bey de Aylin’in ağabeyini bulmuştur, o da serbest bırakılacaktır.

Ekran Alıntısı.PNG 9.9

Billy, Albayın odasına gider. İçeride Seyit’i görünce şaşırır. Hakkınızda şikayet var, Şeref Otelinde kalan İngiliz’lerin hiçbir ödeme yapmadığını söylüyor. Seyit, içki kaçakçılığından da bahseder. Billy sıkıntılı anlar yaşar.

Ekran Alıntısı.PNG 9.10

Yüzbaşı Billy, tanha bir yerde Allina’nın kardeşinin başına içki şişesi koyarak nişan atar. İkinci tabanca kurşunu alnına gelir ve ölür. Kaçak içki konusunu, Aylin’in söylediğini tahmin etmiştir. Bu adam, öldürülen subayın katiliymiş, suçunu itiraf etti diyerek kılıfını da bulur.

Şura, Yetimhanede Valantina’yı aramaya gider. Ama bulamaz.

Billy bir yerde eğlencededir. Petro gelir, acelem var. Petro, Albayla Seyit’i Lola tanıştırmış. Dahası hem Türk’lerden, hem sizinkilerden hatırlı dostları var. İki taraftan da kendilerine garantiye almışlar. Billy bu bilgiyi niye bana veriyorsun Petro diye sorar. Petro; O nikahın kıyılmasını istemiyorum Yüzbaşı. Bu kadar basit.

Ali Dayı, işler yolunda sanıyorumdum, niye kararttın yüzünü. Seyit, yakında evleniyoruz. Senin söylediğin laflar hala yüreğimi sıkıyor. Ali Dayı, oğlum sana evlen demekle hata mı ettim. Seyit; Kesinlikle, asla… Şura, benim gerçekten geleceğim. O konuyla ilgili asla içimde bir huzursuzluk yok. Babamla helalleşebilseydim keşke dayı. Keşke onun rızasını alabilseydim. Hep bir yanım eksik kalacak, bunları düşündüm. Bu konuşmaları, Şura kenardan duyar.

Ekran Alıntısı.PNG 9.11

Akşam, hep birlikte yemek yerler. Herkes Celil’e kadeh kaldırırlar. Ahmet Bey, gelin ve dama diye kadeh kaldırır.

Şura, gelinliğini giyer. Otelde nikah hazırlıkları bütün hızıyla devam eder.

Ekran Alıntısı.PNG 9.14

Seyit, otelden çıkar, giderken peşine adamlar takılır. Bir iki yumruklaşmadan sonra, Seyit’in başına bir sopa vurulur, bayılır. Karga tulumba, bir arabaya bindirip götürülür. Yüzbaşı Billy, köşeden seyreder.

Ekran Alıntısı.PNG 9.16

Otelde Şura gelinlikle Sabri’nin kolunda, merdivenlerden aşağı iner. İçinde bir sıkıntı vardır. Seyit gelse de bu sıkıntı bitse diye düşünür.

Ekran Alıntısı.PNG 9.18

Çuval içinde Barones Lola da getirilip geminin alt kamaralarından birine atılır. Seyit de, kimsenin ulaşamayacağı bir yere konur.

Ekran Alıntısı.PNG 9.13

Şura, nikahı bekleye dursun, Seyit gemi ile ülkesine geri gönderiliyordur.

Ekran Alıntısı.PNG 9.19

Yüzbaşı Billy, intikamını almış, iki düşmanını İstanbul’dan geri gönderiyordur. Ve 9.bölüm burada biter.

Nermin Bezmen’in romanından aktarılan, Ay yapım’ın bu güzel dizisi, çoğumuzun bilmediği yakın tarihimize ışık tutması açısından önem kazanıyor. İstanbul’un o işgal yıllarında nelerin döndüğünü bilmemiz açısından, tarihe açılan bir pencereden herkesin seyretmesini tavsiye ediyorum.

Seyit’i kim kurtaracak, Petro, bu nikahı kıydırmayarak emeline ulaştı mı? Haftaya bekleyip, hep birlikte göreceğiz.

Kurt Seyit ve Şura dizisinin Rusya'da seyredilme oranı bayağı yüksek. Bu dizi sayesinde Kıvanç Tatlıtuğ ve Farah Zeynep Abdullah'ın Barbie oyuncak bebekleri vitrinleri süslemekte, bolca da satılmaktaymış.

Keyifli Seyirler.

Saygılar ve sevgiler.

Abdurrahman Balcılar

Twitter: abdurrahman balcılar@abbalcilar

Mail : ab.balcilar@hotmail.com

Blog: milliyet.com.tr/cansever

Not: Görseller internetten ve dizifilm.com’dan ve tarafımdan diziden kopyalanarak alınmıştır.

  

 
Toplam blog
: 2032
: 2969
Kayıt tarihi
: 18.06.12
 
 

Emekliyim. Doğayı, Sabahın erken saatlerinde doğada yürümeyi, Hayvanları, bilhassa köpekleri çok se..