Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '08

 
Kategori
Güncel
 

Kurtulun artık şu üstünüze yapıştırılmış kimliklerden

Kurtulun artık şu üstünüze yapıştırılmış kimliklerden
 

" ...
Yeşilköy’de yıllarca haftanın üç günü ihtiyacı olan hastalara ücretsiz bakan ve dört yıl önce yaşamını yitiren Dr. Konstantin Kalangos’un adı dün Bakırköy Belediye Meclisi’nin aldığı kararla sokağa verildi.
1921’de Yeşilköy’de doğan Konstantin Kalangos, Rum asıllıydı.
İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden mezun olan Konstantin Kalangos, kısa süre sonra "Yeşilköy’ün lokman hekimi" olarak anılmaya başladı. Fakirleri ücretsiz muayene ediyor, ilaç paralarını da cebinden ödüyordu. Askerliğinin bir bölümünü Ürgüp’te, bir bölümünü de Gülhane Askeri Hastanesi’nde yaptı. Askerliğini bitirdiğinde Yeşilköylülere hizmet vermeye devam etti..."

Sabah gazetede yukarıdaki haberi okuyunca gözlerim doldu…

Aslında üstüne fazla söz söylemeye gerek var mı diye düşündüm.

Ama dayanamadım yazıyorum.

İnsan…

Önce insan…

İşte en çarpıcı örneklerden biri.

Eminim ki Dr. Kalangos kendisine gelen hastalarının hiç birisine “ milliyetini” “ dinini” “dilini “ “dünya “ görüşünü” sormamıştır…

Sorgulamamıştır…

Ettiği Hipokrat yeminine sadık kalarak insana hizmet vermiştir.

Kendisine ihtiyacı olan, kapısında yardım isteyen insana sorgusuz sualsiz yardım etmiştir.

Ki

Bence insan olmanın gereği de

Yapabileceğin bir şey varsa, senden yardım isteyene o anda sorgusuz yardım etmektir.

Ve

Böylesi insanların hikâyelerini okudukça,

Ya da bir yerlerde tanışmak şansına sahip olunca,

Öyle komik

Öyle küçük geliyor ki

Hala birilerinin Milliyet, Din, Mezhep, Dil sorguları / yargıları / kavgaları…

Ne olur önce kendi içinizle kavganızı bitirin.

Hele bir önce kendinizle barışın.

İllaki yargılayacaksanız içinizde başkalarına karşı büyüttüğünüz öfkenizi nefretinizi yargılayın.

Sonra insanlık için neler yapabilirim, kime ne faydam dokunur diye sorgulayın içinizi.

Ve başlayın bir yerlerden hiç tanımadığınız birilerine bile yararlı olacak işlerin ucundan tutmaya…

Bu gün demiyorum

Yarın demiyorum

Ama elbet bir gün

Bakın bakalım o güzelim barış / kardeşlik / eşitlik geliyor mu gelmiyor mu türkülerini söyleyerek halaylarını çekerek…
Hadi ya kurtulun artık şu üstünüze yapıştırılmış kimliklerden!

Tek kimliğiniz İNSANLIĞINIZ olsun…


Sevtap Özkahraman
(Ankara)

 
Toplam blog
: 121
: 745
Kayıt tarihi
: 07.11.08
 
 

1958 Balıkesir doğumluyum. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Kütüphanecilik Bölümü mezunu..