- Kategori
- İş Yaşamı - Kariyer
Kurum kültürleri 2: koruyucu aile ortamları
Kurum kültürü günümüz şirketleri için bir kritik başarı faktörü.
Çalışanların aynı değerler ve aynı çalışma anlayışı etrafında kaynaşması için güçlü ve pozitif bir kurum kültürüne ihtiyaç var. Kurum kültürü, organizasyona bütünlük kazandırır, etkinliği ve verimliliği sağlayan harcı oluşturur. Organizasyonun dış dünyayla ilişkilerinde tutarlılık, açıklık ve güven sağlar. Şirket stratejilerinin ve projelerin başarısı pozitif ve güçlü kurum kültürüne bağlı.
Edgar Schein'e göre Kurum Kültürü; gelişim/değişim sürecindeki sorunlarla mücadele etmeyi öğrenirken grup tarafından geliştirilmiş ve keşfedilmiş yeni elemanlara öğretilmesi gereken, kurumda var olduğu düşünülen geçerli model veya düzendir.
Organizasyonlarda yaptığım araştırma ve gözlemlerden sonra bu yazı dizisindeki farklı kurum kültürlerine ulaştım.
Sizin şirketinizde nasıl bir kurum kültürü hakim? Bunu keşfetmek ister misiniz?
Size bu yazı dizisinde farklı kurum kültürlerini tanıtacağım.
Sizin kurumunuz hangisine benziyor?
2) KORUYUCU AİLE ORTAMLARI (Family Shelters)
Empati, insan odaklılık, memnuniyet, bağlılık, sevgi, saygı, beklentiler, müşteri memnuniyeti, sosyal ilişkiler, yakınlık, duygusal zeka
? Çalışan ve insan odaklılık
? Müşteri merkezde
? İnsan kaynakları fonksiyonları
? Yan kazançlar ve haklar
? Çalışanların özel yaşamına girme
? Az sayıda kural ve prosedür
? Kişisel stiller ve pozitif enerji
? Shangri - La: bağımlılık oluşturma
Bu kurum kültüründe önde gelen ve vurgulanan değerler şunlardır: Sıcakkanlılık, ilgi, sevgi, fedakarlık, sosyallik, sevecenlik, duyarlılık, cesaretlendirme, teşvik etme, memnuniyet, nezaket, esneklik, yardımseverlik, şefkat, cömertlik, insana değer verme, insan merkezlilik, müşteri merkezlilik.
Baskın Olan İş Yapma Tarzı ise "Empati"dir: Bu kurum kültüründe çalışanlar düşünürken insanları ve ilişkileri hesaba katarak düşünürler. İnsanları kırmadan iş yapmak önemlidir. Müşteri ilişkilerine, çalışanlar arası iletişime önem verirler.
BU KURUM KÜLTÜRÜNDE, YANİ KORUYUCU AİLE ORTAMLARINDA:
Baskın Liderlik Tarzı: Hizmetkâr Liderlik
Baskın İş Yapma Tarzı: Empati
Öncelikli İşletme Fonksiyonları: Müşteri İlişkileri, Satış ve İnsan Kaynakları
Bu kurum kültüründe Yönetim Anlayışı: İnsan odaklı, destekleyici, memnun edici, teşvik edici, dolaşarak, hizmet odaklı
Bu kurum kültüründe baskın İletişim Tarzları: nezaket, Esnek ve empatik iletişim, aktif dinleme, övme, ilgi gösterme, ilgi çekme, yakınlık kurma
Bu kurum kültüründe baskın düşünme tarzları: Sosyal Düşünme, Pratik Düşünme, Sezgisel Düşünme, Empatik Düşünme
Bu kurum kültüründe Güçlü Fonksiyonlar: Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Kurumsal İlişkiler, Pazarlama, Satış, İnsan Kaynakları, Personel Yönetimi
Bu kurum kültürünün güçlü olduğu Sektör ve Alanlar: Hizmet Sektörü, Ön Cephe, Müşteri Memnuniyeti, Servis Kalitesi, Satış ve Ticaret, Turizm, Psikolojik Danışmanlık, Eğitim, Sağlık, Sivil Toplum
Bu kurum kültüründe Güçlü Yönetim Becerileri: Yönlendirme, motive etme, koçluk yapma, yetkilendirme, güçlendirme, iletişim, koordinasyon, organizasyon, uygulama, ödüllendirme, ikna, hitabet
Bu kurum kültüründe öncelikli konular: Önce insan, sevgi, yardım, samimiyet, hizmet kalitesi, müşteri istekleri, ön cephe, çalışanların memnuniyeti, birebir ilişkiler, bireysel ihtiyaçları sezme ve karşılama
Bu kurum kültüründe gelişmesi gereken Yönler: Zaman yönetimi, odaklanma, konsantrasyon, rakamlar: muhasebe ve finans, içedönük düşünme, kuralları uygulama, teknik beceriler, maliyetlerin indirilmesi, doğrudan iletişim, Hayır diyebilme, teorik altyapı
Bu kurum kültüründe düşebilebilecek hatalar: Alınganlık, aşırı duygusallık, müdahalecilik ve sahiplenicilik, kuralları esnetme, dramatize etme, teknik uzmanlaşma eksikliği, net olmayan beklentiler, yönlendirme
DEVAM EDECEK..