15 Mart '07
- Kategori
- Halkla İlişkiler
Kurumsal olmak
Bu alanda yayınlanacak ilk yazımı kurumsallıkla ilgili yazmayı uygun gördüm. Çünkü günümüzde kurumsal olmaktan kurumsallaşmaktan sıkça bahsediliyor.
Kurumsal bir yapıya kavuşmak için sarfedilen çabalar ve yapılan çalışmalardan önce kurumsal olmanın çok önemli bir olgu olduğunu bilmek, gerekli ortamı hazırlamak çok uzun vadede devamlılığı sağlayacak insanlarda farkındalık yaratacak, bilinirlik sağlayacak, adeta bir puzzle'ı andıran parçaları biraraya getirmek gerekiyor. Çünkü kurumsal olmak sanıldığı kadar kolay bir şey değil. Yanlış yerlere konulan parçalar yada yerine oturmayan parçalar olduğunda bütün çabalarınızın boşa çıkmasına ve amacınıza ulaşamamanıza neden olabilir.
Bir işletmenin gerçek anlamda kurumsal olmaya başlayabilmesi ya da kurumsallaşması için bir çok olguyu bünyesinde bulundurması ve sistemin düzgün işleyebilmesi için herşeyin hesaba şkatılmış olçması gerekmektedir. Kurum kültürü, Kurum Kimliği, Kurumsal İletişim, vizyon, misyon vs. bu unsurları toplamda biraraya getirmek şarttır.
Kurumsal olmak gibi uzun dönemli bir çalışmaya başlamadan önce en ince ayrıntıya kadar herşeyi hesaba katarak hedef belirlenirse ancak bu sayede başarılı olunabilir.