Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '17

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Kuruyemişli Bar

Kuruyemişli Bar
 

Kuruyemişli bar


Kış mevsiminin yaklaştığı şu günlerde kuruyemiş sektörüne doğru bir ilgi başladı bizlerde hayırdır? Ne oldu? Tamam yaz sıcağında da soğuk içeceklerle iyi gidiyor kabul ama kış gelince çayın yanında daha da bir kadim dost ilan ediliyor sanki. “ Aman kızım mevsimi mi olur bunun? “ demeyin. Gözlemlerim kış mevsiminde daha çok ilgi gösterildiği yönünde. Konumuz mevsimler mi? Hayır. Gıda sektöründe şu aralar adını duyuran bir şey var ki sanki biz tüketicilere sesleniyor :

 “ Gör beni duy beni, gör beni duy beni . “ diye.

Yeni ürün üretimi ve gelişimini dikkatle takip ettiğimi artık çok iyi biliyorsunuz, sektördeki gelişmeler, projeler, haberler, bilimsel çalışmalar ve konular kısacası hepsi benim için önemli. İlgi alanım Ar-ge olduğu için mesele yeni ürün üretimine gelince daha da bir mutlu oluyorum ama. Uzatmadan.. bu sıralar o bize “ Gör beni. “ diye seslenen ürün fıstıklı – fındıklı  ve bar. Kuru meyve eşlik ediyor bu ürüne. Tadına baktıktan sonra “ Bal mı o? “  derseniz, doğru tahmin tabi. Şuan Antep fıstığı, fındık ve yer fıstığı çeşitleriyle bizlerle olan bu ürün çeşidine göre %63-65 oranlarında fındık ya da fıstık ve kuru meyve içeriyor. Günün her anında yanımızda olması amaçlanarak üretilmiş anladığım kadarıyla.  30 gram olarak karşımıza çıkan bar üründe 100 gram olarak baktığımızda %2-3 arası diyet lif gözlenmekte. Enerji değeri ise çeşidine göre  500-540 aralığında. Keşke uzun bir yazı köşem olsaydı da size sayfalarca bilgi verseydim bu kullandığım sözler ve cümleler hakkında. Ya da “ Tadımda “ kalsın bütün gün senin köşeni mi okuyacağız?  derseniz bilemem. Şaka şaka. Her şakada da bir gerçeklik payı vardır ama neyse.

Sadede geldiğimizde kuruyemiş- kuru meyve açısından ilgimizi çeken bir ürünle karşı karşıyayız, sektöre girdiğinden beri kendisi meşhur olsa da duymayan tüketicilerimiz mevcut. Onlar da artık öğrenmiş oldu. Bilimsel açıdan da baktığımızda aminoasit içeren yulaf içeriği hoşa gidiyor. Bu gidişle çeşitleri artabilir, takdir her zamanki gibi siz tüketicilerin.

Not : “ Ben bilgilerimi bir köşe yazısına sıkıştırdım, siz ise kuruyemişleri.“                                                                                                      

                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Sağlıkla Kalın!

Gıda Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..