Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '08

 
Kategori
Deneme
 

Laiklik...

Ülkemizde yıllardır hatta son aylerda en önemli tartışma konusu laiklik.
Biliyorum sıkıldınız ama bence ülkemizin geleceği için çok önemli bir konu.
Herkes son zamanlarda laikliğin tanımını yapıyor. Bazıları yeniden tanımlayalım diyor bazıları ise laiklik tanımlanmıştır gerek yok diyor.
Bu konu da benimde söylemek istediğim birşeyler var.
Laiklik ilk başta bence din ve vicdan özgürlüğüdür.Bir ülkede toplum kuralları düzenlenirken, din kurallarının bunu etkilememesidir.

Eğer ben evimde oruç tutup namaz kılabiliyorsam özgürce ya da tam tersi oruç tutmuyorsam namaz kılmıyorsam bu benim dini ve vicdani özgürlüğüme dahildir.Buna kimse karışamamalıdır. İnsanlar dinlerinin gereklerini yerine getirir ya da getirmez bu tamamen onların vicdanlarının özgürlüğüdür.
insanlara düşen bu özgürlükleri gerçekten özgür kılmaktır.
Laikliğin diğer bir tarafı ise akıl ve bilimle olan bağıdır.Toplum ve kuralları akıl ve bilime uygun olmalıdır, gerektiğinde değiştirilmelidir, günün şartlaına uygun olmalıdır. İnsanlığa dair herşey akıl ve bilimle yoğrulmalı va ona uygun hazırlanmalıdır.

Dogmalar hurafeler hiç bir zaman insanlara yarar sağlamamıştır.
Bir gün meclisi toplantılarından birinde laiklik tartışmaları sürerken laikliğin aslında ne demek olduğunu soran bir mebusa Atatürk şöyle demiştir:
-''Laiklik adam olmaktır beyim adam olmaktır.
Galiba bu sözden ötesi de yoktur.

 
Toplam blog
: 28
: 324
Kayıt tarihi
: 28.05.07
 
 

Düzce Akçakoca'da muhasebe okuyorum. 2. sınıf öğrencisiyim. Eğlenmeyi çok seviyorum. Büyük zevk..