Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '07

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Latin dünyası

Latin ülkelerinden birinde doğal afetten dolayı yaklaşık ikiyüz aile evsiz kalmıştı. Olayın geçtiği günü takip eden haftanın sonunda, madur kişiler yararına kermes düzenlendi. Benide davet ettiler tarif edilen adresi bulmam mümkün değildi, ormanın içinde uzun bir süre gittikten sonra piknik yeri için düzenlenmiş bir yere geldik (tabiki önümde bana eskortluk yapan arkadasım ile).

Davet edildiğimiz yere geldiğimizde düzenli bir dizayn yapılmış. Bir tarafta yemekler yapılmış ve bedelleri belirlenmiş, diğer tarafta mangal yapılıyor yine bedeli belirlenmiş. Iki değişik yere masa kurulmus yardım bağışı yapanlar için.

Bize yakisani yaptik yardim konusunda, cok gecmeden . DJ arkadasim calistigi radyo kanalinin arabasi ile gelip stand kurdu. Cesitli hediyeler vererek cekilis duzenlediler. Alanin ortasina beni oraya davet eden muzisyen arkadasim Sezar sahne ve muzik duzeni kurdu. Katilim cok fazla idi bir tarafta futbol oynaniyordu. Kurulan sahneye sira ile muzisyenler gelerek once uzuntulerini bildirip sonrada showlarini yapiyorlardi. Hemen yan tarafa bir radyo kanalinin araci daha geldi. Aractaki yayin sistemi cok guclu, sahnedeki muzik duzeninin gucu alanin cok genis olmasindan dolayi zayif kalinca, radyo kanalinin ses duzeni sahneye takviye yapildi. Herkes hem egleniyor hemde alisveris yaparak katkida bulunuyorlardi. Bircok latin ulkesinden arkadasim oldugu icin bir cogunu burada gorme imkanim oldu. Bayanin biri limonata yapmis onu satarak yardimci olmaya calisiyordu. Bir bardak aldim bizim oradaki gercek limonata ile tadi ayni idi, bayan sadece ispanyolca bildigi icin Ispanyolca tesekkur ediyordu. Bazi ulkelerin yoresel dans gruplari dans gosterisi yapacaklardi. Anons yapildi, butun konusmalar Ispanyolca oluyor, hic kimse aralarinda bir yabancinin olabilecegini dusunmuyor. Gerci benim yanimda merak ettigim sozleri tercume edecek birileri oluyor genelde. Arjantin dans gurubunun dansi bizim kafkas dansina cok yakindi, dize kadar deri cizmelerle farkli bir dans showu sundular. Gunun sonunda bircok kisi aralarinda bulunmamin onlari cok mutlu ettiklerini bildirdiler. Ben latin dunyasini zaten cok seviyorum. Iclerinde fesatlik olmayan, kiskanclik nedir bilmeyen, muziksiz yasayamayan, dansin guzelligini, sicakligini, estetigini dunyaya gosteren bir toplumu siz olsaniz sevmez misiniz?

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...