Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '11

 
Kategori
Siyaset
 

Lazlara kızgınım (!)

Anayasa yanlış mı?
 
Önceki yazılarımı okuyanlar bilir tek tarafı dinleyip karar veren bir insan değilim. Her kesimi dinler, düşünür sonra da karar veririm.
 
Geçmişten beri birçok sorun yaşayan bir ülkemiz var. Sorunlarla mücadelede birçoğumuz elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz. Bu sorunlardan birisi olana ve hala çözüme kavuşmayanı ise ırk meselesi…
 
Ülkemizde bildiğin üzere farklı kökenden birçok vatandaşımız vardır. Fakat herkesin bilmesi gereken ” Türkiye Cumhuriyetinin vatandaşı olan herkes Türk’tür”.
Bunu sadece ben söylemiyorum kimse bana kızmasın lütfen, amacım ırkçılık yapıp ayrım yapmak değil. Anayasamızda da bu konuda gerekli açıklama yapılmıştır.
Yürürlükteki 1982 tarihli Anayasa'nın 66. maddesine göre, Türk Devletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes Türk’tür. Tanımı yapılmıştır.
 
1982 Anayasası

Madde 66. – Türk Devletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes Türktür. Türk babanın veya Türk ananın çocuğu Türk’tür. (Son cümle mülga: 3.10.2001-4709/23 md.) Vatandaşlık, kanunun gösterdiği şartlarla kazanılır ve ancak kanunda belirtilen hallerde kaybedilir. Hiçbir Türk, vatana bağlılıkla bağdaşmayan bir eylemde bulunmadıkça vatandaşlıktan çıkarılamaz. Vatandaşlıktan çıkarma ile ilgili karar ve işlemlere karşı yargı yolu kapatılamaz.

Ha! Diyorsanız ki anayasa yanlıştır ben ona inanmıyorum, o zaman Türk bayrağını da indirin!
 
Kabul etmeyenler utansın
 
Türkiye’de yaşayan ve anayasamıza karşı gelen birçok kişi var ama bu konuda en fazla öne çıkanlar Kürtler olmuştur. Üst kimliklerinin Türk olduğunu senelerdir kabul etmedikleri gibi şuan İstiklal Marşımızı kaldırttıkları gibi bayrağımızın yerine kendileri için hazırladıkları bayrağı çekmeye çalışıyorlar.
 
Anlam veremiyorum ki, Kürt kökenli vatandaşlarımız ülkeden neden şikayetçiler?
 
Her şeyi devletten bekliyorlar ve kendilerine her şeyin hazır sunulması istiyorlar. Sağolsun başbakanımızda onları üzmüyor ve yeterli ayrıcalığı sağlıyor.
Okullar yaptırıyor, onlar ya yıkıyor yada okula gelen öğretmeni geri göndermenin yollarını arıyorlar.

Kitap gönderiyoruz sağolsun onlar yakıyorlar, ısınmak içindir illaki. Gerçi başbakanımız yeterince kömür dağıttı ama…

Güvenlik için polis ve asker gönderiyoruz onlarda taşlıyorlar…
 
Ülkede en fazla gider onlar için ama yine bir teşekkür bile etmiyorlar aksine bayrağımıza göz dikmişler arkadaş…

Ne diyeyim Türkiye Cumhuriyeti Kimliği taşıyıp Türküm demeyenler utansın!
 
Kürtlere değil Lazlara kızgınım aslında (!)
 
Ülkemde sağa sola bakmaktan doğru düzgün yürümeyi unuttuğumuz günler yaşıyoruz yine. Bu karışıklıkta kime kızacağımı şaşırdım ve Lazlara kızdım(!)…

Lazlara neden kızgınım biliyor musunuz? (!)
 
-“Ne Mutlu Türküm Diyene” diyebiliyor.

-Hiçbir Laz Mustafa Kemal Atatürk’ü sevmiyorum demiyor!

-Vergisini veriyor.

-Her şeyi devletten beklemiyor.

-Vatanı bölmeye çalışmıyor.

-Ülkede her tarafta saygınlığı var.

-Lazcasını da konuşuyor ama Türkçeyi istemiyorum demiyor!

-İstiklal Marşımızı Seviyor ve gururla okuyor.

-Andımızı her sabah okutuyor çocuklarına.

-Kendine bir devlet ve bir bayrak istemiyor.

-Ülkeye karşı gelmiyor.

-Öğretmeni kovmuyor.

-Polisi, Askeri TAŞLAMIYOR!

-Okulları yıkıyorlar. (Temizlik)

-Hiçbir Laz terörist bayrağı önünde eylem yapmıyor!

-Hiçbir Laz Lazca eğitim istemiyor!

-Lazca yayın yapan TRT 53 istemiyor!
 
İşte bu yüzden Lazlara kızgınım(!)

Birçok Kürt nüfusu fazla olduğu gerekçesiyle kendisine ayrıcalık istiyor. Ama Kürtlerin nüfusu bir zamanlar Lazlar kadar bile yokken yine aynı istekler peşinde koşarak devletimi gereksizce yoruyordu…
 
Yukarda Lazlara kızdığımı gerekçe göstererek saydıklarımı Kürt kökenli vatandaşlarımız yapmıyor onlar kendilerini özel hissettirmek istiyorlar ama Laz kökenli vatandaşlarımızın böyle bir niyeti yok. Gerektiğinde gururla İstiklal Marşını da okur Türk Bayrağını eline alıp savaşa da gider.
 
Dedim ya bugün sağımı solumu şaşırdım. İşte o yüzden bugün ben kötüye değil iyi olana kızarım arkadaş.
 
İşte Lazlara kızgınlığım da bu yüzden


 ***
 
Herkes yazının başlığına ve gidişatına bakarak bana biraz öfkeli sanırım.

Ama Lazlara kim kızabilmiş ki ben kızayım, kimin haddine… 

Ülkemin mükemmel insanları arasında benim Laz kardeşlerim, ağabeylerim, ablalarım. Ülkeme sahip çıkanlar arasındalar onlar. Ve ben geldim size diyorum ki Lazlara kızıyorum, kızabilir miyim?
 
HAYIR! KIZAMAM!
 

Kimse kızamaz bende kızamam…

Kötüsü yok mu?
 
Şimdi yazımı okuyanların bir bölümü beni eleştirecekler ve diyecekler ki sen Lazsın sanırım ya da Lazların kötü olanı yok mu?
 
Bende merakınızı gidereyim;

Ben Laz değilim. Soyum Hemşinlilerden gelen Çayelili Bir Türküm.

Her yerin iyisi ve kötüsü muhtemelen vardır ama ben kişisel olarak yargılamıyorum insanları. Sadece devlete karşı tutumlarını değerlendirdiğim kadarıyla bu yönde ben kötüsünü görmedim ama yoktur da diyemem belki vardır…
 
Bakın Kızılderili atasözü ne diyor:

 “Arkamda yürüme, ben öncün olmayabilirim. Önümde yürüme, takipçin olmayabilirim. Yanımda yürü, böylece ikimiz eşit oluruz.”
 

Anlatmak istediklerimi umarım anlamışsınızdır.

Laz vatandaşlarımıza teşekkür ediyorum ve Kürt vatandaşlarımızın da aynı duyarlıkta olmalarını dilerim…
 
“Türk olmaktan duyduğumuz onuru Müslüman olmaktan duyduğumuz gururla birleştirdiğimizde bizi hiçbir kuvvet parçalayamaz Türkiye! “   (Hasan Güçlü)

 
Saygılarımla

Hasan GÜÇLÜ
Facebook'da Beğen: http://www.facebook.com/hasanguclu89

 
Toplam blog
: 31
: 731
Kayıt tarihi
: 05.12.11
 
 

Hayatın her anından tad almayı bilmelisiniz... ..