Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '13

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Leonardo da Vinci asırlar önce Google Glass gözlüğünü çizmiş.

Leonardo da Vinci asırlar önce Google Glass gözlüğünü çizmiş.
 

Google Glass gözlüğü


Leonardo da Vinci asırlar önce Google Glass gözlüğünü çizmiş.

 

*Bu gözlüğe: Artırılmış gerçeklik harikası deniliyormuş.

Aklınızın durduğu anlar oluyormu?

Hadi canım bu kadarı da olmaz dediğiniz zaman!

Yâda bunudamı yapmışlar?

Şaşkınlıktan ağzınızın açık kaldığı zamanlar!

 

Ben şaşkınlık içindeyim.
Ben şaşırmış bir halde öylece ekrana bakıyorum

 

Bir gözlük düşünün gözünüzde haliyle ve siz istediğinizi o gözlükle elde edebiliyorsunuz.

Neler mi?

 

Bildiğiniz bilgisayar sistemi var gözlükte.

Kayıt et ediyor,

Bul – buluyor.

Yaz - yazıyor.

 

Düşünün internet başında ne yapmak istiyorsanız bununla da onu yapıyorsunuz.

Siz işinizi gücünüzü yapın, yürüyün, arabada olun, çarşıda olun o sizin emrinize amade.

Son zamanlarda gördüğünüz yalnız başına insanların kendi kendileri ilemi konuşuyorlar ve gülüyorlar diye düşündüğünüz sonradan kulaklıkla telefon görüşmesi yaptıklarını fark ettiğinizdeki şaşkınlığınız dahada artacak…

 

Gözündeki gözlüğün bir köşesinde ufak bir ayrıntı olacak ve bütün her şeyi o yapacak.

Bunlar nasıl iştir dediğinizi biliyorum.

 

Yıllar yıllar önce uzay yolunu izlerken vay be bizler görmeyizde bizim torunlarımı belki görür dediklerimizi ve daha fazlasını gördük, orada olmayanları da görmeye devam ediyoruz.

 

Bu gözlüğe: Artırılmış gerçeklik harikası deniliyormuş.

 

Denilsin gerçekten harika bir buluş. Ha bana sorarsanız bu buluşlar insanlık için iyimi olacak bana göre hayır. İnsanların yalnızlığına gidiş yollarının çoğalmasına sebep olacak.

Düşünün sizin özellikle yapmanıza, yorulmanıza hatta kafa patlatmanıza gerek yok, bu gözlük yani Google Glass, gözünüzün önüne görüntüyü getiriyor dahası var; her türlü dijital bilgiyi veriyor bitmedi; metin ve görüntüleri de gözlerinizin önüne seriyor.

Bu sizin üçüncü gözünüz oluyor.

Tabiii buda neyi getiriyor özel hayatınızın artık olmadığını!

Her an her yeri kayıt edebiliyor, her an heryeri gözlemleyebiliyor.

Gizlilik diye bir şey yok artık!

 

Dünyayı etkileyecek yılın icadı deniliyormuş nasıl olmasınki?

 

Kişisel gözlük asistanınız olacak da diyorlarmış.

Bu android işletim sistemiile çalışıyormuş. Akıllı telefon gibiymiş ve komutlarınızı yerine getiriyormuş.


Fotoğraf çek diyorsunuz, çekiyor.

Mesaj gönder diyorsunuz, gönderiyor.

Videoya kaydet diyorsunuz, kaydediyor.

Daha bitmedi, filan ara, falanca yerin adresini bana hemen bildir.

Hoop tamamdır adres hazır.


Açıkçası bu benim hoşuma gittimi gitmedi.

Ben teknolojiyi seviyorum ve severek kullanıyorum ama bu kadarı gerçekten fazla. Bu kadarı gerçekten lüzumsuz… Ürkütücü. İnsanlar birbirinden korkacak, kaçacak. Bu da bir bilim adamının söylediği gibi:

“Teknoloji ilerledikçe insanlar yalnızlığa mahkûm olacak.”

 

Sizlere şaşıracağınız bir şey de ilave edeceğim ki – benim bu yazıyı yazmam belkide son okuduklarım yüzünden oldu. Nedeni:

Gözlükten ziyade bu gözlüğün bir gün icat edileceğinin büyük Üstad Leonardo da Vinci tarafından biliniyor olması…

Bir yerde okudum. İçinden bazı yerleri sizlere aktarıyorum.

 

Leonardo Da Vinci’nin günümüze ulaşan çizimlerinin birinde:

Bir adamın kafasında tek gözünü kapatan bir lens, lensi tutan ve başın etrafını sardığı izlenimi veren (muhtemelen) metal bir parça ve lensin hemen yanında silindir şeklinde bir nesne yer alıyor. Da Vinci, hayata bakış açımızı değiştireceği öne sürülen Google Glass benzeri bir gözlüğün Orta Çağ modelini tasarlamış…

“Çizimde, Da Vinci başka bir görüntüye daha yer vermiş. Sanki kişinin baktığı değil ama başka bir görüntü”

 

Belki ben yeniliklere hazır değilim.

Belki ben bu kadar özel hayatımıza girilmesine hazır değilim.

Benim bildiğim kapı kapanır herkes dışarıda kalırdı, şimdi bu kapı kapanmaz hale geliyor.

Bu da hem iyi hem kötü!

Enteresan olan asırlar önce bir bilim adamının, Leonardo da Vinci’nin böyle bir şeyi düşünmesi ve onu çizmesi.

Bu büyük dahi için kimbilir daha neler duyacağız.

 

 

Nazan Şara Şatana

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....