Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '07

 
Kategori
Müzik
 

Levent Altındağ

Levent Altındağ
 

Levent Altındağ, PASSIFLORA olarak Milliyet konuğumdu ve o röportajı yayınlamaya çabalarken hastanedeydim, yeni ameliyat olmuştum.

Yeğenim ve eşi hastaneye gelirken laptop getirmişler. Yeğenim yanıma 15. kata çıkabilmişti ama eşini yukarı çıkarmamışlar. Doktorum tesadüfen o gece nöbetçiydi. Yeğenime tutunarak hastanenin doktor odasına gittik ve durumu doktoruma anlattık. Aşağıda bir eş ve yanında da laptop vardı. Benim de önceden hazırladığım röportajı yayına girmem gerekiyordu. Doktorum konuyla ilgilendi, yeğenimin eşi ve laptop bu sayede yanımıza geldiler ve hasretlik bitmiş oldu. ( Becerip o gece röportajı yayına alamasak da )

Bkz. http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=49154

Bakmayanlar için; Türkiye' nin önemli caz müzisyenlerinden Levent Altındağ 1954 İstanbul doğumlu. Küçük yaşlarda , müzisyen olan babası Erdoğan Altındağ' ın teşviki ile mandolin çalarak müziğe başladı. Onno Tunç, Şerif Yüzbaşıoğlu, İsmet Sıral, Emin Fındıkoğlu, Neşet Ruacan, Süheyl Denizci, Okay Temiz, Erkan Oğur, Arto Tunç, Nükhet Ruacan ile çalışmalar yaptı.

Fahir Atakoglu, Federico Ramos ve dünyanın en iyi davulcularından biri olan Horacio El Negro ile Izmir Jazz festivalinde çaldı. Yine dünyaca ünlü vurmalı çalgılar ustası Nana Vasconcelos ile Brezilya ve Türkiye' de çalışmalar yaptı.

7. Uluslararası İstanbul Caz Festivali' nde sahne alan Aşkın Arsunan, ' Ethno Karma Project ' e konuk müzisyen olarak katıldı.

Yurt içi ve yurt dışında birçok festivale katılan Altındağ, ayrıca yüzlerce müzik albümünün stüdyo kayıtlarında yer alarak, sayısız sanatçıya eşlik etti. Stüdyo müzisyenliğinin yanında Türkiye' nin önemli müzisyenlerinden kurulu olan HABBECİK ile CD ve konser çalışmaları yapan Levent Altındağ, halen İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı' nda Sanatçı Öğretim Elemanı olarak görev yapmakta, Beck' s Big Band' de soprano ve tenor saksafon çalmaktadır.

PASSIFLORA Türkiye’ nin benzersiz nefesi Levent Altındağ ve klasik gitarın en yetkin isimlerinden Erdem Sökmen’ in öncülüğünde; Eylem Pelit, Volkan Öktem ve Serkan Özyılmaz’ ın katılımlarıyla 4 yıl önce kuruldu. Grup, Tania Maria, Steve Khan, Julio Baretta, Ralph Towner, Paco de Lucia, Joao Basco, Russel Ferrante, Paulo Bellinat, Jean Christophe Maillard gibi bestecilerin eserlerini kendine has bir yorum ve ustalık isteyen aranjmanlarla yorumluyor.

Levent Altındağ ( Levo ) ciddi görünümünün altında hayatla dalga geçmeyi sanat haline getirmiş biri.

' Habbecik' grubun isim babası da

Levo, ' Habbe küçük tahıl tanesi demek, kulağa çok hoş geliyor, ben ona daha da sevimli olsun diye bir, 'cik' taktım. Küçük şirin bir kelime işte.' diyor.

Bense onun için harika bir müzisyen, son derece mütevazi bir insan ve her söylediğinden ders alınabilecek bir dost diyorum...

Dün gece Levent Altındağ ve ekibi Volkan Konak eşliğinde İzmir' de tarih yazdı. Tiyatro salonu full doluydu. Herkes kendinden geçmişti. Gidemeseydim çok üzülürdüm. Gittik gördük ve geldik. Oğlum Mert resimler çekti, sonuçtan çok memnun kalmasak bile azmin elinden birşey kurtulamıyor. Resimler istediğimiz kalitede olmasa da yine de bana göre harikalar.

Bu arada dün gece Volkan Konak röportajı için de söz aldım. ( Resimli ). Söz almadığım ama azmederek başaracağıma emin olduğum bir başka röportyaj da HABBECİK röportajı. Umarım sesimi duyar ve sesime gelirler...

Aslında daha geniş kapsamlı bir yazı düşünüyordum ama dün harika bir gece geçirdik ve elimde de resimler varken paylaşmak istedim. Nasıl olsa kalem bizim elimizde ve daha yazılacak, paylaşılacak çok şey var.

Sevgili Levent Altındağ ve PASSIFLORA sefalar getiriniz...

http://www.myspace.com/passifloraistanbul

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..