Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '08

 
Kategori
Ekonomi - Finans
Okunma Sayısı
6881
 

Liboşlara ekonomi dersleri

Liboşlara ekonomi dersleri
 

ABD yi de kurtar Kemal baba...


Bayram bitti... Hayırlı traşlar olsun efendim... Haftanın ilk iş günü itibariyla, liberal ekonominin yediği hurmalar bakalım bizi nasıl cırmalar...

Liberaller, ilginç bir şekilde bende saygı uyandırmıştır... Takkesiz liberallerin entellektüel olmak için gösterdikleri çabayı büyük bir hayranlıkla izlerken, hayata sürekli subjektif bakmaları nedeniyle bir türlü entellektüel olamayıp işin entel kısmında kalmaları ve o lektüel eşiği bir türlü aşamamaları bende zaman zaman şaşkınlık dahi yaratmıştır...

Liberaller hiç bir zaman entellektüel olamazlar. Çünkü, gücün entellektüel birikime ihtiyacı yoktur. Umut, nasıl Memedin ekmeğiyse, entellektüelizm de hayata birşeyler vermeye çalışanların emdiği süttür. Liberal ekonomiler, hayata bir şeyler vermenin değil hayattan bir şeyler almanın üzerine kurulu olduğu için en parlak entellektüel yanları Holivud sinamalarındaki gişe rekorlarıyla hat sınırlarını belirler.

Adına dünya dediğimiz şu gezegenin haline bir göz atalım şimdi...

Mevcut nufus: 6, 5 milyar insan...

Günde bir dolar ve altında bir gelirle yaşayan nufus: 1, 5 milyar insan!

Günde 1-5 Dolar arası bir gelirle yaşayan nufus: 4 milyar insan!

Günde, ortalama 25 bin insan açlık ve yoksulluktan ölüyor!

İşte... Liberalizm budur baylar bayanlar...

Sakın olaki geride kalan 2, 5 milyar insanın zengin olduğunu sanmayın... Bırakın zenginliği, orta halli olduğunu dahi sanmayın...

Liberallerin Kâbe'si konumunda olan ABD ile ilgili bir kaç veriyi paylaşalım dilerseniz. Dünya ve ekmek adlı kuruluşun (ABD kaynaklı bir araştırma kuruluşu) raporlarından bazı başlıklar size:

ABD de 19 milyon yetişkinin ve 12 milyon çocuğun beslenebilmeleri için gerekli gıdayı alamadıkları belgeleniyor.

Ve en çarpıcı sonuç: ABD de 30 milyon insan bir sonraki yemek öğününün garantisi olmadan yaşıyor!!!

Gelelim bizim mega kentimiz İstanbula... Hangi babayiğit adam İstanbulun Newyork'tan daha ucuz olduğunu söyleyebilir bana?

ABD nufus dairesi standardını söylüyorum size: Günde 14 doların altı yoksuldur diyor!!!

Bizim parayla ne eder? Çarpalım bakalım 1, 25 ile...

Günde 20 YTL eder...

Günde 20 YTL de ayda 600 YTL eder...

İstanbulda bu maaşa çalışan kaç kişi vardır sizce?

Üstelik bu maaş sadece onun değil... Paylaşmak zorunda olduğu bir ailesi var!

Ya Ankarada? Ya İzmirde? Ya İzmitte, Bursada... Adanada...

Hey yavrum heyyyyy....

Diyivereyim size...

Çalışan nufusun yarısından fazlası bu gelirle yaşar Türkiyede...

Bunlar iyi günlerimiz derler... Allah beterinden saklasın derler...

Açlığa şükrettirilirler...

Liberalizm budur işte!!!

Kimse boncuklu cümleler kurmasın baylar bayanlar...

Kimse yengeç gibi yan yan yürümesin...

Harbi delikanlı olalım tüm Kasımpaşalılar!!!

Şu dünyada birileri sürekli zengilleşirken birileri neden sürekli yoksullşıyor...?

Ve bunun sonu hangi nokta olacak...

Acı gerçeklerden iğrenç örneklere devam edelim biz:

Brezilya Devlet Başkanı Lula de Silvo’nun önerisi üzerine 50 dünya lideri, 1 milyar insanı yoksulluktan kurtarmak amacıyla 50 milyar dolar para toplamayı planlıyor.

2001 de Türkiyede tam 22 banka battı...

Neden battılar bilirmisniz?

Soyuldukları için battılar...

Siz uyurken, sabaha karşı bankalara girdiler ve sizin paranızı kendi hesaplarına aktardılar...

Kaç para gitti?

Tam 50 milyar dolara mal oldu bu yoksul ülkeye...

Ne diyordu Brezilya Devlet Başkanı...

50 milyar Dolarla bir milyar insanı yoksulluk sınırından çıkartalım...

Soyguncuların, talan ekonomisinin cebine giren bu 50 milyar Dolarla Türkiye'de neler yapılırdı biliyormusunuz?

Bana 50 milyar Dolar verin, Namus sözü terörü bitereyim Türkiyede...

Bana 50 milyar Dolar verin; Şeref sözü açlığı bitireyim bu ülkede...

Bana 50 milyar dolar verin; Kemalin aydınlık yolunda eğitim sorununu çözeyim bu ülkede...

Bana 50 milyar dolar verin; Tarımı, hayvancılığı, sanayiyi ve ihracatı şahlandırayım bu ülkede...

Ama onlar ne yaptılar bu 50 milyar Dolarla?

Açlığı ve yoksulluğu yaydılar, terörü ve karanlık güçleri yaydılar, haksızlığı ve adaletsizliği yaydılar, tekke ve zaviyeleri yaydılar, ulusu yok edip ümmeti yaydılar...

Yani?... Yani, işte budur liberalizm...

Zenginin yoksulu her koşulda soyması, ona ait olan her değeri cebren ve hile ile gaspetmesidir...

Hatırlayın bakalım... Bu düzene tarihte ilk başkaldıranlardan biri kimdi?

Liberaller neden sevmezler Mustafa Kemal'i???

Bizim bankalar batınca, batığı yoksul yurttaştan çıkarmak için kimi göndermişlerdi Amerikadan?

Kemal Dervişi...

Şimdi Amerikada tam 13 banka battı...

Dünya Liberalizminin en gözde finans hareketlerini koordine eden 13 süper banka!!!

Ne oldu???

Bat-tı-laaarrrrr.....

Kaça mal olacak bu iş???

Tam 5 trilyon Dolara mal olacak...

Globalizm nedir biliyormusunuz...

Kısacacık söyleyeyim:

Zenginlerin, dünyanın malını yerken tek başlarına yemeleri, dünyanın kahrını çekerken her keze üleştirmeleridir Globalizm!!!

Üzgünüm...

ABD, şimdilik 5 trilyon dolar gibi gözüken bu kaybın tümünü ABD halkına ödetmeyecek...

Global bir dünyada yaşadığımız için...

Bütün dünyaya ödetecek...

Bu ne demektir biliyor musunuz?

Yeni savaşlar çıkacak demektir...

Yoksulluk çok daha büyük bir hızla yaygınlaşacak demektir...

Terör kuduracak demektir...

Onur, kardeşlik ve güzellik, yeryüzünden biraz daha silinecek demektir...

Bizim ödememiz için de bir fatura verecek ABD...

Icık da biz ödeyeceğiz...

Amaaannnn... bozulmayın hemen... tümünü değil beeee....

Bi 250- 300 milyar Dolarını falan işte...

Bizim Kemal Dervişi alacaklarmış orda da ekonominin başına...

Kimbilir belki de, Amerikan BDDK sının başına da şeyi alırlar...

Bizim RÜTÜK başkanı olan beyfendiyi...

Alman mahkemelerinde sonuçlanan davaya göre

O zatı muhterem biliyor para toplamanın...

Sonra da o parayla başka yerlere hoplamanın yollarını...

Eeeee.... işte böyle...

Takkeli ya da takkesiz...

İslami ya da Musevi...

Liberalizm budur!!!

Bir gün dünya, gerçek bir yeni dünya düzenine girecek...

Bütün insanoğlunun çırılçıplak kardeş olduğu...

Bırak gam kederi yaralı gönlüm
Yüce dağdan duman çekilir bir gün
Çapa vurulmadık bu topraklara
İlkbaharda tohum ekilir bir gün

Unuttu dediğin dost seni anar
Alnının terini sofraya sunar
Sana kutsal gelen bin yıllık çınar
Fiske vuruşuyla yıkılır bir gün

Meyveye dönüşür kuruyan dallar
Kaplani giyinir yeşiller allar
Gelir bayram günü çalar davullar
Al ellere kına yakılır bir gün

ASLI AKOBA bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

İflas eden eczanelerin sebebi "O ödeniyor mu bu ödeniyormu?" diye devlete bel bağlayıp işinin tamamını devlete peşkeş çeken eczacılardır. Sürekli çıkan vergi aflarının müsebbibi sosyalizmde bel bağladığınız devletin müdahelesinin ta kendisidir! Pırlantadan sıfır verginin sebebi ekonominni hükmetlerce dizayn edilebileceğini sanan sosyalizme kollektivizme bel bağlamış devletçiliğin ta kendisidir! Bu keyif bir uygulama ve DEVLET uygulaması! Piyasa mı yapıyor bunu? Yoksulluğun sebebi devletin gelir adaleti sağlamak adına vergi yüküyle her türlü maliyeti tüketicinin üstüne yüklemesi . Neden bir gün de devlete, hani sosyalizmin tanrısı olan şeye "Gelirimden vergi alıyorusn eyvallah da tüketimimi niye vergilendiriyorusn?" diye sormazsınız.. Kusura bakmayın ben sizin sorularınıza çok güldüm ama :)

Ögeday 
 11.08.2011 15:29
Cevap :
Pırlantadan alınan sıfır vergiyi de sosyalizme bağlamışsınız ya:-) Siz beni aşıyorsunuz hocam... Ben pes dedim... Değerli katkılarınız için teşekkür etmekten başka bir sözüm yok ne yazık ki...  12.08.2011 14:31
 

Değerli yazar, "gelir" denen şey bir mübadele ile elde edilir. pzara çıkar, malınızı satabilirseniz, yani müşterinizden istediğiniz fiyatı alırsanız gelir elde etmiş olursunuz. Bu bir. İkincisi hiç kimsenin sizin gelirinizde bir hakkı yoktur. Eğer yalan söylemeden, şiddet kullanmadan ticaret yapmışsanız geliriniz ananızın ak sütü gibi helaldir ve kimse gelip de "bunun şu kadarı benimdir!" diyemez. derse eşkıyalık etmiş olur. Ha! Devlet gelip de elini cebinize daldırıp ver bakalım proleterin hakkını derse o da hırsızlık etmiş olur! Neden? Çünkü gelir denen şey bir havuzda paylaştırılmayı bekleyen bir şey değildir. Dolayısıyla liberallere iktisat dersi vermeden evvel "Şu kadar para var, şu kadar insan..." gibi şeylerin yanlış olduğunu fark etmelisiniz. Eğer gelirlerin böyle paylaştırılmasını istiyorsanız neden daha fazla para kazanacak meslekler elde etmek istiyorsunuz? Bugün iktisat diye bildiğiniz şeyin neredeyse tamamı liberal iktisatçılaırn keşfidir, Marx'ın değil :)İyi bloglar!

Ögeday 
 07.06.2011 20:23
Cevap :
Bana iflas eden eczaneleri anlat... Bana sürekli çıkarılan vergi aflarını anlat. Dünyanın en pahalı akaryakıtının nedenlerini anlat... Pırlantadan alınan sıfır vergiyi anlat. Bana asgari ücretin anlamını ve miktarını anlat. Bana demokrasiyi anlat... Bana dünyada hala açlıktan ölen insanları anlat... Bana yoksulluğun ve znginliğin nedenlerini anlat... Sanra al eline Kapitali ve artı değerin ne olduğunu anlat... Bir de mümkünse kendi yazdıklarına gülme... Çünkü beni bile güldüremedin...  08.06.2011 19:53
 

eskiden mahallemizin amcasi "poposu naylon don gormuse patiska donu zor giydirirsin" derdi.Bu bati ve degerlerine hayranlik cok baska bir sey.Birde hazir olmadan o degerlerin icine girmeye kalkarsan kus olursun alimallah. Belki bir gun bize ozgu bizden degerlere ve modellere kavusmak umidiyle.Saglik ve saygiyla

Newyorker 
 02.11.2009 2:18
Cevap :
Sevgili Newyorker; Gurbet, bize katılan bir olgunluktur... Değerleriniz, değerlerimdir. Sevgiler Akdenizden, limon çiçeği havalarını her zaman yanınızda olsun... Sevgi ve saygımla...  04.11.2009 22:12
 

Hem de Enteleltüel ederler. Ben de onlar sayesinde oyun yazıyorum...

SEMA KILIÇ 
 27.01.2009 20:35
Cevap :
Harikasınız... O oyunları yemeyeceğimizi oyunlarla anlatın onlara.-) Sevgi bve saygımla...  28.01.2009 14:20
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 153
Toplam yorum
: 2918
Toplam mesaj
: 56
Ort. okunma sayısı
: 1454
Kayıt tarihi
: 16.09.06
 
 

Tıka basa dolu bir adam değilim. Balığı gördüysem derine inerim. Uzun süre gölgede kalamam. Okuru..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster