Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '13

 
Kategori
Müzik
 

Lick Library hocası Andy James ile özel röportaj!

Lick Library hocası Andy James ile özel röportaj!
 

Andy James


       Herkese merhaba. Bu yazımda Lick Library ve Youtube sayesinde dünyadaki çoğu gitarist ve müzisyen tarafından tanınan, shred ustası olarak anılan isim "Andy James" ile yaptığım özel röportajımı yayınlıyorum. Geçtiğimiz hafta "Psychic Transfusion" adlı EP albümünü yayınlayan Andy, ilk günden 10.000 izlenmesini aldı bile. Albüm ve çalışmalarında melodi ve teknik zenginliğini açıkca görüyoruz. Virtüözün diğer albümleri için İtunes'u ziyaret etmeniz gerek. :)

 

  •     Akif Öz: Merhaba Andy. Bana zaman ayırdığın için teşekkürler. İlk sorum bu muhteşem adam, gitar serüvenine nasıl başladı? Bu olağan üstü melodileri nasıl çıkartıyor?
  • Andy James: Lick library'de diğer müzisyenlere ders verirken başladım. Sonra, bu süre boyunca birçok enstrumantal albüm yayınladım ve Sacred Mother Tongue'a katıldım. Zamanla olaylar ilerledi ve sürekli olarak yaptığım şeylerle ilgilenen etkili insanlarla tanışıyorum. Yazma konusuna gelince, iyi bir melodi bulana kadar doğaçlama yaparak başlıyorum.

 

  •      Akif Öz: İnternet üzerinden bu kadar büyük bir kitleye ulaşacağını hiç düşündün mü? Anlatır mısın?
  • Andy James: Zaman içerisinde, yavaş yavaş gerçekleşti. Videolarımdan hiçbir patlama yaratmadı. Ama sanırım müzikte iki şey oluyor: ya yeni bir müzik tarzının öncüsü oluyorsun ya da varolan bir müzik tarzını deneyip onda iyi oluyorsun.

       Ben herhangi bir türü yeniden yaratmıyorum, sadece bir tanesinde çok iyi olmaya çalışıyorum, bu yüzden sanırım bu popülaritemdeki aşamalı yükselişi de açıklıyor. Kitlelerin beğenisini kazanmayı gerçekten bir amaç olarak edinmemiştim, sadece iyi müzik yazan iyi bir gitarist olmayı ve o şekilde kabul edilmeyi istemiştim. Bana göre bu bir yarış değil ama yaptığım her şeyde en iyisi olmaya çalışıyorum.
 

  •     Akif Öz: Peki sen kimleri dinliyor ve takip ediyorsun?
  • Andy James: Son zamanlarda Jeff Loomis, Per Nilsson, Paul Wardingham gibi gitaristleri dinliyorum ama Zakk Wylde ve John Petrucci de dinliyorum. :)

 

  •     Akif Öz: Aynı zamanda bir eğitmensin. Bu hafta EP album çıkardın. Bestelerinin aynı zamanda öğretici, geliştirici olduğunu düşünüyormusun?
  • Andy James: Sanırım herzaman öğrenilecek biseyler var. Bu şarkılar tab ve backing trackler ile birlikte yayınlandı. Yani isteyen herkes bunları öğrenebilir. Gecmiste, derslerde kendi sarkılarımın üstünden gectim, yazma sürecindeki düşüncelerimi açıklayabilmek için.

 

  •   Akif Öz: Seni Turkiye'de görebilecek miyiz? :)
  • Andy James: Belki, kim bilir.. :)

 

  •   Akif Öz: İnanılmaz tekniklere sahipsin. Türkiye'de ve dünyada seni örnek alan birçok gitarist var. Son olarak genç gitaristlere ne gibi önerilerde bulunmak istersin?
  • Andy James: Korkarım eski bi klişe bu sanırım.  "Sevdiginiz seylerden çalın ve uykuya kalana kadar pratik yapın" :)
     

Akif Öz -10 Ocak 2012 | twitter/aakifozz

Tercümede katkıları için Yeliz Moralıoğlu'na teşekkürler.

 

 


Andy James Official Facebook sayfası: http://www.facebook.com/AndyJamesOfficial

Psychic Transfusion iTunes: https://itunes.apple.com/gb/album/psychic-transfusion-ep/id591799761

 
Toplam blog
: 2
: 805
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

Akif Öz Session / Performer Guitarist Akdeniz University / Music ..