Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Lokumlu, fındıklı kurabiye

Lokumlu, fındıklı kurabiye
 

Bu gün pazar. Bir yere çıkmıyorsak pazar günü tembellik günü. Tembelliği kar sayarız ya, hiç öyle değil valla. Can sıkıntısından başka bir şey değil. Eşim televizyon izlerken koltukta uyuya kalmış

-Hadi oğlum babana sürpriz yapalım o uyanana kadar güzel bir kurabiye yapalım senle.

Yugoslavya'dan gelen misafirlerimizin getirdiği lokumlar vardı. Bizimkiler çukulata olsa affetmezlerdi ama lokuma pek rağbet eden olmadı.

Ehhh ben de bunları size yedirmezsem.

Lokumlu kurabiye tariflerine bakmıştım netten. Ama ona krem şanti gerek. Evde krem şanti yok. Ne yapalım ? Biz de kendimiz bir tarif uydururuz. Ne yani ? Olmam mı diyecek.

Genelde denenmiş tarifleri yapmayı tercih ederim. İşimi şansa bırakmıyorum emeğim boşa gitmemiş oluyor.Hem de iyi olmazsa israf olur üzülürüm. Neyse bu sefer riski göze alıp yaratıcılığımızı konuşturalım :) Malzemeleri 100 gr kadar oda sıcaklığında yumuşamış margarin 1, 5 çay bardağı pudra şekeri(hazır almam robotta çektim) 1 yumurta 1 çay bardağı yoğurt 2 su bardağı un 1 su bardağı nişasta 1 paket vanilya 1 paket kabartma tozu 1 su bardağı kadar iri dövülmüş fındık 1 su bardağı kadar üzüm büyüklüğünde doğranmış lokum Yapılışı: Oda sıcaklığında yumuşamış margarini, pudra şekerini, yumurtayı, yoğurdu mikserle karıştırın(ben elle iyice yoğurdum) ardından vanilya ve kabartma tozunu ve unu azar azar ilave ederek yoğurdum fakat o da ne ?un bitmiş. Neyse niyetimiz yoktu ama 1 bardak da Nişasta koyarız biz de. Demokrasilerde çare tükenmez derler değilmi? ben lokumları minik minik doğrarken oğlumda bir yandan fındıkları kırıyor, bir yandan da sohbet ediyoruz.

- Oğlum ben senin hiç dua ettiğini görmüyorum ediyor musun?

- Tabi anne ediyorum gece uyumadan önce, sabah evden çıkarken aklıma geldikçe ediyorum

-Peki Allah'a inanıyor musun ?

-Anne var ya ben inanmayanlara çok şaşıyorum düşünsene annemiz ölebilir, babamız da ölebilir, ya da bütün sevdiklerimize gün gelir bir şey olabilir. Ama ona hiç bir şey olmaz. Allah'a inanırsak o hep yanımızda hiç bir zaman yalnız kalmayız.
Biraz şaşırdım ama sevindim.

-Canım oğlum gel seni bir öpeyim.

Neyse lokum doğrama işi bitti birbirlerine yapışmamaları için biraz unlayarak karıştırıyorum. Fındık ve lokumları da hamurumuza ilave ediyoruz eşit olarak her yerine dağılması için biraz yoğuruyoruz. Ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak elimizde yuvarlıyoruz ve margarin sürülmüş tepsiye diziyoruz 180 derece fırında 20 dk pişiriyoruz. Allahtan Kurabiyelerimiz bizi utandırmadı. Güzel oldu hem de oğlumla birlikte bir şeyler yapmanın zevkini yaşadım

 
Toplam blog
: 92
: 830
Kayıt tarihi
: 28.02.08
 
 

Biraz kül, biraz duman o benim işte... Öyle dedim diye olayı arabeske bağladığımı sanmayın çabuk sön..