Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '12

 
Kategori
Spor
 

Londra Olimpiyatları'ndan gururlandık

Londra Olimpiyatları'ndan gururlandık
 

Londra Altın Madalya kazanan Milli atletimiz Aslı Çakır Alptekin...


Bu yıl 16 gün süren Londra Olimpiyatları 30’uncusu gerçekleşti. Londra'da gerçekleştirilen bu olimpiyatlarda sporcularımızdan fazla önemli derecede olmasa da yine de gurur verici başarılar elde ettik. Özet olarak söylemek gerekirse 2 altın, 2 gümüş ve 1 bronz madalyayla yurda döndük.

Londra’da yapılan atletizimde Aslı Çakır Alptekin ve Gamze Bulut’la yüzlerimizi güldüren ve bizlere heyecan dolu anlar yaşatan milli takımımız Tekvandoda Servet Tazegül ve Nur Tatar’la coşkulu bir şekilde sevincimize neden oldu. Bu yıl Londra Olimpiyatlarında 114 sporcuyla katılan Türkiye azda olsa bir başarıyla Londra’dan coşkuyla geri döndüler. Yapılan tüm olimpiyat yarışmalarında bu mübarek Ramazan ayında tüm dualarımız onlar içindi.

Tüm çabalarımıza ve dualarımıza rağmen Londra Olimpiyatlarında atletlerimizin boş dönmemeleri bir tesellimiz oldu. Bir gecede 3 madalya ile bu sevinci bizlere yaşatan atletlerimiz Aslı Çakır Alptekin ve Gamze Bulut ikilisi ve tekvandocumumuz Nur Tatar aldıkları madalyaları Türkiye'ye armağann etmekle sevindiler ve gurur duydular.

Bayanlarda 1500 metre finalinde altına koşan Aslı kızımız şöyle diyordu: “ Son turda, bütün Türkiye'nin yüreğinin ve dualarının bizimle olduğunu biliyorduk. Biz de bunu derin yüreğimizden hissettik.” diyordu. Türkiye' ye bu oyunlar tarihinde atletizimde ilk altın madalyayı kazandıran veTürkiye' ye armağan eden Aslı Çakır Alptekin, “ Gamze ile ikimiz bütün dünya'ya İstiklal Marşı’mızı gururla veheyecanla dinlettik. Bunun onuru ve gururunu birlikte yaşedık “diyordu.

Onlar bunları yaşaken ve söylerken bizler de heyecanla bütün Türkiye olarak kadın, erkek çoluk, çocuk, genç ve yaşlı olarak heyecanla ayakta, televizyonlarımızın başında onları hem dinledik ve hem de ayakta alkışladık. Aslında 27 yaşındaki genç kızımız Aslı Çakır Alptekin bunları içten söylüyordu ve büyük bir olaya imza atıyordu....

Aslı Çakır Alptekin bunları söylerken ailesi de heyecanlı idi. Babası bir fırın işçisiydi, londra'ya gitmek istemesine ramen neyazık ki vize alamamıştı. Ama çoluk, çocuk ve komşularıyla birlikte gece, gündüz televizyonunun başından ayrılmıyordu. Heyecan dolu annesi Hatice Hanım ise bir ara konuk, koımşular arasında fenalık geçirmişlerdi. Hatta sevinçten bayılmıştı. Aslında Aslı Çakır bir sözünde şöyle diyordu: "Çok çalışıyordum, ve heyecanlı idim, hatta altın madalyayı alacağımdan daloyı rüyamda bile görmüştüm. Çok şükür rüyalarım da gerçekleşti...Allah'ıma ve yüce milletime şükürler olsun "diyordu....

Kızının başarılarıyla gururlanan Adil Çakır Bey ise: Bir ara altınovada oturduğu sırada ben fırında çalışıyordum, her zaman buradan kızıma fırından taze sıcak pide ,ekmekler görütürdüm, onun başarı kazacanacağına inanıyordum. Ona son derece güveniyordum. Çok şükün o da başarıya ulaştı ve yüzümüzü güldürdü. Bir baba olarak elbette onunla gurur duyuyorum. “ diyordu....

Gümüş madalyanın sahibi Gamze Bulyut ise: "Türkiye "ye çok güzel anlar yaşattık. Çok mutlu olduğumu söyleyebilirim. Arkadaşım Aslı benim önümde idi ve ben de onu takip ediyordum. Heyecan dorukta idi... Nasıl koştuğumu pek hatırlamıyorum. Birlikte finişe vardığımızı hatırlıyorum. Bu benim için bir rüya idi.. Sanki şokta idim, önce sanki inanmadım, aslında birimiz birinci ve biriizmiz de ikinci olmuştuk. Ne mühiş bir heyecan . Biz bunları düşünürken seyinrciler de bizleri coşkulu bir şekilde alkışlıyorlardı.

Tekvandoda 67 kiloda Türkiye'ye ikincilik kazandıran Nur Tatar ise bir başka heyecanliydi. Çok şükür üçümüz de madalyaylara ulaştık" diyordu. Ben Van'lıyım ama bütün Türkiye ile öğünüyorum ,ben Türkiyeliyim. bütün Türkiye'den dua aldık " diyordu. Herkesten Allah razı olsun "diyordu.

Gönül isterdikie altın madalya ile döneyim. Ama yine de Gümüş madalya ile dönmem de benim için bir sürpriz oldu. Helal olsun Türkiye"ye “.... Nur Tatar ailesi geçen yıl Van'dan meydana gelen deprem vasıtasıyla Van'dan Antalya'ya göç etmişlerdi. Olimpiyatlarda Antalya'dan katılmıştı,Ama hem Van'lıyım ve hemde Antalyalım diyordu. ...

Sözü nöjzü, azda olsa bu büyük bir başarıdır. Londra' da yapılan Olimpiyatlarda büyük başar ıkazanan atletizmde gögülserimizi kabartan Aslı Çaktır Alptekin Gamza Bulut, ve Tekvandocu Nur Tatar'ı candan kutluyoruz. İlerisi için daha büyük başarılar diliyoruz. Onlar aldıkları bu madalyalar ile Türkiye'nin gururu oldular. Tebrikler tebrikler diyorum.

Daha nicesine diyorum.Cümle okuyucularımızın ve atletlerimizin bayramlarınını bir daha yürekten kutluyor, selam ve saygılar sunuyorum.

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..