Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Temmuz '20

 
Kategori
Magazin
 

Maga'landık

Valla sizi bilmem ama ben güne arka fonda Mabel Matiz'in "A Canım" şarkısı eşliğinde enerji dolu başladım. Siz de öyle yapın; güzel bir şarkı açın, yüzünüze en içten gülümsemenizi iliştirin ve pencerenizi sonuna kadar açın. Gökyüzü tüm umutlarıyla evinize sığsın, güneş gökte değil kalbinizde açsın. Her anın tadını sonuna kadar çıkarın. Bu sizin elinizde. 

 

Deyip artık başlıyorum. Yine neler neler var, yine kimler kimler var. Sizin için magazinden 5 haber seçtim. Hadi bir bakalım;

 

1. Güne güzel bir haberle başlayalım. MFÖ grubunun üyelerinden ve aynı zaman da oyuncu olan Özkan Uğur geçtiğimiz aylar da ikinci kez yakalandığı Lenfoma (bağışıklık sisteminin bir parçası olan lenfatik sitemde görülen, özellikle bir tür beyaz kan hücresi olan “lenfositler”i etkileyen bir kanser türüdür.) kanserini başarıyla yendi. Bu güzel haberi Özkan Uğur;

"İkinci kez karşılaştığım bu maçtan da galip çıktım. Dualarınız, iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim. İnşallah en kısa zamanda bu korona virüs belasından da kurtuluruz Yakında konserlerimizde görüşmek üzere Herkese sağlıklı günler dilerim. Sevgilerle" sözleriyle duyurdu. 

 

Biz de kendisine geçmiş olsun diyoruz ve iyileşmeyi bekleyen tüm hastalara da acil şifalar diliyoruz. 

 

2. Alkışlanacak hareket! Ünlü oyuncu Bergüzar Korel biliyorsunuz ki 4 ay önce ikinci çocuğunu dünyaya getirmişti. Bergüzar Korel, aldığı kiloların haberini kendisi yaptı. Yeşil bikinisiyle çekildiği pozları İnstagram hesabında paylaşan oyuncu, fotoğraflarının altına şu notları düştü;

"Ünlü oyuncu Bergüzar Korel kilolu haliyle dikkat çekti! 4 ay önce ikinci çocuğunu dünyaya getiren ünlü oyuncunun kilolu hali gözlerden kaçmadı. Doğum kilolarından hala kurtulamadığı gözlenen Bergüzar Korel’in saklanma çabaları ise işe yaramadı. Doğum sonrası aldığı kilolar ve selülitleri ile dikkat çeken Bergüzar Korel’in bu görüntüsü şaşkınlık yarattı. Çevrenin şaşkın bakışları arasında tatilini sürdüren Bergüzar Korel’i görenler “eski halinden eser yok” demekten kendilerini alamadılar. Bu görüntüsü ile sosyal medyada eleştiri okları ve hakarete varan yorumlar ile alay konusu olan Bergüzar Korel’in şok değişimi için yana kaydırabilirsiniz."

Bergüzar Korel paylaşımını; "Sizleri yormak istemedim. İyi yazlar olsun" diyerek bitirdi. 

Valla bunu gördüğüm an güne puanım 100 oldu. Artık şu kadınları hamilelikten sonra bir rahat bırakın arkadaş. Hemen kilo vermemizi, fit olmamızı beklemeyin. Hamilelik kiloyla güzel ve anlamlı oluyor. Doğumdan sonra da elbet yavaş yavaş gider o kilolar, acelesi yok. Hadi diyelim doğumdan sonra da veremedik o kiloları, vermeyelim. Sonuçta beden bizim bedenimiz, kimsenin bir şey demeye hakkı yok. 

 

3. Ödüllerde geçtiğimiz günlerde Pantene Altın Kelebek ödül töreni yapıldı ve ödüller sahiplerini buldu. Corona pandemisi nedeniyle ünlü isimler ödüllerini evlerinde ya da ofislerinde aldı. İşte kazananalar;

 

- Yıldızı Parlayanlar: Ebru Şahin, İlayda Alişan, Alina Boz

- En İyi Komedi Dizisi Kadın Oyuncusu: Ecem Erkek

- En İyi Komedi Dizisi Erkek Oyuncusu: Onur Buldu

- En İyi Kadın Oyuncu: Ebru Şahin

- En İyi Erkek Oyuncu: Taner Ölmez

- En İyi Çocuk Oyuncu: Ebrar Demirbilek

- En İyi Komedi Dizisi: Çok Güzel Hareketler Bunlar 2

- Başarı Ödülü: Alice / Merve Dizdar, Enis Arıkan, Ezgi Mola, İbrahim Selim, Şükrü Özyıldız, Serenay Sarıkaya

- En İyi Yarışma Ödülü: Master Chef / İrem Kanan, Bilgin Aslan ve Mehmet Şef, Danilo Zanna, Somer Sivrioğlu 

- En İyi Gündüz Kuşağı Ödülü ve En İyi Kadın Sunucu Ödülü: Müge Anlı

- En İyi Erkek Sunucu Ödülü: Acun Ilıcalı

- En İyi Haber Programı Ödülü: 5N1K - Cüneyt Özdemir

- En İyi Kadın Haber Sunucusu Ödülü: Ece Üner

- En İyi Erkek Haber Sunucusu Ödülü: Cem Öğretir

- En İyi Dizi Çifti Ödülü: Aybüke Pusat- Furkan Andıç

- En İyi Dizi Müziği Ödülü:

Aytekin Ataş

- En İyi Senarist Ödülü: Deniz Akçay Katıksız - İstanbullu Gelin

- En İyi Yönetmen Ödülü: Yusuf Pirhasan - Mucize Doktor

- En İyi Çıkış Yapan Şarkıcı Ödülü: Zeynep Bastık

- En İyi DJ Ödülü: Hey! Douglas

- En İyi Influencer Ödülü: Kafalar

- En İyi Romantik Komedi Dizisi Kadın Oyuncusu Ödülü: Burcu Özberk

- En İyi Romantik Komedi Dizisi Erkek Oyuncusu Ödülü: Çağlar Ertuğrul

- En İyi Romantik Komedi Dizisi Ödülü: Afili Aşk

- En İyi Dizi Müziği: Aytekin Ataş - Bir Zamanlar Çukurova 

- Başarı Ödülü Sahipleri: Demet Akbağ, Kerem Alışık, Hande Yener, Emrah, Serhat Hacıpaşalıoğlu

 

4. Ünlü oyuncu Ümit Erdim verdiği kilolar yüzünden iş bulamadığını dile getirdi. Uzun süredir bir proje de yer almayan oyuncuya "Eski haline dön, iş bulamazsın" diyenler olmuş. Ümit Erdim bu sözleri söyleyenlere hak verdiğini şöyle dile getirdi;

"Katılıyorum, bulamadım zaten. Ama eski haline dönmeye niyetim yok, üzgünüm."

 

Valla ben Ümit Erdim'i tekrar televizyonda görme taraftarıyım. İnsanların bedenlerine göre rol vermek de farklı bir mantık dışı bence. "Sen zayıfsın olmaz, sen aşırı şişmansın bu yıl senlik" böyle böyle nice oyuncular geri planda kalıyor. Bedenine değil, bence insanın yeteneğine bakılmalı ki Ümit Erdim de çok yetenekli bir oyuncu. 

 

5. Ve gelelim en sinir bozucu habere. Yine bir kadına şiddet! Bu ara ünlüler arasında da yavaş yavaş yayılmaya başladı. Ki onlar ekranlara çıkıp çocuklarımıza, gençlerimize örnek olan insanlar. Oyuncu Ozan Güven ve Deniz Bulutsuz olayından bahsediyorum. Ozan Güven bir süredir aşk yaşadığı Deniz Bulutsuz'u darp etmiş, iddialar böyle. İddiaya göre; geçtiğimiz günlerde sözlü olarak tartışmaya başlayan ikilinin tartışması kavgaya dönüşmüş. Ozan Güven'in Deniz Bulutsuz'u darp etmesiyle kavga daha da büyümüş. Darp fotoğrafları yayınlanan Deniz Bulutsuz'un aldığı darbeler sonucu gözüne kan indiği görüldü. Ozan Güven'den şikâyetçi olan Deniz Bulutsuz, yaptığı açıklamada " Bir saatten fazla süren ağır fiziksel şiddete maruz kaldım" dedi. Bunun üzerine Ozan Güven de Deniz Bulutsuz'dan şikayetçi olup "Saldırıya ben uğradım. 'Sen benden ayrılıyorsun, ben de seni rezil edeceğim' dedi. Gerçek dışı açıklamalarla kariyerimi bitirmekle tehdit etti." diye açıklamalarda bulundu. 

Bu olay Sıla ve Ahmet Kural olayının aynısı. Nedense kadına şiddet uygulayan ünlüler böyle bir düşüncenin arkasına sığınıyorlar. Umarız ki iddialar doğru değildir. Eğer doğruysa ki -bence doğru, bir kadın asla toplumun bir kesiminin hassas olduğu konu da insanları kandırmaz - durumumuz vahim. Toplum önünde olan sanatçılar topluma örnek davranışlar sergilemek yerine böyle içinde kötülük barındıran davranışlar sergiliyorlarsa artık biz bitmişiz. Gerçi izlediğimiz dizilerde bile var artık bunlar. "Farkındalık uyandırmak istiyorum" diyerek kadına şiddeti gösteriyorlar. Bu farkındalık değil ki! Sen televizyonda kadın oyuncuyu erkek oyuncuya dövdür, sonra "farkındalık" de. Olmaz. Farkındalığı nasıl gösterirsin biliyor musun? Kadın oyuncuya erkek oyuncu tarafından verilen çiçekle, söylenen bir tatlı sözle, duyduğu saygıyla, anlayışla, şefkatle gösterirsin. Öyle kadını döndürüp, öldürtüp farkındalık yapamazsın, örnek de olamazsın. Neyse gelelim Ozan Güven ve Deniz Bulutsuz arasında ki son duruma; 

 

Deniz Bulutsuz, Ozan Güven'e bir kez daha dava açmaya hazırlanıyor. Avukatının söylediğine göre Ozan Güven'in tutuklanması için dilekçe verecekler. 

 

Şimdi tüm bu haberleri üzerimizde ki stres ile bir kenara bırakalım. Koltuğunuza uzanalım ve açalım radyoyu, bakalım "Nurtobella NOTA 5" listesinde bu hafta kimler var;

 

1. Ece Mumay - Galaksi

 

Allah'ım çıldırıyorum! Ritim, sözler, klip. Tam yaz şarkısı yapmış Ece Mumay. Evde "Galaksi, galaksi" diye dolanıyorum. Bu arada şarkının sözleri de kendisine ait;

"Ver artık adresi, nasıl bir galaksi" diyor. Şarkıyı dinleyince zaten yerinde duramıyor insan. Sanki böyle dondurma kutusundan gerçekten dondurma çıkmış gibi iç açıcı bir hava geliyor kulağınıza doğru. Tam böyle deniz, kum, güneş ve bu şarkı. Ah işte tatil diye, yaz diye buna derim ben. Valla Ece Mumay bu şarkıyla ödülleri alır. Tabi bunun üstüne daha üstün bir şarkı çıkarmazsa hanımefendi ;)

 

2. Oğuzhan Koç - Kendime Sardım

 

Oğuzhan Kooooç nesin sen be? Kulaklığı taktım, dans ediyorum. Cidden ama cidden Oğuzhan Koç hiç susmasın abi. Şarkının sözleri bir kere kendisine ait ki harika söz yazıyor. Şarkı ilk başladığı zaman karşı tarafa söylüyor da söylüyor ama nakarat kısmında sözlerini kendine çeviriyor. İşte yetenek. Her iki kısmı da gayet iyi bir şekilde işlemiş Oğuzhan Koç. Klibinde klozet kapağından uçak camı yapmasına bir lafım yok. Çünkü zeka işi. Hem şaşırdım hem de tebrik ettim doğrusu. Bu şarkıyı böyle tam sahile uzanacaksın ama gece vakti, yıldızlar da fazlaca, iki elini başının arkasına koyup ayak ayak üstüne atarak dinleyeceksin. Kulağında koca bir kulaklıkla. Hayalî bile yetiyor. 

 

3. Murat Boz - Kalben

 

"Bana gel sevgilim, oralar soğuktur zaten"

İçimiz mi yandı ne? Murat Boz, sesine uygun şarkılar seçen nadir sanatçılardan biri. Bu konu da hem fikiriz bence. Gelelim asıl mevzuya abi o "Kalben" deyiş nedir? O kadar bir içtenlik var ki orada anlatacak kelime bulamadım. Ama yalnız "İnkar da edemem ya" deyişiyle "Kalben" deyişi kapışır, söyleyeyim. Gerçekten harika bir parça. Hani böyle ağlamakla gülmek arasında önce bir çizgi olur ya işte o ince çizginize bu şarkıyı dinletin. Nasıl da batıyor insanın damarına damarına. Valla müthiş.

 

4. İlyas Yalçıntaş - Dünya Senin

 

Adam nasıl bir şarkı yaptıysa olmayan aşkın acısını çekiyorum şu an. Bir kere şarkı sözleri kendisine ait. İlyas Yalçıntaş hafif buğulu, hafif kadife, hafif de melankolik bir ses tonu var bence. Bu üçü de birleşince sözlere de yansıyor, klibe de, hatta söyleyiş tarzına bile yansıyor ki bu da bence İlyas Yalçıntaş farkı. Bu şarkı uzun yapılan yolculuklar da otobüs camına başını dayayıp dinleyebileceğiniz türden. Ya da yağmurun cama vuruşunu izlerken elinizde hafif bir kahve ile gözleriniz uzaklara doğru ilerlerken dinleyebilirsiniz. 

 

5. Bergüzar Korel - Son Mektup

 

Harika olan oyuncu, şimdi de harika bir şarkı söyledi. Ben bu kadına hastayım! Klibi tam 80'ler, 90'lar havasında çekilmiş, kiptekiler ise şampiyonlar ligi gibi. Ünlü oyuncuların bir çoğu var klipte. Bir film havasında izledikçe gözlerde tat bırakıp tekrar izlememize sebep olan türden klip. Peki ya Bergüzar Korel'in sesi? Valla açıkçası böyle bir ses beklemiyordum. Dinlerken de "O neydi kız" dedim. Sesi resmen kalite kokuyor. Dinletin ve dinlerisin derim. Tam eski havaları satıyor evinizde.

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 17
: 136
Kayıt tarihi
: 29.07.18
 
 

İçinden geçenleri, dilinin ucuna düşenleri kalemine anlatıyor. O da yazıyor. ..