Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '08

 
Kategori
Sinema
 

Malena

Malena
 

Ah Malena!


Malena, bisikletimle dört döneceğim etrafında; savaştan bana ne, uçaklardan, ölümden ve o çirkin erkekler hiiiiç umrumda değil, aç ve kıskanç kadınlar Malena, ben ben, seni seviyorum, ilk ve tek kadınım Malenaaaaa!...

Ben ben ben, sende o hüzünlü kentli kadın duruşunu sevdim Malena!

Bizim bu kasabada herkes senin dedikodunu yapıyor Malena, hani kocan cephede ya, babanla yalnız aramızdasın ya, neler neler söylemiyorlar senin için, hele kocanın ölüm haberi de gelince...

Kıskanıyorlar Malena, güzelliğinde herkes senden nefret ediyor, özellikle kadınlar Malena, dikkat!...

Genç bir dul kadın Malena, ne yani sevemez mi, bir erkeğe bütün saflığıyla sığınamaz mı? Bütün erkekler Malena, tüm kasaba gözlerimin önünde üstünden geçti Malena; biliyorum, senin bir suçun yok!

Kasaba, artık Malena bizim kadınımız!...diye haykırıyordu.

Baban yalanlara kandı Malena, seni bırakıp gitti, sonra da öldü düşman bombardımanında ve Malena aç kaldın, açıkta kaldın, işsiz kaldın Malena; o kadar güzeldin ki, herkes güzelliğine yapıştı kaldı Malena!...

Yalvardın yapmayın diye, ama Malena açtın, doymak zorundaydın.

Düşmanlar kasabamızı elimizden aldılar, seni de Malena, seni de bizden çekip aldılar. Sonra dostlar geldi, düşmanı kovdular kasabamızdan Malena; tekrar bizim olacaktın lakin....

Kadınlar, kasabanın kadınları acımasızca dövdüler seni kadınım, yerlerde sürüklediler, parçaladılar Malena ve o erkekler, erkeklerin öylece seyrettiler seni Malena, acı gölünde boğulurken sen, bir el olsun uzanmadı sana Malenaaaa!..

Siyahlar içinde siyah gidişin içime öyle bir oturdu ki Malena, o günden sonra daha bir tekmelemeye başladım hayatı.

1. Not: Savaştan sağ, bir kolu yok döndü kocan Malena ve seni aradı, buldu, aldı getirdi kasabaya, bize Malena; ama sen o sen değildin, bir daha da olamadın sen Malena, olamazdın da!

2. Not.

Malena yaşım on üçtü, Malena;
sende senin için,
bir an önce
büyümem şarttı Malena;
erkek olmalıydım,
gerçek bir erkek!
Ve seni korumalıydım
kasabanın erkeklerinden,
ve beteri kadınlarından.

Malena, büyüdüm,
büyümesine büyüdüm Malena,
ama, ama işte
film bitmişti.

Benden önce sen,
senden ve benden
gitmiştin,
güzeller güzeli Malena,
Malenam!...







 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..