Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '11

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Mantı

Mantı
 

Mantıyı sevmeyen yoktur, yapılışı da son derece meşakkatlidir, hele aile kalabalıksa. Fakirin, zenginin ortak yemeklerinden biridir. Yıllar önce mantı dükkanları açıldığında ilk sosyetik bayanlar işgal etmişti o yerleri. Hatta hanım günlerini mantıcı dükkanında yapanlar da başlamıştı.

Zaten garibanı, fakiri fukarası oturur kendi evinde yapar, daha da lezzetli olur hem üstüne de evde kendi mayaladıkları ev yoğurdunu, ev yapımı salçalarını ve köy tereyağını dökerler. Evde bu tür yapılan mantının tadını da hiç bir restoranda bulamazsınız.Ben de yıllardır çocuklar büyüyene kadar mantıyı uğraşır evde kandim yapardım, artık zaman zaman hazıra kaçıyorum ama alırken çok dikkatli seçiyorum hangisi ev mantısına daha çok benziyorsa ve kıymalıysa onu alıyorum.

Bu tür mantılar da büyük hipermarketler de açıktan satılıyor. Bir de bazı mantılara et kıyması yerine soya sosu kıyması konuluyor. Et kıyması olmasına dikkat ediyorum.Yine de evde açılıp yapılanın yerini tutmuyor zaman zaman da evde kendim açıp yapıyorum. Bazen oğlum elinde açtıysan yerim diyor yoksa yemem diyor o zaman mecburen oturup uğraşıyorum.

Malzemeler:

Un (istenilen miktara göre), 2 tatlı kaşığı tuz, ılık su,

250 gram kıyma, 2 rendelenmiş soğan, 1 tutam ince kıyılmış maydanoz,

yarım veya 750 gram kilo yoğurt(arzuya göre miktarı artırılabilir.),

1 baş sarımsak, 1 çorba kaşığı biber salçası, 1 çay bardağı sıvı yağ veya tereyağ, kuru nane , kırmızı pul biber( 1 tatlı kaşığı), karabiber( 1 çay kaşığı)

YAPILIŞI: Un ılık su ve tuz ile beraber katı bir hamur haline gelinceye kadar yoğurulur ve üstüne ıslak bir bez konularak 5-10 dakika dinlenmeye bırakılır.

Ayrı bir kapta kıyma, tuz, karabiber, rendelenmiş soğan , kıyılmış maydanoz elle yoğurularak birbiriyle karıştırılır. Masanın üstüne bol un serpilir ve hamur portakal büyüklüğünde bezelere ayrılır. Her beze arkalı önlü bolca unlanarak tabak büyüklüğünde kalınca bir hamur açılır.

Hamur bir bıçakla kare şeklinde parçalara ayrılır ve her karenin içine kıymalı harç koyulur ve hamur parçası köşelerinden tutularak birleştirilir. Daha sonra bu hamur parçaları kaynamakta olan suya atılır ve iyice pişirilir. Daha sonra geniş bir tepsiye dökülür üstüne sarımsaklı yoğurt ve kızgın yağda eritilmiş salça, kırmızı pul biber ve kuru nane dökülür.


Afiyet olsun, sağlıklı günler sizin olsun. 

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..